een-nieuwe-yamaha-dx1-voor-het-goede-doel

Categorie even doorsparen. Voor het goede doel is geen prijs te hoog.

Ik blijf het toch een aparte aanpak vinden, 5 keer de prijs van een andere aanbieder vragen omdat het voor een goed doel is, en dan in geen jaren een koper vinden. Wie wordt daar beter van? Zou je hem dan niet beter bij een geschikt veilinghuis (Vemia ofzo?) binnenbrengen zodat het ding ook werkelijk verkocht wordt en er dus ook geld is om aan het goed doel te geven?

Los van het feit of het goede bedoelingen of niet zijn. Ik ben vooral benieuwd hoe de verkoper dit afhandelt. Heb ooit met een aanzienlijk lager bedrag, waarvan ik de opbrengst aan een bepaald doel wilde schenken, de afhandeling en hoe dit af te handelen een klein beetje onvoorzien. Hoe weet de hoogste bieder dat ik het bedrag overmaak? En omgekeerd geldt ook, als iemand die het hoogste bod heeft gedaan, niet kan/wil langskomen om af te halen en je het mag opsturen, hoe krijg je zwart op wit dat iemand daadwerklijk heeft overgeschreven. Als iemand niet bij je langs gaat komen en je ook nooit zijn betaalgegevens gaat kunnen inzien.

Nu zul je tegen dit soort astronomische bedragen en vooral bij een instrument als dit wel een proefrondje willen maken en heb je als koper misschien ook inzage en bewijs. En misschien wordt er ook wel een notariële acte opgemaakt. Met zoveel nullen als streefbedrag, kan dat er dan ook vast nog wel vanaf.. :D

edit: ja dus..

bezichtiging vindt uitsluitend plaats op afspraak, na voorafgaande kennismaking. Vanzelfsprekend zal tijdens de kennismaking, in vertrouwen, ook meer over de bijzondere achtergrond van de betreffende DX worden verteld. Ook zullen de betreffende documenten worden gedeeld en natuurlijk wordt het aanstaande kinderbeschermingsproject toegelicht.

De financiële (diverse constructies mogelijk) en juridische afwikkeling geschiedt bij voorkeur via de notaris van het goede doel dan wel, in onderling overleg, via een door de koper aan te wijzen notaris.

Laatst gewijzigd:
Ik vond dit wel mooi ook. :)

Wat ik hier pas echt vreemd aan vind en waar bij mij de belletjes afgaan is dat de persoon niet prijsgeeft naar welk goed doel het gaat, terwijl hik zelf aangeeft er veel om te geven. Het dan benoemen zou op geen enkele manier moeilijk moeten zijn, dan deel je dat toch juist graag?

In plaats daarvan lees ik enkel iets ovef een "bijzonder innovatief project te steunen op het gebied van kinderbescherming", klinkt shady.

Er stond ook ergens boven nog:

De opbrengst van deze verkoop komt ten goede aan een gerenommeerd Nederlands goed doel op het gebied van kinderbescherming.
In de ideale wereld kies je liever zelf een gerenommeerd doel uit. Dat mag je voor dit soort bedragen wel verwachten maar ik ken verder de bestemming niet.

Dat ook, maar als het zo gerenommeerd is, waarom dan niet benoemen? Dát begrijp ik echt niet.

Voor zover mij bekend was dat een andere verkoper, de naam bij de advertientie en in de communicatie was toen ene Kim.
De foto in het artikel herken ik nog van Marktplaats. En in die tijd was er ook een topic aangemaakt (natuurlijk). Yamaha DX-1.......

Het blijft wel bizar veel lucht die in de prijs zit. Misschien is deze prijs niet geheel uit de lucht gegrepen maar gewoon deels overgenomen. Of de DX1 destijds verkocht is weet ik niet.

De huidige verkoper schrijft ook dat de DX1 niet in zijn bezit is.
Wellicht probeert hij deze voor Kim Oeij te verkopen.

Het is natuurlijk ook een soort beleggen. Het ding wordt alleen maar meer waard en wellicht is er straks toch een gek die de loterij heeft gewonnen en er wel die 150.000 euro voor neerlegt.

Ik heb me voor gedaan als organisatie en gevraagd naar het goede doel, maar ze willen het enkel bekend maken na dat de deal gesloten is en je bent verplicht om een non-disclosure agreement te tekenen dat je niemand verteld wat het doel is.

Klinkt eigenlijk best normaal toch? :o:

Laatst gewijzigd:
Stond op de Vemia Auction van april 2026 aan +-25000 euro met welgeteld "NUL" biedingen.
Ok.,. duidelijk. Ik begreep dat de DX wel in de lift zit maar niet lang terug was dat totaal anders. De DX1 wel behoorlijk schaars. 140 stuks gemaakt? Maar je moet er maar plaats voor hebben en de prijzen zijn natuurlijk totaal off the grid.. Ik weet niet of 'vintage' nog steeds hard gaat of hot is met alles wat nieuw uitkomt. Ik heb zelf momenteel totaal geen last meer van GAS of dingen die ik nog zou willen. Ben wel enorm DX7 fan. Heb nog steeds de OG, maar puur uit nostalgie. Had er eerst 2 zelfs. Prijzen waren ook 100-150 euro toen (2012-2013). Maar natuurlijk totaal niet te vergelijken met dit object. Hoe dan ook. Ik denk dat ik het niet doe.. :D

Ik heb niet lang terug (2021) een SY99 (terug)gekocht, in een mooie staat. Die stond nog steeds op mijn lijstje aangezien ik em ooit had maar heb moeten wegdoen. (eind ninetees voor fl.1750. Paar jaar ervoor voor het veelvoud gekocht. Moest ervoor naar Duitsland ook. Ook een behoorlijk mild prijsje wat ik betaalde. 275€. :)

Ik heb me voor gedaan als organisatie en gevraagd naar het goede doel, maar ze willen het enkel bekend maken na dat de deal gesloten is en je bent verplicht om een non-disclosure agreement te tekenen dat je niemand verteld wat het doel is.

Klinkt eigenlijk best normaal toch? :o:
hehe.. :maffia: maar goed verhaal idd... :dubbel:

Back