AMYBoard Een synth voor $29

Zojuist via een YT video van Floyd Steinberg gezien.
Momenteel zijn er 2 modellen beschikbaar, Juno en DX
Vertaald van de site:
Een volledig uitgeruste, direct speelklare synthesizermodule met weelderige polyfone synthesizer emulatie uit de jaren 80.
AMYboard. The do-it-all synth for US$29.90
amyboard_back_desk.jpg
amyboard_front_moss.jpg

Net door het bestelproces gelopen, verzenden iets van €7. Totaal €33, maar het klinkt alsof ze geen btw/import doorberekenen, maw fingers crossed 😅

Aardig, maar hoe werkt deze kaart precies? Zie midi, line in en nog een paar aanlegpunten.

Ik zou zelf niet zo snel precies dezelfde uitgangen zo dicht bij elkaar gebruiken, kan me voorstellen dat perongeluk een 10v envelope in een spdif ingang niet zo'n succes is. Wél tof dat het kant en klaar voor zo'n prijs het rack in kan.

Zusje van deze, zonder aanraakscherm, maar meer in/uitgangen:

> hoe werkt deze kaart
De standaard firmware bevat een micro-python interpreter waar je makkelijk bijv. via een midi-compatible browser nieuwe programmaatjes van jezelf of anderen in kunt laden (een sketch). De default sketch emuleert Juno en DX geluiden:

ik heb even met die online simulatie zitten pielen, klinkt als een rompler.
En sommige controls werken niet zoals bedoelt (chorus rate en depth bv).

Ik zou liever een 2e hands volca kopen voor ietsje meer.

En sommige controls werken niet zoals bedoelt (chorus rate en depth bv).

Ik zou liever een 2e hands volca kopen voor ietsje meer.
Die begrijp ik niet helemaal. Je kan kiezen uit een hele serie sketches die de programmering volledig aanpasen. Als je een rompler achtige sound (zoals piano) kiest klinkt het - zoals bedoeld - als een rompler, maar de wavetable, FM en VA sketches worden volgens mij dynamisch gegenereerd.
Bij een Volca zit je wel vast aan de geluiden van het gekozen model, dus je betaalt meer voor maar een klein deel van de geluiden die je uit dit apparaatje kan halen.

Die begrijp ik niet helemaal. Je kan kiezen uit een hele serie sketches die de programmering volledig aanpasen. Als je een rompler achtige sound (zoals piano) kiest klinkt het - zoals bedoeld - als een rompler, maar de wavetable, FM en VA sketches worden volgens mij dynamisch gegenereerd.
Bij een Volca zit je wel vast aan de geluiden van het gekozen model, dus je betaalt meer voor maar een klein deel van de geluiden die je uit dit apparaatje kan halen.
dat zou alleen kloppen als de preview in de browser flink afwijkt van het daadwerkelijke product, wat ik voor deze prijs niet verwacht.

Het gaat mij niet om de instellingen, maar om de basis sound. Het is geen volca of behringer mini synth.
Tsja, het is een virtuele analoge synth, geen 'instant nostalgie' maar een beetje clean geluid waar je zelf aan de imperfecties moet werken ;)
Vind zelf die Volca / Behringer mini dingen ook niet overlopen van karakter.
Hoe vind je de geluiden uit het hierboven gelinkede filmpje? (ik neem aan dat daar EQ etc overheen is gegaan, de browser versie klinkt inderdaad wel heel steriel)

Alsof ik een synth probeer te maken met mijn korg 05r/w, rompler dus. Waveform phase cycle starts zijn altijd exact hetzelfde, zoals een rompler.
Ongeacht hoeveel EQ of FX je eroverheen gooit.

Behalve de lage prijs zie ik echt geen enkele reden waarom je zoiets zou willen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Behalve de lage prijs zie ik echt geen enkele reden waarom je zoiets zou willen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Je ziet ondertussen ontzettend veel van die Kickstarter-achtige projecten. In dit geval is de prijs wel de onderscheidende factor. Maar het kan ook zijn dat iemand helemaal lyrisch is van de mogelijkheden van een specifiek stukje techniek (in dit geval de populaire ESP32 CPU) en probeert daar bepaalde toepassingen omheen te bouwen.
Helaas zijn techneuten geen muzikanten en wordt de software vaak gebouwd zonder degelijke feedback te halen of het allemaal wel lekker klinkt. Het helpt natuurlijk ook niet mee dat veel bedrijven hun 'secret sauce' voor goede analoge emulatie geheim houden.

Helaas zijn techneuten geen muzikanten en wordt de software vaak gebouwd zonder degelijke feedback te halen of het allemaal wel lekker klinkt.
UCHE*1010music*UCHE

Toch mooi dat zo'n initiatief genomen wordt? Ik heb er eentje besteld en zie dan wel hoe goed ie is en hoe ik hem verder uitbreid.

Back