Nieuwe editor voor Nord Modular G2

Burp

[..]
Ik ben al even bezig met het developen van een editor voor de Nord Modular G2. Omdat ik wat gefrustreerd begon te raken over dat ik iets nodig heb naast mijn moderne mac om de oude editor te kunnen draaien. Al op een aantal ander fora gedeeld, maar nu ook maar hier (copy/paste, vandaar engels):

I just released version 0.6.1 of my G2 editor. A lot of fixes, improvements and new features:

- New website with a lot more information: Home
- A lot of bugfixes for connecting, patching, rendering modules, showing module LED’s etc.
- New features such as: copy variations, assigning midi CC’s, storing patches/performances on synth, and a lot more.
- New features for the editor: undo/redo, dark/light theme, cable rendering options, help for all key commands (close to the original), and refined editing options for editing modules and cables.

For bug reports: Bug Reports

Next features will include: parameter pages, morph assignments, walk modules from synth and notepad.

Helaas geen G2 meer hier, maar een mooi initiatief! :okdan:

Leuk! Ik heb geen Mac, maar zou leuk zijn als je dat ook op Linux kunt gebruiken.

Wat goed! Ik gebruik nu een oude Mac voor o.a. de G2. Dat werkt ook prima, maar die zal op termijn wel een keer gaan verdwijnen en dan is een editor die ook werkt op een moderne computer wel heel fijn. Succes ermee, ik ga het volgen!

Als je zou willen testen op Linux kan ik kijken of ik met de volgende release een Linux build kan toevoegen. Ben vooral benieuwd of er naast de editor nog iets van een usb driver nodig is.

Ik heb overigens geen hardware Nord modular, alleen maar de software. En die draait op mijn Windows laptop. Maar het liefst werk ik op mijn Linux desktop. Ik begrijp ook niet goed hoe ik Nord Modular op mijn Linux desktop zou kunnen testen, want de Nord Modular programma's die ik heb zijn Windows programma's. Of misschien met Wine, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee...

Ik heb overigens geen hardware Nord modular, alleen maar de software. En die draait op mijn Windows laptop. Maar het liefst werk ik op mijn Linux desktop. Ik begrijp ook niet goed hoe ik Nord Modular op mijn Linux desktop zou kunnen testen, want de Nord Modular programma's die ik heb zijn Windows programma's. Of misschien met Wine, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee...
Zonder hardware heeft het wel wat minder zin. Maar dan nog zou de test kunnen uitwijzen dat de editor op Linux draait, dat je bestanden kunt openen/editen en opslaan etc. Alleen de usb communicatie met de editor (en alles wat daarbij hoort) is dan natuurlijk niet te testen.

NB Wat doe je met de software zonder hardware? Of heb je de demo versie?

Je kunt er onder Windows gewoon mee hobbyen, en muziek of geluiden mee maken. Het functioneert dan als virtuele modulaire synthezer. We hebben hier op het forum daar al eens een topic over gehad. Zie: Nord Modular software

Laatst gewijzigd:
En dit?

En dit?

Ja die tutorials zijn erg goed!

Hoewel ik geen spijt heb van de verkoop van mijn engine indertijd mis ik de G2 soms nog wel.
Eindige/gebrekkige softwareondersteuning en de overstap naar eurorack deden mij besluiten hem de deur uit te doen.
Geen spijt van de overstap, maar met mijn huidige ruimtegebrek zou ik anders gehandeld hebben denk ik.

Stilletjes de hoop dat er ooit nog een G3 zou uitkomen, maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik.
Mooi dat door dit soort initiatieven dit moois levend wordt gehouden.

Stilletjes de hoop dat er ooit nog een G3 zou uitkomen, maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik.
Destijds ging Clavia bijna failliet aan de ontwikkeling van de G2 en ze richten zich vooral op performance keyboards, dus ik vrees dat de G3 er nooit zal komen. Wellicht ooit iets vergelijkbaars van een andere fabrikant, maar het lijkt me lastig om de balans tussen gebruiksvriendelijkheid, hardware en mogelijkheden van de G2 te evenaren.

Back