Wat is de beste VST3 plugin host?

Thx @FreddyConfetti Maar 100 extra plugins en al die extra's daar heb ik juist geen zin in..
Ik probeerde alleen de prijs te verklaren. Als ik een VST host zou zoeken zou ik deze alvast overslagen ;)

Dat is een leuke, daar heb ik wel eens mee gespeeld. Als alternatief voor Unify: Unify 2.0
Heb zelf vorig jaar Bluecat Patchwork aangeschaft en ben toch wel teleurgesteld in hoe gedateerd de plugin is. Vooral het plugin browsen is in 1 woord slecht. Je moet door een lelijk click menu helemaal naar de folder scrollen en er is simpelweg geen interface die helpt met plugin-browsing. Ondermijnt de waarde van de plugin totaal.

Ok thanks, had gister pluginboutique weer aangeslingert en daar stond ie ook.

Oké…gekke vraag wellicht maar wat is precies het doel van een plug in host en wat is het voordeel ten opzichte van een daw. Als je toch een computer gebruikt? Ik bedoel dit niet als kritiek of zo maar ik vraag het me gewoon daadwerkelijk af.

Ik gebruik meestal hardware, maar sommige dingen heb ik niet in hardware. Ik experimenteer meer.

Oké…gekke vraag wellicht maar wat is precies het doel van een plug in host en wat is het voordeel ten opzichte van een daw. Als je toch een computer gebruikt? Ik bedoel dit niet als kritiek of zo maar ik vraag het me gewoon daadwerkelijk af.

Ik gebruik zelf ook plugin hosts. Als je alleen geïnteresseerd bent in wat de plugin doet is een DAW om de plugin daarin te gebruiken (vergeleken met een simpele plugin host) enkel overbodige ballast die maar afleidt van wat je met de plugin gaat doen.

Nou het aan elkaar knopen van juist een paar plug-ins maakt je ook tot andere niet voor de hand liggende “normaal” gedane setups

Ik gebruik vaak Carla maar Element is ook gaaf.

Soms heb je inderdaad helemaal geen DAW nodig, maar wil je wet wat plugins bij elkaar zetten. Het leuke van deze tools is dat je al je plugins modulair kunt routen.
En ze draaien ook zelf als plugin, dus je kunt zo in je DAW ook meer modular met je plugins omgaan.

Ik heb wel een probleem met inladen van al mijn plugins in Element. was gister weer met mn software ilock.. Element zegt niet alles te kunnen laden. Alles staat ACTIEF in Ilok maar soms werkt het een dag later..

Gig Performer is super als VST host, aanrader!
Ik heb nu de trial, lijkt wel beetje op de Element, maar Gig Performer laad wel al mn plugins. Heb nog geen piano roll/keyboard kunnen vinden..

Ik heb wel een probleem met inladen van al mijn plugins in Element. was gister weer met mn software ilock.. Element zegt niet alles te kunnen laden. Alles staat ACTIEF in Ilok maar soms werkt het een dag later..
Gek. Vooral een bug-report doen. De dev is normaal erg responsive.

Oké dus dan neem je het ook met hw op… tenzij je het als plug-in in je daw gebruikt toch. Klinkt leuk als je een hw recorder hebt of meteen naar tape gaat of zo.

ja heb een 4 track tape.. maar mn computer gebruik ik wel om 32bit lpcm op te nemen.
In 2019 heb ik serieuze pogingen tot aanhoorbare tracks voor op events of de feestjes die we op de studio hadden los gelaten.

Laatst gewijzigd:
Klein beetje eerherstel voor Bluecat Patchwork na mijn kritische comment hier: Bluecat Patchwork heeft in een recente update een behoorlijke verbetering doorgevoerd in het search systeem. Moet zeggen dat het een stuk beter werkt nu. Je kan echt plugins zoeken in een gestroomlijnde interface nu.

Back