lloydwebster
hans werrekmeester
nobody listen to techno so lets go...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja irritant he, denk jij dat dat in een club als dermate storend zou worden ervaren dat t mijn liveset verpest?Lekker groovy.
Welk clicky ook. Vooral de bas.
Ja, herkenbaar. Met een beetje attack en release kun je het vaak wel oplossen, maar niet als de noten elkaar afkappen, dan is er geen release namelijk.Ja irritant he, denk jij dat dat in een club als dermate storend zou worden ervaren dat t mijn liveset verpest?
T is die nanoflop zoals je wss al wist, iets met mono samples en een lowpass filter van de bass maakt dat noten die elkaar afsnijden klikken, zo'n flauwekjul.
pauperbedrijf.
vraag me af of de blackbox dat ook heeft.
Het probleem ontstaat inderdaad door 'non' zero crossings, maar in dit geval gebeurt het alleen als je een sample af laat kappen door een volgende. Dit heb ik ook bij (bijvoorbeeld) m'n Moog Subsequent als ik noten laat overlappen (en de éne de andere afkapt).Zo'n click ontstaat doordat de (digitale) audio niet "matcht" na elkaar.. in de opvolgende waveforms een bepaalde uitslag die plots verandert (van hard naar stil zonder overgang daartussen, of andersom). Vandaar dat er nog wel eens wordt gesproken over "zero-crossings", dus de momenten waarop het signaal "door de nul" heen gaat (geluid = trilling = wisseling tussen + en - met de nul ertussen).
Je zou dat ook als kwaliteit kunnen zien van je apparaat, want dat betekent dat 'ie écht de samples afspeelt zoals ze zijn. Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen.
Als je inzoomt, beginnen of eindigen de signalen waarschijnlijk relatief hoog of laag, in elk geval niet op nul. Een work-around kan misschien zijn dat je die zero-crossings in de sample opzoekt en de lengte erop aanpast. Of de attack-release-tip van @Montfrooij op de sample zelf toepassen en renderen.
Beetje theoretisch gewauwel, maar denk dat je daar tegenaan loopt..
Ja ik ken dit wel;Zo'n click ontstaat doordat de (digitale) audio niet "matcht" na elkaar.. in de opvolgende waveforms een bepaalde uitslag die plots verandert (van hard naar stil zonder overgang daartussen, of andersom). Vandaar dat er nog wel eens wordt gesproken over "zero-crossings", dus de momenten waarop het signaal "door de nul" heen gaat (geluid = trilling = wisseling tussen + en - met de nul ertussen).
Je zou dat ook als kwaliteit kunnen zien van je apparaat, want dat betekent dat 'ie écht de samples afspeelt zoals ze zijn. Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen.
Als je inzoomt, beginnen of eindigen de signalen waarschijnlijk relatief hoog of laag, in elk geval niet op nul. Een work-around kan misschien zijn dat je die zero-crossings in de sample opzoekt en de lengte erop aanpast. Of de attack-release-tip van @Montfrooij op de sample zelf toepassen en renderen.
Beetje theoretisch gewauwel, maar denk dat je daar tegenaan loopt..
Dit zou t wel eens kunnen zijn, omdat het bij sinussen dus groter iss dan. maar de sample op tijd los laten gaat niet werken denk ik want de tangerine quantized automatisch maar de blackbox heeft het niet meer, had het eerst wel ook namelijkHet probleem ontstaat inderdaad door 'non' zero crossings, maar in dit geval gebeurt het alleen als je een sample af laat kappen door een volgende. Dit heb ik ook bij (bijvoorbeeld) m'n Moog Subsequent als ik noten laat overlappen (en de éne de andere afkapt).
Hoe zuiverder de waveform op een sinus lijkt, hoe groter de klik.
Je kunt nooit zien 'wanneer' dat gebeurt door in te zoomen, want dat weet je niet. Net wanneer de volgende 'noot' komt zeg maar.
Bij m'n Digitakt 2 'kan' ik de lengte van de trigger per trigger instellen en dan komt hij in de release stage, maar als je (zoals waarschijnlijk bij de Nano) alleen een globale sample lengte hebt, dan werkt dit niet, omdat je soms korte- en soms lange noten wilt spelen.
Alternatief is zelf op tijd loslaten (en hopen dat je sequencer dat niet quantized naar bijv. 1/16). Je hebt maar een heel korte release naar 0 nodig, om de klik kwijt te zijn, dus dat is de beste optie om dit kwijt te raken voor simpele devices. (en sneller dan elke trigger handmatig aanpassen)
Ergens jammer dat ze dit niet in de hardware oplossen, door 10ms vooruit te kijken en een korte release te geven als de volgende noot bijna afgespeeld wordt. Technisch niet onmogelijk, maar goed......
Maak het maar.