Een clone zal er niet komen lijkt me, wel soortgelijke systemen. De BigFish van TINRS, die volgend jaar uit zou moeten komen, lijkt er in ieder geval erg veel op:
Ja dat komt aardig in de buurt. Wat zal zoiets dan ongeveer gaan kosten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een clone zal er niet komen lijkt me, wel soortgelijke systemen. De BigFish van TINRS, die volgend jaar uit zou moeten komen, lijkt er in ieder geval erg veel op:
Toch is de combinatie nog steeds ijzersterk. Ik gebruikte mijn NM niet alleen als synth op het podium maar ook als vocoder, FX en zelfs voor routering van audio. Thuis patches maken en die dan mee het podium op nemen zonder het gevaar dat er dingen vastliepen of crashten vond ik toch erg fijn. Als je de zolder niet of nauwelijks verlaat dan is die meerwaarde er een stuk minder, dat merk ik nu ook. Mijn NM wordt iig een stuk minder gebruikt nu ik niet meer op het podium sta. Maar mocht dat wel weer gebeuren dan denk ik dat hij gewoon weer mee gaat.Tegenwoordig heb je zoveel software modulars dat de markt voor een virtuele digitale hardware modular me nog meer niche lijkt dan 'ie al was (je hebt natuurlijk nog wel wat voorbeelden maar niets met de backing of bereik van een grote muziekfabrikant).
In mijn achterhoofd heb ik een idee dat mijn editor moet kunnen werken op een Raspberry Pi. Dat met 7” touchscreen aan de rechterkant van de G2… komt dan aardig in de buurt.Een G3 met een touchscreen die een editor overbodig maakt is wel een aardige fantasie.
Er is ook een third-party DSP expansion voor de G1 en G2. De G2-versie kwam toevallig deze week op Marktplaats voorbij.Wat zou een faire prijs zijn voor een G2 rack? Was het niet zo dat je ook een dsp upgrade kon doen? Anyway, weet het niet meer.