Dorian Urac
Aaaaaarrghhhhh!!!
Argh. Ik wil een expression voetpedaal aansluiten op Eurorack, om filters en vca’s met de voet te bedienen. Er is inmiddels een A177-2 Foot Controller module in huis, maar een expression pedaal moet ik nog kopen. Nou lees ik in de A177 handleiding dat niet alle pedalen ermee werken, zonder verdere uitleg. Het Doepfer FP5 pedaal werkt gegarandeerd en dat zou ook prima zijn, maar… die heeft meer 1 METER snoer! Dat haal ik nooit. Minimaal 1,5 meter nodig om om de rand van m'n bureau te komen, liefst 2 meter.
Hoe weet ik nou welk ander merk expression pedaal ik voor dit doeleinde kan aanschaffen? Zijn er pedalen die beter/slechter hiermee werken? Of die er helemaal niet mee praten? Ook wel fijn als ie een beetje sturdy is; die Doepfer FP5 lijkt op de foto wel wat fragiel plastic. En nee, humble muzikantje hier; ik snap de ballen van elektrotechniek, dus als iemand me op weg kan helpen; eeuwige dank en zo.
En voor alle duidelijkheid: het gaat dus om CV control, niet om een gate switch pedaal.
Bijvoorbeeld deze?
Roland EV-5
Eventueel relevante links:
modulargrid.net
www.thomann.nl
www.thomann.nl
Hoe weet ik nou welk ander merk expression pedaal ik voor dit doeleinde kan aanschaffen? Zijn er pedalen die beter/slechter hiermee werken? Of die er helemaal niet mee praten? Ook wel fijn als ie een beetje sturdy is; die Doepfer FP5 lijkt op de foto wel wat fragiel plastic. En nee, humble muzikantje hier; ik snap de ballen van elektrotechniek, dus als iemand me op weg kan helpen; eeuwige dank en zo.
En voor alle duidelijkheid: het gaat dus om CV control, niet om een gate switch pedaal.
Bijvoorbeeld deze?
Roland EV-5
Eventueel relevante links:
Doepfer A-177-2
Doepfer A-177-2 - Eurorack Module - Low Cost Foot Controller Interface
Doepfer FP 5
Foot controller Zwarte behuizing, Ca. 1m kabel, Stereo-jack 6.35mm, Potentiometer 10K lineair, Geschikt voor bijvoorbeeld LMK4+/2+ of A-177
Roland EV-5
Expression Pedal Instelknop voor Minimum Volume, Kabellengte: 2m met 6.3mm stereo-jack, Formaat: 86 x 54 x 200 mm, Gewicht: 400g
Laatst gewijzigd:

Ik weet naturlijk niet wat je hebt liggen aan verlooppluggen en modules, dus geen idee hoe je dat aanpakt. De vraag is ook of het überhaupt kán zonder de A-177 module.