Dozart - Stars of Vibrations

Dozart

Ouwe rot
Goedenavond,

Weer wat nieuws gebakken. šŸ˜„

Dit keer een mix van techno-ish, tikkeltje dark, uplifting en trancy vibes, uiteraard met een psychedelische touch 8D

Ben weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden geworden!

Feedback uiteraard altijd welkom, dus hou je vooral niet in. Ook als het totaal je genre niet is:
welk gevoel roept het op?

Nog verbeter- of aandachtspuntjes?

Inmiddels weer heel wat edits verder. Maar heb het idee dat ie nu wel aardig klopt en goed loopt...

Laatst gewijzigd:
Dit is niet mijn genre, maar ik doe een poging. Mijn feedback m.b.t. de compositie: ik zou het minimalistischer maken, consistenter qua sounds, en anders opbouwen. Wat ik daarmee bedoel: de track switched een aantal keren na een break naar andere sounds en melodie. Ik denk dat je de track kan verbeteren door
1. Een bepaald thema iedere te laten terugkomen met een consistente sounds. Dat gebeurt nu niet, en daardoor lijken het verschillende ideeƫn die aan elkaar geplakt zijn.
2. Je hebt nu 2 breaks. Ik zou er 1 doen. Ze hebben ook te weinig spanning, waardoor de energie van de track inzakt. Dat is zonde.
3. Je zou de track dan ook kunnen inkorten, dat lost 1 en 2 ook al deels op.

Maar goed bezig, er zitten leuke elementen in! Ik zeg altijd maar zo: het kan alleen maar beter worden :)

Dit is niet mijn genre, maar ik doe een poging. Mijn feedback m.b.t. de compositie: ik zou het minimalistischer maken, consistenter qua sounds, en anders opbouwen. Wat ik daarmee bedoel: de track switched een aantal keren na een break naar andere sounds en melodie. Ik denk dat je de track kan verbeteren door
1. Een bepaald thema iedere te laten terugkomen met een consistente sounds. Dat gebeurt nu niet, en daardoor lijken het verschillende ideeƫn die aan elkaar geplakt zijn.
2. Je hebt nu 2 breaks. Ik zou er 1 doen. Ze hebben ook te weinig spanning, waardoor de energie van de track inzakt. Dat is zonde.
3. Je zou de track dan ook kunnen inkorten, dat lost 1 en 2 ook al deels op.

Maar goed bezig, er zitten leuke elementen in! Ik zeg altijd maar zo: het kan alleen maar beter worden :)

Ik deed net een render en nu lees ik dit. Had de kick en bass ff een DB zachter gezet. Was nog niet helemaal in balans vond ik na een paar keer luisteren.

Maar goed, zal je punten meenemen komende dagen. :okdan:

Nou, ik heb er nog eens goed aan gezeten! Aan het gevoel van meer coherentie gewerkt. Elementen meer terug laten komen, weliswaar in veelal in andere vormen, maar ze zijn gelieerd aan/komen voort uit de kern-elementen. Met het spelen daarmee is de track ook meteen way more trippy geworden eigenlijk :D:D Voegt denk ik zeer zeker wat toe! Ik vind 'm zelf iig dik opgeknapt zo!
Dus dank voor het wijzen daarop. ;)

Nu zit ik zelf nog wel met een lichte twijfel: ik ben met de kick gaan rommelen. Die was de hele tijd op een of andere manier niet helemaal naar m'n zin. Die heb ik nu meer meer distorted gemaakt, beetje anders getuned niet zozeer op een raggende gabbermanier, maar meer tja, techno-vibish. Blijft de mix goed open en ademend, of neemt die de tent te veel over? Heb het idee dat ie nu wel aardig goed zit. Maar een paar objectieve oren zijn zeer welkom. En ben uiteraard zeer benieuwd hoe de track nu wordt gevonden...

Updatet version dus.

Gewoon in de openingspost haha. Ik replace altijd gewoon de versie die er al staat. Artist pro abonnement šŸ˜Ž

Nee, die kick zoals ik 'm in de laatste versie had ging 'm toch niet worden. Dat klonk niet chill in de mix bij nader inzien. Dat heb ik nu weer anders gedaan. Hoe die nu is, klopt ie wel vind ik.
Nu weer even op de rest van het arrangement concentreren of hier en daar idd misschien wat minimalistischer kan (niet tƩ denk ik). We zijn nog niet helemaal klaar dus.

Net ff de voor mij befaamde buitentest gedaan met de koptelefoon: ik voel 'm nu (laatste upload versie) zoals ie voor me voelen moet :D

En thnx Tragmadat!

Ik hou er wel van. Lekker uptempo en trippy.
Leuke sounds okk. Vooral in en na de break van 5-6 minuten. Mooie lead komt er dan in.

Kleine opmerking: die edits/glitches die in je track zitten zijn leuk voor als je als DJ aan het draaien bent, maar mijns inziens iets minder geschikt voor het maken van nummers. Just my 2 cents.

Verder is de melodie wel fijn die je in het begin hebt. Die mag je best wat langer in de track houden :)

Eindmix is prima verder!

Kleine opmerking: die edits/glitches die in je track zitten zijn leuk voor als je als DJ aan het draaien bent, maar mijns inziens iets minder geschikt voor het maken van nummers. Just my 2 cents.

Verder is de melodie wel fijn die je in het begin hebt. Die mag je best wat langer in de track houden :)

Eindmix is prima verder!
Thanks. Die mag je alleen ff iets meer specificeren als je wilt. Want het barst van de glitches in deze track :D
Ik vermoed dat je doelt op de kick glitches? Anders ff tijdstippen van voorbeelden...
Het is wel ook een beetje m'n stijl, veel edits en glitches. Ik vind altijd dat een track daar lekker levendig van wordt. :)

Thanks. Die mag je alleen ff iets meer specificeren als je wilt. Want het barst van de glitches in deze track :D
Ik vermoed dat je doelt op de kick glitches? Anders ff tijdstippen van voorbeelden...
Het is wel ook een beetje m'n stijl, veel edits en glitches. Ik vind altijd dat een track daar lekker levendig van wordt. :)
Zeker! Nu dat ik terugluister en zie dat je een nieuwe versie online hebt gezet vraag ik me af of ze er nog wel allemaal inzitten.
Hoe dan ook, in de huidige versie vind ik het stukje van 4:16 tot 4:27.
Het is een lange zit die track met ruim 9 minuten. Heb je overwogen om het op 5:18 te eindigen?

Zeker! Nu dat ik terugluister en zie dat je een nieuwe versie online hebt gezet vraag ik me af of ze er nog wel allemaal inzitten.
Hoe dan ook, in de huidige versie vind ik het stukje van 4:16 tot 4:27.
Het is een lange zit die track met ruim 9 minuten. Heb je overwogen om het op 5:18 te eindigen?
Ik had inmiddels ook door waar je op doelde en ben het ermee eens. Dat stukje daar voelt ook nog wat... lullig of zo. Ben eraan aan het werken, maar liep er ook een beetje in vast net. Ff frisse neus buiten en zo nog eens kijken als ik thuis ben. Ik denk dat in dat stuk een soort moet laten instorten naar die break toe... nog ff kijken straks hoe dat precies te gaan doen

Nou, ik ben er denk ik uit met dat stukje. Was nog een lastige klus vandaag. Maar volgens mij is het nu wel een cool tweak-stukje geworden, en heeft het nu veel minder het dj-trucjes gevoel. Ik probeerde wat uit met bpm-automation en het klonk wel trippy en bijdragend aan de hypnotische flow (hopelijk komt het ook zo over) naar de break toe. Versie geupdatet weer dus.

Back