O sometimes - deep house

lloydwebster

hans werrekmeester
Soms vloeien tracks vanzelf, zo ook kwamen deze puzzelstukjes allemaal moi neer, alleen de mix twijfel ik erg over..
En de impro snares die ik n btje jazzy heb geprobeerd te doen.
Klinkt nog niet helemaal lekker qua plaatsing voor mn gevoel
gemaakt met de nanobox gearrangeerd in ableton

Ik heb deze track nu al een paar keer geluisterd terwijl ik andere dingen aan het doen was, en ik vind deze echt erg lekker.
Plaatsing vind ik prima klinken, alleen de bass maakt alles misschien wat modderig. Misschien zou een bass met een (net) iets scherpere attack en iets kortere decay/release net helpen?

Lekker ja!! Ik wil dit ook kunnen maken.. :engel:

Je had laatst advies over de MPC3 gevraagd die ik ook heb. Als je dit met een Nanobox hebt gebakken, you're gonna love de Polendtracker Mini. Alles in de hand.. ;)

ja appart, zal wel echt een smaak ding zijn maar ik vind het erg leeg.
Dat vind ik van bijna al die ik tot nu toe gehoord heb.
Hele catchy beats met voor de rest wat versiering eromheen.

Dat is wel lekker mixen lijkt me maar goed het zal wel aan mij liggen.

typisch gevalletje 'less is more'.. :D

De kunst van het weglaten.. om er nog een cliche achteraan te gooien.. Ik neig ook vaak naar alles opvullen.. Het is ook een stijl dingetje misschien wel?? Minimal house is een subgenre ook. Het luistert ook lekker weg, niet teveel informatie, en misschien daardoor ook interessant en leerzaam, van hoe het eigenlijk ook kan. :)

Laatst gewijzigd:
Kunst van het weglaten idd. Dan komt er ruimte voor je eigen interpretatie en die kan net zo diep zijn als je wilt. Dat verklaart volgens mij ook waarom veel mensen van bijvoorbeeld pixel art houden: er zijn details "nog niet ingevuld" en dus open voor wat je erbij fantaseert. Zo ook bij muziek. In de "stilte" die je er doorheen hoort, zou vanalles kunnen zijn. Het is alleen nog niet voor je ingevuld. "Weglaten" is imo één van de sterkste dingen die je kunt doen als je kunst / muziek maakt. (en ik kan het niet goed, er komt ook altijd teveel in mijn nummers).

...of de maker was gewoon te lui om er meer bij te bedenken :D Dat kan natuurlijk ook.

Heb nu ff met de koptelefoon geluisterd maar het doet me weinig. Die snares.. wel leuk maar er zit niets in wat me mee krijgt.
Heeft niets met weglaten te maken denk ik maar meer met smaak. Ik heb al best wel een tijd met veel house en techno dat het me niets doet. In de zin dat zo een herhaling me niet in trance brengt maar ik hoor gewoon de herhaling en dat verveelt snel.
Wellicht iets meer met de chords doen? Iets wat meer je meer meetrekt? en dat stemmetje wat harder?

De bas is lekker maar er zit een soort vies geluid tussen. Alsof er iets clipt.

Ik heb deze track nu al een paar keer geluisterd terwijl ik andere dingen aan het doen was, en ik vind deze echt erg lekker.
Plaatsing vind ik prima klinken, alleen de bass maakt alles misschien wat modderig. Misschien zou een bass met een (net) iets scherpere attack en iets kortere decay/release net helpen?

Ik heb hem nu zo, vind je het beter?

De baslijn is een sample die ik opnieuw heb ingespeeld(een oneshot) en ik arrangeer het tegenwoordig in ableton, omdat ik daar het beter kan mixen.
Oftewel ik resample alle loops in de nanobox en gooi ze dan daarin.

..Nu ik het typ, is er niet een soort transient designer oid?

Lekker ja!! Ik wil dit ook kunnen maken.. :engel:

Je had laatst advies over de MPC3 gevraagd die ik ook heb. Als je dit met een Nanobox hebt gebakken, you're gonna love de Polendtracker Mini. Alles in de hand.. ;)
Ah Ik heb net de ableton move gehaald :D
het ding is, ik ben meer van live intikken dan zegmaar ala treacker het intypen want ik weet op de sequence niet precies altijd waar wat moet.
En ik denk dat jij dit makkelijk ook kan :D Ik heb een patreon waar ik dingen uitleg haha maar als je wilt kan ik hier wel wat posten :)

Dat vind ik van bijna al die ik tot nu toe gehoord heb.
Hele catchy beats met voor de rest wat versiering eromheen.

Dat is wel lekker mixen lijkt me maar goed het zal wel aan mij liggen.
Ja ik snap het wel, het is inderdaad wel leeg. Wat zou je er zelf bij doen?
Ik denk wel dat ik vooral ben vande essentiele dingen, omdat ik altijd bang ben dat iets niet tijdloos is meer als ik teveel rot melodieeen erin doen.
Maar in de nieuwe versie zit wqel wat meer breaks en ook wat variatie? Weet het niet zeker (De baslijn is ook langer qua loop)

Ik vind hem wel lekker zo, zonder al te veel toeters en bellen. Daarom hou ik zo van dat werk van Basic Channel. Lekker kaal, pure flow. Goed gedaan hoor

Ik heb hem nu zo, vind je het beter?
Hmm. Puur even wat ik hoor (Heb ze naast elkaar geluisterd en op 2 verschillende sets) :
Hij is nu meer gecompressed maar daardoor loopt het laag juist helemaal dicht en klinkt het hoog minder gedefinieerd. Het origineel had meer ruimte er in. Of komt het door Soundcloud die jouw 24 bit file verpest? Met deze 2 naast elkaar vond ik de eerste versie beter. Meer definitie.

Ik snap het idee ook wel van die dikke bass die je in de club lekker wil laten flapperen, maar het lijkt toch alsof het laag elkaar in de weg zit. Als je dat goed kan krijgen (een kunst op zich), is het gewoon echt een hele dikke plaat vind ik.

Ah Ik heb net de ableton move gehaald :D
het ding is, ik ben meer van live intikken dan zegmaar ala treacker het intypen want ik weet op de sequence niet precies altijd waar wat moet.
En ik denk dat jij dit makkelijk ook kan :D Ik heb een patreon waar ik dingen uitleg haha maar als je wilt kan ik hier wel wat posten :)
Oh.. die leek me ook leuk ja.

Bij mij staat muziek maken met grooveboxen echt op een super laag pitje momenteel. Vaak, als ik dan wat koop, geeft het wel een reden om er wat mee te doen. Iets van muziek maken. Maar ik merk dat deze stijl, die jij goed lijkt te beheersen, gewoon te ver van mijn comfort-zone valt.

Ik ben trouwens pas sinds vorig jaar wat meer met trackers gaan doen. Daarvoor ook veelal inspelen.. en grid sequencers, ik heb er echt teveel, misschien omdat ik proberen gewoon leuker vind dan er iets mee maken.
De Polyendtracker was ook zeker leuk om mee kennis gemaakt te hebben. :) En ik merk dat ik door deze ook meer met Renoise bezig ben. Deze week maar wéér eens 'n nieuw keyboard gekocht, speciaal voor Renoise, dus zo'n QWERTY ding. Gelukkig is het tientjes werk.. :engel:

Ja ik snap het wel, het is inderdaad wel leeg. Wat zou je er zelf bij doen?
Ik denk wel dat ik vooral ben vande essentiele dingen, omdat ik altijd bang ben dat iets niet tijdloos is meer als ik teveel rot melodieeen erin doen.
Maar in de nieuwe versie zit wqel wat meer breaks en ook wat variatie? Weet het niet zeker (De baslijn is ook langer qua loop)
vind hem nu veel beter.
Het is nog steeds leeg maar het loopt en je kan er zo een plaat bij mixen.

Die "thats right" is wat te zacht.

Vind hem heel cool geworden zo.

Oh.. ik had de update niet gehoord.. zit wat meer informatie in, dat percussion orgeltje, typisch 90s soundje.. lekker ja. :okdan:

Als ik dan toch wat mag klagen. :D De Vocal heeft een beetje dat typische Stem-separator randje, De separator waarmee je min of meer alles kunt isoleren. Wat heb je gebruikt om de vocal te extracten als ik vragen mag? Ik heb laatst MVSEP ontdekt. UVR deed het sowieso al beter dan de default stem separators die tegenwoordig in DAW software zit. Maar MVSEP schijnt ook blaasinstrumenten te kunnen extracten en in mijn eerste test was het resultaat met een vocal wegfilteren beter dan met UVR. Dan zal de file met de Volcal ook wellicht iets precieser kunnen zijn.

Je kunt ook blaasinstrumenten extracten / wegfilteren, waar het mij eigenlijk om ging. Enige nadeel, je moet credits kopen want het processen gebeurt niet op je computer. Maar soms kan een beetje extra effort net het verschil maken.. :engel:

Ik vind hem wel lekker zo, zonder al te veel toeters en bellen. Daarom hou ik zo van dat werk van Basic Channel. Lekker kaal, pure flow. Goed gedaan hoor
basic channel is te gek, maurizio ook en een van mn favos van hun is round two - find a way(dub), crazy drums en synths

Oh.. ik had de update niet gehoord.. zit wat meer informatie in, dat percussion orgeltje, typisch 90s soundje.. lekker ja. :okdan:

Als ik dan toch wat mag klagen. :D De Vocal heeft een beetje dat typische Stem-separator randje, De separator waarmee je min of meer alles kunt isoleren. Wat heb je gebruikt om de vocal te extracten als ik vragen mag? Ik heb laatst MVSEP ontdekt. UVR deed het sowieso al beter dan de default stem separators die tegenwoordig in DAW software zit. Maar MVSEP schijnt ook blaasinstrumenten te kunnen extracten en in mijn eerste test was het resultaat met een vocal wegfilteren beter dan met UVR. Dan zal de file met de Volcal ook wellicht iets precieser kunnen zijn.

Je kunt ook blaasinstrumenten extracten / wegfilteren, waar het mij eigenlijk om ging. Enige nadeel, je moet credits kopen want het processen gebeurt niet op je computer. Maar soms kan een beetje extra effort net het verschil maken.. :engel:
Ja klopt, ik vind dat ook wel jammer (van die stem, maarja ik kan daar niet zoveel aan doen helaas) plus ik heb de hoop(en vertrouwen) dat net zoals bij de artefacts van cassette, vinyl, losslesss mp3s ook het idee dat dat met deze artifacts gebeurd :D

Ik heb RipX gebruitk, als je een betere weet voor vocals :) Ik ga sws MVSEP probere. Ik vind trouwens de Ableton ook zeer goed, voor drums iig. Onlangs gebruikt pas.
Credits kopen vind ik niet erg, alles voor de kunst :)

vind hem nu veel beter.
Het is nog steeds leeg maar het loopt en je kan er zo een plaat bij mixen.

Die "thats right" is wat te zacht.

Vind hem heel cool geworden zo.
Ik zal die wat harder zetten, dankje voor de feedback en dat je m nicer vind is ook mooi meegenomen :)

Back