96kHz door een Neve 5057 Orbit

Eclectic

Virtueel Analoog
ben op dit moment m'n studio opnieuw aan het inrichten net even een live jam gedaan op 96kHz

sources:
Roland TR-1000
Moog Minitaur
Oberheim OB-X8

Chain:
alle synths in Orbit > SSL FUSION > send BAX EQ > Dangerous Comp > return > FATSO EL7x > BURL Bomber ADC
opgenomen in WL13, live jam
geexporteert naar MP3, klinkt echt super vet: Detail, heft en 3D is echt next level :)
mijn hele chain van synth source to ADC blijft volledig analoog, geen conversie tot de BURL

Klnkt al goed man, Heb je dit stereo opgenomen en door je chain gehaald?

Inderdaad een mooie warme sound. I like the pad/synth.

Trouwens... ik ben er zelf nog altijd niet helemaal achter wat nu voor de gewone oren de meerwaarde is van 96Khz.. :P

Gaat niet alleen om de khz maar ook om de headroom. Daarnaast word het vaak naar 48khz gedownsampled..dan heb je liever 96, 88,2 als je naar 44.1 terug gaat.

Maar @Eclectic nu ik jou rack zie, nodigt dat wel uit tot expriment. Wat ik zelf zou doen als tryout is een eq en sidechain configuarie voor de summing en dan als laatst de Fusion voor mid high en dan de Burl in.

Ik had ook eerst mijn monitoring via de SSL Nucleus2 > HEDD Model30 MK2
Dit was een conversie van BURL ADC via Dante naar Nucleus, daar analoog uit naar HEDDs, die kan zelf weer converteerden naar digitaal voor hun DSP en dan uiteindelijk weer naar analoog.
Ik gebruikte Sonarworks profiel in de FPGA van mijn RME MadiFX v2. dus dat was al aardig, maar nu heeft HEDD HEDD CRTL vrijgegeven en kan ik REW profielen direct in de monitoren inladen.
De monitoren worden nu via AES direct digitaal aangestuurd, waardoor de de DA van de Nucleus en de AD van de HEDD volledig oversla, dud direct bitperfect naar de DSP van HEDD's
Dit scheelt ook een slok op een borrel, minder haze, nog meer pinpointing en diepte in stereobeeld.

Back