Wat is de beste VST3 plugin host?

MstrFX

B T N!
Ik ben een beetje bezig om wat minder fanatiek in de daw te zitten en kijk nu wat standalone werkt.
Maargoed ik mis toch een aantal plugins. Ik heb ervoor gekozen om toch maar alles VST3 te houden.
Weet iemand wat zou kunnen werken?

De omniclock waar @Fifth Bot mee kwam werkt niet standalone en die vind ik ook wel interessant namelijk.
Thx

Ok thanks, heb Carla nu geinstalleerd en kan me nu herinneren dat ik dat jaren geleden al keer gedaan had maar toen kreeg ik het niet werkend..

No prolemo ik ga die Carla een slinger geven komende week als ik tijd en zin heb :)

@East Island op eerste gezicht meer een alternatieve DAW niet echt pluginhost toch?
Ja, het kan meer maar werk ook goed als host.
Lijkt mij niet erg als je er ook en arp bij kan zetten ;)

En je kan het ook in een DAW laten werken dus ook eentje zonder Audio Unit ondersteuning.
Ik werk op MacOS M4 en daar werk deze ook met iPad gekochte plugins (auv3) erg super.

Ook is het Windows/Macos/linux niet verkeerd!

Gig performer zijn wel 150+ euro's is dat het waard?
Hangt er vanaf hoe belangrijk je het vind. Ik gebruik Gig Performer regelmatig dus dan vind ik dat een overkomelijk bedrag. Het is iig goedkoper dan menig DAW.

Thx @bombario die Unify en Gig performer zijn wel 150+ euro's is dat het waard?

Unify is een speeltuin voor al je VST's en effecten. Je kunt alles aan alles koppelen en daarmee bizarre patches maken. Maar ook eenvoudig je keyboard opdelen in vier zones en daar verschillende geluiden aan toewijzen bijvoorbeeld. Dat is ideaal voor live gebruik.

Bij de full version krijg je 1300 patches en die blazen je soms echt omver. Er zijn ook betaalde add-ons, vaak op basis van gratis VST's die ook echt heel goed klinken.

Maar... 150 euro is wel een hoop geld. En ik vind de interface niet echt aantrekkelijk, hoewel dat ongetwijfeld went. Wel heel tof aan Unify is de community. Ze geven elke zaterdag een gratis webinar en iedereen is enthousiast en aardig voor elkaar.

Ik heb Unify uiteindelijk niet gekocht, omdat ik al genoeg speelgoed heb. Maar hij staat nog wel op mijn wensenlijstje. Misschien koop ik hem een keer met Black Friday.

Back