Erica Synths Resonant Filterbank

1778598134381.png

Voor mij is dit een van de weinig interessante dingen die ik van superbooth voorbij heb zien komen.
Heb begrepen dat deze ook met gitaar/instrument signaal werkt.

Hij is pittig aan de prijs. Dacht 770 euro incl vat

Analoge 10-bands stereo filterbank
Een veelzijdige effectunit voor creatief geluidsontwerp, ontworpen om onconventionele geluiden te genereren
- Robuuste desktopbehuizing voor live- en studio-toepassingen.
- Handmatige bediening van de filterbanden via faders of MIDI Control Change-commando's
- Filterfrequenties: 29 Hz, 61 Hz, 115 Hz, 218 Hz, 411 Hz, 777 Hz, 1,5 kHz, 2,8 kHz, 5,2 kHz, 11 kHz
- Slope: 17 dB per octaaf,
- Instelbare resonantiekarakteristiek en selecteerbare feedback per band
- Bedien de resonantie handmatig of via MIDI Control Change-commando's
- Extra multimode filtermodus met laagdoorlaat-, banddoorlaat-, hoogdoorlaat- of notch-karakteristieken
- Spectrumanalyser- en dynamische spectrale compressormodi: verbeterde functionaliteit
- Analoge ingangsversterking tot +24 dB
- 20 afzonderlijke LFO's en envelope-volgers
- MIDI-kloksynchronisatie
- Geheugenlocaties voor 128 presets
- Naadloos morphen van presets
- OLED-display en data-encoder
- 2 lijningangen: 6,3 mm gebalanceerde TRS-aansluiting
- 2 lijnuitgangen: 6,3 mm gebalanceerde TRS-aansluiting
- MIDI In/Thru 5-pins DIN-aansluiting

Ja ik denk hier ook.
Lekker om je 606 of tr-1000 van haar te voorzien.

Bij VOLT voor €699,- (wel pre-order), maar scheelt 5 liter diesel..

Ik ben benieuwd hoe dit verhoudt tot de Moog Spectravox, die toch wel een stuk goedkoper is. De gebalanceerde aansluitingen vind ik trouwens een goede, dit zie je verder niet vaak op fx dozen en mag intussen toch wel de standaard zijn.

Ik ben benieuwd hoe dit verhoudt tot de Moog Spectravox, die toch wel een stuk goedkoper is. De gebalanceerde aansluitingen vind ik trouwens een goede, dit zie je verder niet vaak op fx dozen en mag intussen toch wel de standaard zijn.
Ik denk dat dit niet te vergelijken is.

dit filterbankje is meer verschillende banden met feedback.
Het zelfde krijg je met een no-input feedback mixer.
Dus meer een grafische EQ en multiband, feedback en distortion

Zou deze zeker wel willen proberen. Op een of andere manier geef ik altijd niet zo snel veel geld uit aan FX-bakken, maar deze is wel interessant.

ah ok, en in vergelijking met de sherman filterbank? Weet iemand dat?
Ook weer heel anders, dat zijn 2 filters met adsr en distortion, dat is niet hetzelfde als een filterbank, meer ala een grafische EQ. Ben je ergens naar op zoek? Als je de verschillen tussen de drie niet ziet op papier zou ik er eerst wat dieper induiken zodat je begrijpt wat het is/doet.

Ze hebben er nu ook een doosje van gemaakt. Ik heb de eurorack versie. Lijkt zo op eerste gezicht helemaal gelijk. Is iig leuke module.
Ik heb me er nog niet mega in verdiept maar ik krijg het gevoel naast stereo te zijn deze ook meer funkties heeft? Was destijds ook even in de euro variant geïnteresseerd maar heb al zoiets (veel simpeler wel) maar patch opslag is wel een dikke plus. Vind dit soort dingen wel tof, zelf vind ik het een matige demo. (Beuken kan bijna iedereen)

die gruizige erica bagger kan je wel lastig doorheen luisteren ja, maar volgens mij is dit een topding om sounds wat leven in te blazen.
aan de andere kant kan dat natuurlijk ook prima met software. zag ook hypnus slink filter bv

Ja naar mijn mening is dit uiteindelijk maar een grafish eq met feedback en modulatie.
Filter bank is leuk in een modular maar voor gitaar....studio taken.... nee bedankt.
Ben zelf behalve een filterbanks helemaal geen fan van grafische eq's.

Dit kastje is wel tof als als je geen dikke mixer en eq's hebt voor feedback, multiband distortion etc.
Dat laatste is natuurlijk veel flexibler maar neemt ook veel plek in.

Daarnaast lijkt een sherman filterbank mij dan toch wel weer een stuk leuker.

Hier een andere demo ook met wat anders dan een beat.
Wil hem nog steeds wel eens op gitaar horen...

Ik heb me er nog niet mega in verdiept maar ik krijg het gevoel naast stereo te zijn deze ook meer funkties heeft? Was destijds ook even in de euro variant geïnteresseerd maar heb al zoiets (veel simpeler wel) maar patch opslag is wel een dikke plus. Vind dit soort dingen wel tof, zelf vind ik het een matige demo. (Beuken kan bijna iedereen)
Module heeft idd mono input maar wel naast output een ODD en EVEN output.

Heeft de desktop dan 2 sets van 10-band filterbanks voor links en rechts of 1 set?
Mijn Perplexity en Gemini AI komen hier niet uit en zijn nog in discussie. :)

Uit het dat laatste filmpje lijkt het 1 set.

Back