Cubase etc verouderd?

kefkekeyser

Ouwe rot
Vinden jullie ook niet dat het tijd wordt dat Cubase (en andere) afstappen van het model met een virtuele mixer om iets nieuws in de plaats te zetten waar er modules modulair aan elkaar gekoppeld kunnen worden (zoals dat gaat in Psycle en Buzz; beide gatis, maar met helaas een slechte midi-implementatie (en tracker-interface) en geen audiosporen)?

nou, ik zou niet graag zonder virtuele mixer werken.

Ik snap je gedachtengang wel, maar met een set goeie VST's en goeie FX-plugs kan je al een hoop doen toch?

Origineel geplaatst door trigg
nou, ik zou niet graag zonder virtuele mixer werken.

Ik snap je gedachtengang wel, maar met een set goeie VST's en goeie FX-plugs kan je al een hoop doen toch?

Dat lukt best wel aardig, maar ik vind het gewoon leuker/handiger om al die vst's en fx visueel als modules aan elkaar te koppelen, in plaats van te moeten werken met insert kanalen op die virtuele mixer.

Denk dat je er te makkelijk over denkt.

Want hou houd je het in godesnaam een beetje overzichtelijk voor alle gebruikers.
En een technisch puntje is dat je dan ook veel meer rekening moet houden met zaken zoals latency compensatie etc.

En je kunt trouwens ook al groupen aanmaken en daarmee kan je in principe ook alles wat jij van via een modulaire omgeving zou willen.

Hey,

Ik werk al een tijdje met console link: console

Maar ik zou er mijn cubase "nog net" niet voor opzij zetten. Bij console mis ik nog een goeië sequencerplugin om er in te gebruiken..... de midi implementatie werkt voor zover ik weet wel goed alleen lijkt het progje niet echt supper met de CPU van men PC om te gaan.....

Ik ben ook wel voor het modulaire systheem, maar momenteel kom ik er nog niet met de progjes die ik heb om volledige nr.'s te maken op deze manier........

TC Electronic had iets waar je min of meer mee kunt bereiken wat je wilt, alleen zijn ze met de ontwikkeling wel gestopt. FX Machine, een matrix die je als vst in cubase zet en waar je op allerlei manieren weer andere vst's in kunt zetten en met elkaar kunt verbinden. linkje

Back