Song53 - een introductie

Fluence

Stamgast
Vier jaar geleden...kreeg ik het lumineuze idee...:eureka: dat ik geen muziek meer op de computer wilde maken... op de computer doe ik altijd 41 dingen tegelijk en daar leeft ook mijn werk.

Dat idee resulteerde snel in een soundcraft ghost...Vier mengtafels verder, twee studio verhuizingen, een daw wissel, (Reason > Reaper) heel veel vloeken, lange avonden en nachten, marktplaats sessies, kapotte kabel frustraties, 1100 uur cursus en oefenen met de cirklon en reaper begin ik nu eindelijk in een fase te komen waarin de muziek er weer uitkomt zoals het moet :)

De laatste track die ik echt renderde was echt wel in 2022, dus heb regelmatig mezelf afgevraagd waarom ik hier aan begon als menig persoon muziek maakt op de laptop. Ik word in elk geval extra blij van mijn proces en het resultaat (met noisefloors, stomme glitches en happy accidents). Ik kan nu echt uren lang muziek maken in de studio en het is altijd compleet uniek. Dit is allemaal coping, snap ik. :beard:

Enfin lekker veel tekst op niks af, dit is gesequenced in de cirklon en wordt in stereo geprint in mijn DAW, ik maak wel multitrack recordings (maar heb nog wat extra AD conversie nodig) maar ik mix eigenlijk alles op mijn mengpaneel. Je hoort een TR1000, wat samples, een Virus TI, CS30, Juno2, MS-1, 777, FX met een DP4, BIM en BAM.
Nog steeds een bij elkaar geraapt zooitje qua presets op het moment, (dit heet bijvoorbeeld Song53), maar wilde het toch delen :)
Bedankt voor de belangstelling :mega:

Attachments

• Song53 - Introductie.mp3
    13,9 MB
Was net ff aan het klussen, vensterbanken ophogen met cement, en ik had een setje van speedy j op staan. Daar had deze track perfect tussen gepast! Lekker hoor!

Laatst gewijzigd:
Was net ff aan het klussen, vensterbanken ophogen met cement, en ik had een setje van speedy j op staan. Daar had deze track perfect tussen gepast! Lekker hoor!
Dat is een enorm compliment voor mij, Bedankt man!

Tof spul dit, hoor! Ik ben benieuwd naar meer. Goede duistere sfeer. En dan niet van dat saaie duistere, er gebeurt wel gewoon lekker veel, mooi eng pianootje etc.

Ik vind het leuk om wat achtergrond te lezen en de track is ook gaaf!

PS, als je een bestand toevoegt, kun je op het 'insert' knopje klikken, dan wordt er een player toegevoegd ipv een bestand.
Best handig voor de luisteraar :)

Schermafbeelding 2026-02-20 131004.jpg

Back