Bob Rusche overleden

Harry S.

Dolende Dodo
Weet niet of mensen hem hier kennen, maar Bob Rusche is afgelopen donderdag tijdens zijn vakantie overleden.

Bob presenteerde bijna 30 jaar X Rated, eerst op Kink, later vrijwel elke zondag op de Concertzender. Meestal met muziek van uit zn eigen, enorme platencollectie. Bob was, qua muzieksmaak zo'n beetje de Nederlandse John Peel met een brede, vooral elektronische smaak, zolang die maar dwars en avontuurlijk was.

Leerde hem kennen in de Amsterdamse muziekzaak Boudisque, waar hij werkte. Met altijd een praatje en advies op basis van je keuze. Vaak thuisgekomen met, ongemerkt, veel meer cd's dan ik zelf had uitgezocht. Soms pareltjes, soms ook spul dat op zijn advies was ingekocht maar niet voldoende 'vrijwillig' werd verkocht. Bob was ook een trouwe concertganger, zag hem 2 weken terug nog bij Cabaret Voltaire in Paradiso.

Bob-Rusche-e1782586325848.jpg

Verschrikkelijk nieuws -- ik kende hem al sinds 2002 en hij was degene die ervoor zorgde dat mijn eerste twee doombient cd's bij Boudisque te koop stonden. Hij draaide mijn werk regelmatig op concertzender.nl en hielden wij regelmatig contact over al die jaren.

Vaarwel jongen, bedankt voor alles, en sterkte toegewenst aan vrienden, familie en aan allen die hem veel te danken hebben.

Dat is treurig nieuws. Ik luisterde als 18 jarige al weleens naar X Rated op Kink, en heb het later nog eens herontdekt. Pracht uitzendingen. Kende de man verder niet persoonlijk.

Fuck... = (
Toffe en aardige gast, fenomenale radiomaker.
Draaide de afgelopen jaren een paar keer mijn muziek op x-rated.
Sterkte aan de nabestaanden.
Thanks Bob!

RIP

Ik ging in 1993 in Amsterdam wonen en kwam heel vaak bij Boudisque. Kwam hem ook vaak tegen bij de maandelijkse gothic/Wave/EBM parties in Amsterdam; zoals onder de kerk op de Haarlemmerdijk.

Treurig nieuws. Het was altijd gezellig met Bob. Het ging altijd over muziek. Dankzij X-Rated heb ik heel veel nieuwe muziek ontdekt. En ook kan ik mij de Incubate en Roadburn festivals herinneren waar ik hem tegen kwam. Of in Duitsland op een dark ambient festival waar ik zelf speelde. Ik weet niet hoe we erbij zijn gekomen maar ik heb in september 2011 live gespeeld in X-Rated, 2 weken voordat Kink FM stopte. Bob zei gewoon “wanneer kom je live in de studio spelen?” Mooie momenten, heel puur. Een fantastisch mens, en een muziek liefhebber puur sang.

Voor altijd een vriend voor veel mensen. We gaan je heel hard missen Bob! Je bent hopelijk nu bij je muziekmaatje Arjen. RIP

Laatst gewijzigd:
Hij komt me niet direct bekend voor, maar ik moet hem wel gezien hebben want ik kwam vroeger regelmatig bij Boudisque. Leuke zaak was dat. RIP.

Hij komt me niet direct bekend voor, maar ik moet hem wel gezien hebben want ik kwam vroeger regelmatig bij Boudisque. Leuke zaak was dat. RIP.

Hetzelfde hier, ik kwam er wekelijks en mijn hele jungle / d&b collectie heb ik er vandaan (de rest uit blackmarket wat op zich al een ervaring was). Ik heb de prijstags er nog opzitten en als ik dan Boudisque zie denk ik toch altijd even terug. Ik zal hem ongetwijfeld veel gezien hebben, maarja, de hele jaren 90 zijn een beetje.. hazy. RIP

edit, ik lees net in het bericht dat hij in de NOB phonotheek heeft gewerkt, juist in de periode dat mijn vader een radioshow bij de omroep had, ze zullen elkaar daar dan ook wel hebben ontmoet.

Laatst gewijzigd:
Bij de Concertzender missen we Bob enorm!
Hij was een fijne collega, nieuwsgierig naar alle stromingen.
Fijn mens en programmamaker.

Bob blijft klinken!
Veel sterkte voor de familie en vrienden,
en hier voor de luisteraars van zijn programma's.

Wat tof om te lezen jullie reacties allemaal! Ik kende Bob ook persoonlijk, kwam begin/mid jaren 90 wekelijks bij Boudisque voor de obscure plaatjes. Wat was het toch een lieve man! RIP Bob

Back