Event Horizon

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
In november ben ik voor een aantal maanden gestopt met muziek maken. Er waren wat dingen voorgevallen waardoor de zin en inspiratie er niet meer zat.

Misschien herken je het wel, dat je eventjes denkt dat je nooit meer muziek gaat maken. Met moeite starte ik af en toe Cubase op om even met een softsynth te spelen om naar 5 minuten weet te stoppen. Dit is niet m’en eerst keer, en nu wel geleerd dat alles goed komt, ook met de zin en inspiratie.

Wat ook meespeelde is dat er een track van me door een label was released waardoor ik een grotere prestatie druk voelde dan normaal. Afijn, het is me toch gelukt om er weer eentje te maken: Event Horizon. Op de een of andere manier geeft deze track me het idee dat ik ergens in een ruimte schip door het heelal vlieg.

Die drop @ 1 min is lekker hoor.
Opbouw en hoofdmelodie ook mooi. De track heeft een mooie grootse sound.
Heb er eigenlijk verder niet veel op aan te merken. :)

Eens.
Lekkere track. Hopelijk blijft de zin om muziek te maken meer en meer terugkomen. Het resultaat is namelijk best de moeite... Ook unreleased.

Dankjewel heren voor het luisteren 😊

Zat de track gisteravond nog even terug te luisteren, en er zijn een paar overgangen die nog een klein beetje gelikter kunnen, maar verder ben ik er zelf ook wel tevreden over.

Op de een of andere manier geeft deze track me het idee dat ik ergens in een ruimte schip door het heelal vlieg

Hebben we geen ruimteschip voor nodig :)
Die snelheid om de zon heen is echt erg :D
Heb het helemaal geluisterd, wat betekent dat het niet slecht is.
Sommige nummers zet ik zo weer af :D.

Om de zon gaan we met 30km per seconde, je nummer is 405 seconden, dus ben 12150 km gereisd tijdens je nummer, exclusief rotatie van aarde zelf.

• Rotatie (om haar as): Ongeveer 1.670 km/uur op de evenaar (van west naar oost).
  • Revolutie (om de zon): De aarde verplaatst zich met een gemiddelde snelheid van maar liefst 107.000 km/uur in haar baan om de zon.

Laatst gewijzigd:
  • Rotatie (om haar as): Ongeveer 1.670 km/uur op de evenaar (van west naar oost).
  • Revolutie (om de zon): De aarde verplaatst zich met een gemiddelde snelheid van maar liefst 107.000 km/uur in haar baan om de zon.
Ongelofelijk dat soort dingen. M’n hoofd draait er van πŸ˜„ Bedankt ook dat je de tijd hebt genomen om te luisteren!

Heel herkenbaar. Inspiratie die verdwijnt. Tijdelijk of langer.
Ik heb ondertussen 3 omgevingen waar ik muziek kan maken. Band, DAW en DAWLess. Dat helpt voor mij (soms heb ik wel zin in de DAW, soms in knopjes, soms in mensen om mij heen).
Maar soms is het er gewoon even niet.
En 'druk' (ik moet) helpt nooit.

Maar hoe dan ook, deze voelt lekkerrrrrrr!

Ik heb ondertussen 3 omgevingen waar ik muziek kan maken. Band, DAW en DAWLess.
Heb de huidige MPC dingen, die met een speaker onderop, altijd een interessant ding gevonden. Doordat ik vanuit een rugzak leef, is dit helaas geen optie (ruimte gebrek). Anders lijkt het me super zo’n ding. Zonder de prestatie druk die een DAW soms kan geven, maar gewoon lekker op de bank/hangmat beats maken, begeleid door een paar simple synths als alternatief. Dankjewel ook voor het luisteren!

Heb de huidige MPC dingen, die met een speaker onderop, altijd een interessant ding gevonden. Doordat ik vanuit een rugzak leef, is dit helaas geen optie (ruimte gebrek). Anders lijkt het me super zo’n ding. Zonder de prestatie druk die een DAW soms kan geven, maar gewoon lekker op de bank/hangmat beats maken, begeleid door een paar simple synths als alternatief. Dankjewel ook voor het luisteren!
Oh ja. Rugzak geeft wel harde beperkingen. Dan denk ik eerder aan een Move of iets duurs uit Zweden πŸ˜‚

Het klinkt weer als een klokje zoals gewoonlijk. De sound staat als een huis, goed dat je de inspiratie weer gevonden hebt!

Back