Jp8080 aanschaffen als je al een virus ti hebt

rsvos

Industrial Darkness
Is het slim om een jp8080 aan te schaffen als je al een virus ti hebt?

Of beter je geld in een synth met een ander karakter steken?

Ik maak millenium hardcore met trancecore invloeden er in.

Beide hebben de supersaw/hypersaw optie natuurlijk.

Beiden hebben tegenwoordig 100% software emulatie (The Usual Suspects DSP emulators) dus je kunt ze gewoon gratis uitproberen in je DAW. En dan evt altijd nog aanschaffen als je per se de hardware wilt. Persoonlijk zou ik niet investeren in dat soort antiek met inmiddels vrij oubollige en achterhaalde sounds (menige moderne plugin rent er rondjes omheen), maar ik ken de genres die je beschrijft niet.

Beide mooie apparaten waarbij de Virus een grote voorkeur heeft bij mij. Ikzelf zou het niet doen, want de mogelijkheden heb je ook op de Virus.

Wel mooie genre hardcore, doet me denken aan sommige nrs van Promo zoals My Clame to Fame.

En zo achterhaald zijn de sounds trouwens niet.

Beiden hebben tegenwoordig 100% software emulatie (The Usual Suspects DSP emulators) dus je kunt ze gewoon gratis uitproberen in je DAW. En dan evt altijd nog aanschaffen als je per se de hardware wilt. Persoonlijk zou ik niet investeren in dat soort antiek met inmiddels vrij oubollige en achterhaalde sounds (menige moderne plugin rent er rondjes omheen), maar ik ken de genres die je beschrijft niet.

Dit.

Ik heb recent mijn Virus TI2 verkocht en de JP8080 en Virus TI2 emulaties van the Usual Suspects geïnstalleerd. Werkt perfect en klinkt 100% hetzelfde, zonder alle hardware timing-uitdagingen (de Virus verslikt zich in mijn ervaring toch in teveel MIDI-data).

En van je hardware-centen kun je dan een Iridium kopen om zowel de trance sounds uit het verleden als die van de toekomst te kunnen maken... :mega:

Het ligt wmb ook een beetje aan wat je doel is. Wil je nieuwe muziek maken en releasen? Of is het hobby en komt het resultaat misschien ooit op soundcloud maar vind je het eigenlijk lekker om uit nostalgische beweegredenen het origineel te hebben? Wat past het beste in jouw proces? En heb je naar de ti nog meer staan?

Gewoon kopen die jp en dan beslissen of ze beiden blijven, dat zou ik doen. Software no way 😂

Gewoon kopen die jp en dan beslissen of ze beiden blijven, dat zou ik doen. Software no way 😂
Mee eens. Liever aan echte knoppen draaien ipv met je muis over een knop van 3 megapixel bewegen.

Hardware is sowieso leuker, maar je kunt je centen maar één keer uitgeven. Puur qua sound zijn er 100% emulaties van de JP8080 en TI2. Als een JP8080 de synth is die je altijd hebt gewild maar nooit gehad (herkenbaar), dan is het origineel waarschijnlijk de enige optie. Maar als het je puur om de hardcore/trancecore/supersaw sounds gaat, dan zijn er tegenwoordig prima alternatieven.

In deze thread is denk ik alles al besproken.

Mee eens. Liever aan echte knoppen draaien ipv met je muis over een knop van 3 megapixel bewegen.

Hardware is ook leuker, maar het grote voordeel van die DSP emulaties is dat ze gratis zijn, dus je kunt ze gewoon uitgebreid testen en de sound is 100% identiek aan de hardware. Kun je vandaag nog doen. Even een controllertje mappen en het lijkt net echt. Mocht je na een paar keer spelen overtuigd zijn dat die synth inderdaad wat toevoegt, kun je altijd nog op zoek naar een mooi origineel exemplaar.

Hardware is sowieso leuker, maar je kunt je centen maar één keer uitgeven.
klopt, software is geld uitgeven, dat is altijd verdampt. Gratis zeg je? Juist en die midi controller die zakt ook in waarde. Een jp8080 voor 550 euro 10 jaar terug was een goeie zaak. En er zijn altijd zaakjes te doen.

Ze hebben beide wel een supersaw, maar het geluid is wel verschillend. Zoals andere hier al aangeven, als je het geld hebt, gewoon kopen. Kom je er naar een tijdje achter dat je het niet veel gebruikt, dan kan je het waarschijnlijk voor niet al te veel verlies altijd weer verkopen.

klopt, software is geld uitgeven, dat is altijd verdampt. Gratis zeg je? Juist en die midi controller die zakt ook in waarde. Een jp8080 voor 550 euro 10 jaar terug was een goeie zaak. En er zijn altijd zaakjes te doen.
Ja mee eens.

Software is als een huurwoning: Je gooit je geld in een zwart gat.
Hardware is als een koopwoning: Je koopt iets van waarde die soms toeneemt, maar je hebt wel onderhoudskosten.

Mocht je toch een budget vriendelijkere optie willen zou ik eens kijken naar de Chro8080. ook een emulatie maar een beetje gemixt tussen de 8080 en de virus voor Kontakt. Toevallig ook door gefabriceerd door niet de minste Hardcore producer. Chrono.

Gratis zeg je? Juist en die midi controller die zakt ook in waarde.
Alsof niet iedereen die weleens iets met computers en muziek doet al een doos vol met die dingen heeft liggen (net als power supplies). Juist omdat ze geen knoop opleveren bij verkoop. Denk dat ik wel een stuk of 4-5 midi keyboardjes en daarnaast nog andere dingen met knoppen erop in een kast heb liggen.

Je bevestigt gewoon wat ik schrijf toch. Ik deed net een installatie van native Access en hij heeft 33 downloads voor me, no thanks, ik wil enkel Maschine instellen als midi spuwer en alle sounds en plugins mogen online blijven. En waarom licht ik dat nu toe? Wat heb ik spijt van die zachte aankopen van sample packs en plug ins, dat doet nog altijd pijn :D

Hardware is sowieso leuker, maar je kunt je centen maar één keer uitgeven. Puur qua sound zijn er 100% emulaties van de JP8080 en TI2. Als een JP8080 de synth is die je altijd hebt gewild maar nooit gehad (herkenbaar), dan is het origineel waarschijnlijk de enige optie. Maar als het je puur om de hardcore/trancecore/supersaw sounds gaat, dan zijn er tegenwoordig prima alternatieven.

In deze thread is denk ik alles al besproken.
Het is inderdaad een synth die ik altijd graag heb willen hebben , was onder de indruk ervan toen ik nog een ventje van 16 was.
Maar dat was toen iets onbereikbaar qua budget.
Dat zelfde had ik met de virus ti.

Pluk de dag, kopen die bak. Wel goed testen dat de faders niet spoken en de Rack oren erin zijn. Als je m niet teveel betaalt is ie verliesloos zo weer de deur uit als ie niet voldoende je droom waarmaakt.

Pluk de dag, kopen die bak. Wel goed testen dat de faders niet spoken en de Rack oren erin zijn. Als je m niet teveel betaalt is ie verliesloos zo weer de deur uit als ie niet voldoende je droom waarmaakt.
Kunnen spookfaders niet gefixt worden met een beetje Deoxit fader lube?

Twijfel of mijn tech dat ik huis heeft, en ik zeker niet. Er zijn andere manieren die ik ken. Waaronder vervangen als 1000 keer op en neer niet werkt, of openen en reinigen op n deftige manier :D - maar je start hier vermoedelijk weer een hele welles nietes :engel:

Lekker laagdrempelig 😂

Ik wil stiekem ook nog weleens een JP8080. Maar liever een nieuwe. Wordt tijd dat Roland die weer eens reboot.

Back