House PA liveset

lloydwebster

hans werrekmeester
Nou goed, ik ben dus sinds kort eer back on track na 8 jaar afezigheid hehe en eerst had ik een band en kon ik alles pre-recorden en dus lekker chillen, maar ze zijn er niet meer dus ik moest aan het erk voor de liveset.
2 x 1010music nanobox tangerine en een mixer.

1782260183164.png

Initially as deze setup echt bedoeld als gimmick, om zo uit de broekzak te halen, maargoed toen moest ik et laten zien ook :o
staat ook op soundcloud

een uur housennnn
B- )

Danken jullie schon allen :)

En ja was met publiek, er kwamen er uiteindelijk nog best veel voor mij, grote eer :D komt denk ik ook door die videos en omdat ik heel lang passief was. alleen in veel clubs is er tegenwoordig is een no-camera policy vandaar dat ik ze er niet op heb staan, maar de audio van de ipad recording heb ik er heel licht onder ge-edit dus bij breaks hoor je het af en toe wel.

hier bijv.

naast dat er n no camera policy was zag je verder ook eigenlijk geen hond, want t was erg donker. ook natuurlijk omdat ik ook weinig tijd had om te kijken want je moet continue die verloopjes doen, als ik zou weglopen blijft de loop herhalen :P
(dat wordt nog wat want ik ga ergens eind dit jaar naar berlin een 3 uur durende set doen, dus dan kan ik echt niet pissen haha, miss maar een of andere wegwerp stoma fixen.. plug n play B- ))

Laatst gewijzigd:
Lekkere set man!
Was dit live met publiek?
yes 100% net als mijn instagram videos, alleen hierbij mix ik steeds van de ene nanobox naar de andere.
de sequences nam ik overigens niet live ter plekke op al spelende. dat is de volgende stap.

:D ik was alleen wel fucking zenuwachtig haha er moest echt n borrel in (die zie je me er ook ingooien aan t begin haha)
Oh oh.
Hopen dat die nerves wat beter worden na verloop van tijd.
Ik heb ze na 25 jaar optreden nog wel een beetje, maar gezonde spanning en geen noodzaak om kunstmatig te onderdrukken gelukkig.

Dat went echt nooit, nerves.. is ook een mechanisme wat juist voor prestaties zorgt.. :)
(dat wordt nog wat want ik ga ergens eind dit jaar naar berlin een 3 uur durende set doen, dus dan kan ik echt niet pissen haha, miss maar een of andere wegwerp stoma fixen.. plug n play B- ))
Ik doe regelmatig avonden van 4 uur. Geen probleem.. Maar misschien heb ik ook een grotere blaas omdat ik blaasinstrument speel? :D Maar een blaasontsteking hebben is dan niet grappig..

Lekkere set.. ik had em al eens beluisterd. ;)

Ik ging onlangs weer naar die Blackbox kijken.. kan die niet veel meer. En of zou je daar hetzelfde op kunnen? Soms is less> more.. maar deze zijn me echt te klein om te kunnen lezen zonder fysieke hulpmiddelen..

Oh oh.
Hopen dat die nerves wat beter worden na verloop van tijd.
Ik heb ze na 25 jaar optreden nog wel een beetje, maar gezonde spanning en geen noodzaak om kunstmatig te onderdrukken gelukkig.
Ja ik hoop het ook, in de video zitten de eerste tracks niet, maar daar zaten wel wat foutjes haha. tertwijl ik expres het begin nog makkelijk live te doen had gemaakt.

Dat went echt nooit, nerves.. is ook een mechanisme wat juist voor prestaties zorgt.. :)

Ik doe regelmatig avonden van 4 uur. Geen probleem.. Maar misschien heb ik ook een grotere blaas omdat ik blaasinstrument speel? :D Maar een blaasontsteking hebben is dan niet grappig..

Lekkere set.. ik had em al eens beluisterd. ;)

Ik ging onlangs weer naar die Blackbox kijken.. kan die niet veel meer. En of zou je daar hetzelfde op kunnen? Soms is less> more.. maar deze zijn me echt te klein om te kunnen lezen zonder fysieke hulpmiddelen..
Is dat zo? ik heb het idee dat het me juist helemaal uit de chille vibe haalt. Waarschijnlijk moet 3 uur ook wel lukken, maar ik heb weleens gehad als DJ dat ik nodig moest en dan een lange plaat opzette, maar in dit geval kan het niet haha.

Thanks :) en de blackbox is inderdaad veel uitgebreiden. sws 2x zoveel pads. zelfs een song mode alleen is de firmware wel ietsjes anders, dus weet niet zo goed of het ook zo lekker doorklikt van sequencer naar mute screen steeds.

De voornaamste reden voor de nanoboxen is denk ik dat het door het toeval gewoon bij mij terecht is gekomen(kon er 1 ruilen tegen een nanobox rzzmatazz) en spelenderwijs kwam ik erachter dat je best wel makkelijk live een arrangement kon doen. Mede door de gimmick op "DAWless" en dat ik ze zo uit mn broekzak haal(letterlijk) had ik besloten bij deze units te blijven, maar ik moet eens kijken naar de blackbox wel, want volgens mij hebben die de click issue niet met bass mono tonen die elkaar afkappen bij een lage cutoff op een lpf.

De letters zijn wel prima te doen, hij kan ook niet zoveel. Eigenlijk bizar weinig.

Per 8 pads: slicer/sample/loop pad, pitch, pan, volume, filter met resonance(of lowpass of highpass) en een ADSR en een LFO(die je kan koppelen aan modulator slots voor de voorheen genoemde pads.
en dan een delay en reverb per pad.(die je ook zou moeten kunnen moduleren maar ze fixen t steeds niet in de firmware)

En dan zijn er nog wat kleinigheidjes per type pad die je kiest en daarmee moet je t dan doen haha

Multiple out is wel geniaal!

Back