Gibberish - I left it there (instrumentale track met o.a. veel resonators)

Tierelantijn

Gibberish

Hey luitjes, lieden en gasten,

hierbij deel ik nog even een track waar ik wel blij mee ben. Veel gebruik gemaakt van Mutable Instruments Rings voor de sound. Net als U-He Diva en zoals meestal met mij, m'n Moog Grandmother. Oja en CR-78 achtige sounds voor de beat.

Benieuwd hoe het binnenkomt, daar bij jou aan de overkant van Synthforum.

Ik zou het einde van dat melodielijntje dat op 0:45 begint of strakker met het ritme mee laten lopen of helemaal niet. Mooie geluiden. Was heb je basklarinet-achtige klank mee gemaakt?

Komt hier goed binnen. Mooi sfeertje. Krijg gelijk inspiratie
Bedankt Peter, leuk om te lezen!
Het komt goed over aan de overkant. Toffe sfeer en opbouw.
Thanks! Blij dat het daar goed terecht is gekomen.
Ik zou het einde van dat melodielijntje dat op 0:45 begint of strakker met het ritme mee laten lopen of helemaal niet. Mooie geluiden. Was heb je basklarinet-achtige klank mee gemaakt?
Hey Vinnie, ik kon niet helemaal met zekerheid herhalen wat je bedoelde met het melodielijntje op 0:45, maar ik heb het denk ik nu strak getrokken. Het bestand bovenaan is vervangen met een nieuwe upload in ieder geval. Nog een paar andere kleine tweaks gedaan.
Edit: de basklarinet sound komt uit de moog grandmother.

Laatst gewijzigd:
De track nog een keer flink onder handen genomen. O.a. De melodie nu gedubbeld/ Parellel processed met de dreadbox nostalgia delay zelfde als erebus). Zelfde voor de cr78 drums ook Ritual electronic Miasma distortion. Op het einde een stukje feedback toegevoegd uit de Miasma en daar een octave shimmer overheen gezet.

De track bovenaan deze thread is ook de nieuwe. Zeker benieuwd wat mensen van deze versie vinden.

Mooie track! Vind de CR78-geluiden (de hats met name) te hard staan, maar misschien ben ik de enige. Voor de rest dik prima, sfeervol zoals altijd ❤️
Thanks @stoter! Ik heb net een nieuwe versie geupload (Andere uploads in deze thread zijn nu ook de nieuwste versie). Daarin jouw feedback meegenomen, deels met volume en deels met een scheutje reverb, ook op de cymbal. Daarnaast het geheel een beetje meer saturatie gegeven. Ik ben blij me het resultaat maar het geheel is wat aan de zachte kant (Loudness). Maar wil eigenlijk niet veel meer compressie op deze track.

Back