Downtempo hiphop dingetje met bas probleem

lloydwebster

hans werrekmeester
Vroeger maakte ik veel meer hiphop dan nu, dit is wel weer n throwback naar die tijd, waar ik zelf ook bas speel en "zing" (haha)
Ik vind eht jammer van de bas want het was op een ghetto bass met snaren die heel erg kletterde tegen t fretboard en dat hoor je dus ook, vandaar de lowpass filter.
In de track stoort het niet, maar in het intro wel als de bass vrijwel solo is.

Iemand een oplossing?

Vet, de bas is zo best ok.

Als je het echt goed wil krijgen moet het opnieuw. Maar wellicht kun je er iets met keys overheen spelen?
Dus precies hetzelfde als de bas spelen maar dan een octaafje hoger.

Heerlijke beat en je zang klinkt ook super! De bass sound kan ik je niet mee helpen.

Het nummer is opzich goed.
Maar de opnamen is dat de bas (die qua filter te dicht zit) je waarschijnlijk daarop je synths erop hebt aangepast.
✌️ Het klinkt nu als een oude tape met dolby ccccc erop.😁✌️

De track zelf heeft een lekker tempo en is goed geprogrammeerd. :okdan:

Vet, de bas is zo best ok.

Als je het echt goed wil krijgen moet het opnieuw. Maar wellicht kun je er iets met keys overheen spelen?
Dus precies hetzelfde als de bas spelen maar dan een octaafje hoger.
Mja allleen ik zou niet weten hoe ik dat moet doen met slides. pitchwheel zou miss wel kunnen, maar met n synth mis je wel die bass sound. Ik zou denk ik idd een bas van iemand moeten lenen die t wel doet :)

Het nummer is opzich goed.
Maar de opnamen is dat de bas (die qua filter te dicht zit) je waarschijnlijk daarop je synths erop hebt aangepast.
✌️ Het klinkt nu als een oude tape met dolby ccccc erop.😁✌️

De track zelf heeft een lekker tempo en is goed geprogrammeerd. :okdan:
Ja zou best kunnen, nu je het zegt miss maaer ff de synths ook wat meer hoog geven, alhoewel het stylistisch wel past.
Tape vind ik wel te gek, heb nog zon walkman wm d6c met dolby c (maar moet van die dolby dinges nie zoveel hebben haha)

Dankje :) geen autotune maar wel vermomd met harmonizers haha :p
Ja de basgitaar klettert helaas wat teveel, ik zou 'm zelf overnieuw spelen. Met een basgitaar heb je gauw allemaal noise erbij, clean spelen is lastig.

Mja allleen ik zou niet weten hoe ik dat moet doen met slides. pitchwheel zou miss wel kunnen, maar met n synth mis je wel die bass sound. Ik zou denk ik idd een bas van iemand moeten lenen die t wel doet :)
Ik heb wel een basgitaar, wil je dat ik een poging waag?

Ja is wel zo makkelijk, ik hoop dat ik net zo snel kan spelen als jij.Maar je kan het altijd niet gebruiken dus er gaat niks stuk!

Slecht is een groot woord, maar de vocals zijn niet echt te verstaan en het mist hoog en staat erg zacht.
ahja, t is n premaster. maar vocals zal ik eens naar kijken. ik hoor t wel vaker bij mn trax. durf t nooit zo hard te zetten ofzo

Back