Boek: Beat Gems - Drum machines in modern music

Een nieuwe Kickstarter van Bjooks: Kickstarter

BEAT GEMS is an upcoming book by Oli Freke that offers an in-depth exploration of the sounds, circuits, and culture of drum machines and their profound influence on modern music. The book will officially launch on Kickstarter during Superbooth, inviting the global music community to support and engage with the project from its debut.

The book is both a visual and narrative journey into the evolution of electronic rhythm. Spanning more than 60 iconic and lesser-known machines, the book examines the design, technology, and cultural context of the drum machines that helped shape genres ranging from early electronic pop to hip-hop, house, and techno.

AAA.png

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn en voor de early birds willen gaan.
Om 18:00 start de campagne op Kickstarter.

Ze laten 5 keer de tr 7x7 zien in de video, 2 keer de dx, enz. Komen ze wat te kort? En ik zag een paar andere kleppers niet. Vreemde keuze filmpje

Ze laten 5 keer de tr 7x7 zien in de video, 2 keer de dx, enz. Komen ze wat te kort? En ik zag een paar andere kleppers niet. Vreemde keuze filmpje
Misschien is dit een beetje een bs-bjook en staat er niets in wat je al wist of op het www kon vinden?

Er zullen weinig onthullende BREAKING NEWS feiten zijn over vintage drumcomputers die niet al ergens zijn benoemd. Denk dat het meer is voor de liefhebber om bij elkaar gebundeld te hebben en lekker doorheen te bladeren en plaatjes te kijken.

1778270743054.png

Ja, misschien wel een terecht punt. Ik heb in de 90's ook eindeloos door het boek Vintage Synthesizers heen gebladerd. Dat is op zich wel leuker dan hetzelfde op een beeldscherm te zien. Hier zal ook vast een doelgroep voor bestaan ondanks dat er geen nieuws in zal staan.

Denk dat het meer is voor de liefhebber om bij elkaar gebundeld te hebben en lekker doorheen te bladeren en plaatjes te kijken.

Precies dat!
Hetzelfde met Synth Gems 1 en R for Roland.
Leuke bladerboeken en misschien een beetje naslagwerk.

Dat is op zich wel leuker dan hetzelfde op een beeldscherm te zien. Hier zal ook vast een doelgroep voor bestaan ondanks dat er geen nieuws in zal staan.

Ik ben gek op boeken (backer nr. 5), dus ik ben al snel een doelgroep. ;)
Ik vind de boeken van Bjooks kwalitatief goed en heb, zowel qua vorm als inhoud, dus dit is een no-brainer voor me.

Ik heb het er ook een paar, het zijn mooie uitgaves. Ik vind ze alleen wat aan de prijs dus ik ben een beetje afgehaakt.

Vorig jaar heb ik het "bjook" "Patch & Tweak - Exploring Modular Synthesis" gekregen toen ik een compleet modulair systeem van iemand kocht, maar moet bekennen dat ik er nog geen seconde in gekeken heb. Misschien leuk voor de komende lange zomeravonden buiten bij een kaarslichtje.

Dus ja... ik moet ook wel even terugkomen op m'n eerdere post.
Een boek leest ook wel veel lekkerder dan een artikel op het internet, maar ben dat (helaas) een beetje ontgroeid in de afgelopen paar decennia.
Ik kijk eigenlijk ook wel liever naar een mooi gefotogegrafeerde SH-101 in een boek dan naar een plaatje op het web, los van dat ik er ook eentje heb ;).

Ik heb enkele bjooks verkocht. Ik heb er nog n paar en r for roland en die vintage fx maar de prijs weldra in de winkel of nu scheelt zo weinig dat ik m wel vraag voor kerst of zo. En de prijs als je m combineert met n andere is ook niet interessant. Los van t feit dat ik t mooi vind

Mijn partner leest veel van haark e-reader, maar 80% van de boeken die ik heb zijn non-fictie (wetenschap, geschiedenis, naslagwerken) en die lenen zich (nog) niet zo voor electronisch lezen. Daar komt met de komst van kleuren e-ink vast wel verandering in, maar digitale exemplaren van de boeken die mij interesseren zijn niet zelden duurder. Bovendien houd ik, zeker met dit soort boeken gewoon het liefst een echt boek in mijn handen.

De Bjooks boeken zijn inmiddels een mooi rijtje in de kast en dat is ook wat waard.

Heb ook al drie boeken van die serie. Zijn heel fraai uitgevoerd, en als je van mooie boeken houdt hun prijs waard. Maar mijn woning puilt al uit van de boeken, dus deze komt er niet meer bij.

Dit zijn toch geen boeken van de Bjooks serie/reeks of mis ik wat?

R for Roland is inderdaad niet van Bjooks, maar wel een vergelijkbaar soort boek als Synth en Drum Gems.

Maar mijn woning puilt al uit van de boeken,

Herkenbaar probleem.
Onze halve woonkamer is inmiddels boekenhoek en de planken beginnen vol te geraken, maar er blijven maar interessante boeken uitkomen.

Dit zijn toch geen boeken van de Bjooks serie/reeks of mis ik wat?
Mss kan je ze best niet opzoeken 😉 want passen mee op dezelfde plank

Herkenbaar probleem.
Onze halve woonkamer is inmiddels boekenhoek en de planken beginnen vol te geraken, maar er blijven maar interessante boeken uitkomen.

Overal staan hier boeken: in de woonkamer, in de slaapkamer, in de keuken. Alleen de WC+douche is nog boekenvrij. Het helpt ook om eens uit te rekenen hoeveel boeken je theoretisch nog zou kunnen lezen als je 100 zou worden en van nu af aan niets anders meer zou doen dan het lezen van boeken. En dan heb ik er nu dan al veel te veel! Als ik nog boeken koop zo heb ik besloten moeten er andere boeken weg, tenzij voor die specifieke titels al een plaatsje gereserveerd was.

Alleen de WC+douche is nog boekenvrij

Ik heb eens geteld en het zijn er op dit moment 2390.
Nou ja, niet echt geteld, maar dat is waarop de teller in mijn database staat.

Veel boeken die hier staan zijn ook meer naslagwerken, dus uitrekenen hoeveel ik er nog zou kunnen lezen is lastig.
Op het moment ligt het tempo niet zo hoog, maar er zijn ook periodes dat ik in twee of drie boeken tegelijk bezig ben.

Deze kan er in ieder geval nog wel bij.

zoveel boeken zijn ideaal als akoestische behandeling vd ruimte :D

Back