Erica Synths Resonant Filterbank

1778598134381.png

Voor mij is dit een van de weinig interessante dingen die ik van superbooth voorbij heb zien komen.
Heb begrepen dat deze ook met gitaar/instrument signaal werkt.

Hij is pittig aan de prijs. Dacht 770 euro incl vat

Analoge 10-bands stereo filterbank
Een veelzijdige effectunit voor creatief geluidsontwerp, ontworpen om onconventionele geluiden te genereren
- Robuuste desktopbehuizing voor live- en studio-toepassingen.
- Handmatige bediening van de filterbanden via faders of MIDI Control Change-commando's
- Filterfrequenties: 29 Hz, 61 Hz, 115 Hz, 218 Hz, 411 Hz, 777 Hz, 1,5 kHz, 2,8 kHz, 5,2 kHz, 11 kHz
- Slope: 17 dB per octaaf,
- Instelbare resonantiekarakteristiek en selecteerbare feedback per band
- Bedien de resonantie handmatig of via MIDI Control Change-commando's
- Extra multimode filtermodus met laagdoorlaat-, banddoorlaat-, hoogdoorlaat- of notch-karakteristieken
- Spectrumanalyser- en dynamische spectrale compressormodi: verbeterde functionaliteit
- Analoge ingangsversterking tot +24 dB
- 20 afzonderlijke LFO's en envelope-volgers
- MIDI-kloksynchronisatie
- Geheugenlocaties voor 128 presets
- Naadloos morphen van presets
- OLED-display en data-encoder
- 2 lijningangen: 6,3 mm gebalanceerde TRS-aansluiting
- 2 lijnuitgangen: 6,3 mm gebalanceerde TRS-aansluiting
- MIDI In/Thru 5-pins DIN-aansluiting

Ik vinnig wel vet klinken, lekker industrial. Die resonator optie klinkt ook wel tof en 20 Lfo’s lekker hoor

Inderdaad, ik vermoed dat het de eurorack versie is in een doosje. Maar het toont in ieder geval dat het geluid gevarieerder dan die eerste demo’s.

Inderdaad, ik vermoed dat het de eurorack versie is in een doosje. Maar het toont in ieder geval dat het geluid gevarieerder dan die eerste demo’s.

Ik vind de originele versie toch mooier met die faders en meer knoppen etc. dan de eurorack versie. Maar ik ben ook niet van de eurorack en de hele tijd kabeltjes ompatchen.

Als deze de cv inputs behouden had had ik wel interesse, maar nu moet je jammer genoeg kiezen tussen óf cv controle, óf stereo (en meer hands-on). Ik vind een filterbank vooral leuk om te pingen, of ritmes mee uit field recordings/ruis/texture te halen, en dat kan hier jammer genoeg niet (wel lfo's, ik weet het).

Mijn ding niet, het kan ook al eens meevallen 😅

Back