Patrick heeft weer eens een Roland op de kop getikt en er een emulatie van gemaakt.
TAL-J-8X is een instrumentplug-in die het geluid van de analoge synthesizer uit de jaren 80 emuleert, met extra functies die deze synthesizer een frisse twist geven. Zoals altijd heeft TAL een intro sale tot en met het einde van April, dat scheelt weer een paar knaken. Ik ben een beetje bevooroordeeld, omdat ik deze synth mocht beta testen, maar ik vind dat hij wederom een topinstrument heeft gecreëerd. De oscillator modi en de toegevoegde effecten vind ik zelf erg goed gelukt bijvoorbeeld. Hier een paar highlights:
Meer info vind je hier:
TAL-J-8X is een instrumentplug-in die het geluid van de analoge synthesizer uit de jaren 80 emuleert, met extra functies die deze synthesizer een frisse twist geven. Zoals altijd heeft TAL een intro sale tot en met het einde van April, dat scheelt weer een paar knaken. Ik ben een beetje bevooroordeeld, omdat ik deze synth mocht beta testen, maar ik vind dat hij wederom een topinstrument heeft gecreëerd. De oscillator modi en de toegevoegde effecten vind ik zelf erg goed gelukt bijvoorbeeld. Hier een paar highlights:
- Emulatie van de hardware-synthesizer uit de jaren 80 (rev 2 / OS 3.1).
- Moderne filtermodus die zelfoscillatie mogelijk maakt.
- Akkoorden creëren en spelen.
- Arpeggiator met verschillende modi.
- Hoogwaardige EQ-, Delay- en Reverb-effecten.
- Aftertouch- en MPE-ondersteuning.
- Microtuning-ondersteuning (import van tuningbestanden en MTS Client).
- Inclusief originele fabrieksbanken.
- Meer dan 600 presets van Electric Himalaya, Saif Sameer, Sound Author, Empty Vessel, VIC-20, TAL, Heat Audio, FMR en anderen.
- Individuele tuning voor elke stem zet de DCO van de synth om in een VCO.
- Leest Sysex-bestanden en Sysex MIDI van het hardwareapparaat (toongegevens van JX-8P, JX-10, MKS-70).
- Kan ook een hardwareapparaat aansturen. Indien ingeschakeld, stuurt het Sysex via de MIDI-uitgang van de plug-in (alleen mogelijk indien ondersteund door de DAW).
Meer info vind je hier: