Eerste Synthwave poging

Ja, gated reverb, zag ik laatst in een Youtube video. Ga ik zeker een keer proberen.

De geluiden aan het eind komen van UVI XtremeFX en de telefoongeluidjes van Vital (gratis vst synth).

Klinkt veelbelovend! Na je eerste upload wilde ik zeggen dat hij wat reverb of delay nodig heeft, maar dat wordt gefixt hoor ik. Nice!

ok...deze versie heeft nu gated reverb. Maar hier laat ik het bij...op naar het volgende project.

Attachments

• Crimescene (2).mp3
    5,9 MB
Ja, gated reverb, zag ik laatst in een Youtube video. Ga ik zeker een keer proberen.

De geluiden aan het eind komen van UVI XtremeFX en de telefoongeluidjes van Vital (gratis vst synth).
Heeft zeker wat. Al vind ik de kwaliteit van de gewone galm beter.

Klinkt goed als eerste poging!

Ik mis alleen wel een melodie, want het kabbelt een beetje voort. Iets meer variatie zou niet verkeerd zijn denk ik.

Hm, ja ik moet wel zeggen dat ik het proces in deze interessant vind om te volgen, alle drie de versies zijn duidelijk anders en het is best duidelijk waar je naartoe wil. Mijn voorkeur gaat naar de tweede versie, de snare is te aanwezig bij de derde en de gated reverb naar mijn mening een beetje té, maar hey, een goed begin in het genre zeer zeker!

Heb geprobeerd om meer van de eerste helft in de tweede te stoppen, maar dat klonk niet.

Wat ik wel gedaan heb is in de 1e helft een melodie tijdens de arp laten lopen. Daarna een break ingebouwd. Toms toegevoegd en de gated reverb op de snare is nu een heel stuk minder. De snare kon ook wel minder luid.

Dit is het laatste wat ik er aan doe. Ik heb veel geluisterd naar Synthwave City ( Synthwave City FM ) en kom erachter dat er toch wel veel anders moet. Daarvoor moet ik echt een nieuw project beginnen, zodat ik vanuit een interessante chord progression begin, bijvoorbeeld.

Bedank voor alle tips, zal ze zeker onthouden voor een volgende keer.

Hier is de laatste versie:

Attachments

• Crimescene (3).mp3
    5,9 MB
Klinkt al een stuk beter vind ik! 👍

Misschien ook eens kijken naar je drumgeluiden, op sites als Splice zijn bijvoorbeeld heel veel synthwave drums te vinden. En ik denk nog steeds wat meer variëren met je geluiden door bijv. de filter cutoff (meer) te automaten op je arps.

Back