Even een korte update over de E-mu PK-6.
Ik had maandag avond geprobeerd de firmware van de PK-6 te updaten maar daar had ik niet de juiste .dli file voor.
Waarschijnlijk heb ik de PK-6 gewoon uitgezet zonder eerst opnieuw gewoon opstarten.
Hierdoor bleef de PK-6 dinsdag avond steeds opstarten op met de melding "Searching for OF....".
Ik heb toen dinsdag avond het moederbord van de PK-6 verwijderd en vervangen door het moederbord van mijn XK-6.
Hierdoor startte de PK-6 wel weer op maar dan wel met de tekst van "XK-6" in de display.
Het "defecte" moederbord van de PK-6 had ik niet meer ingebouwd en gewoon los laten liggen.
Toen heb ik gisteren avond het moederbord van de PK-6 ingebouwd in XK-6 omdat deze toch als reserve dienst doet.
Wat bleek toen ik de XK-6 aan deed; hij startte gewoon op maar wel met de tekst van "PK-6" in de display.
Waarschijnlijk heeft het spanningsloos laten liggen van het moederbord het flash geheugen gewist of gereset.
Dus heb ik gisteren avond de moederborden weer terug gewisseld van de PK-6 naar de PK-6 en de XK-6 naar de XK-6.
Beide starten nu weer op met de juiste tekst in de display behorende bij het juiste model keyboard.
Met behulp van de "diagnostic' mode 3 en 4 heb ik de alle potmeters en controllers getest en deze werkte nog volledig.
Omdat alles losgekoppeld is geweest moest ik de controllers wel weer even opnieuw kalibreren en dat werkte ook goed.
Dus heb ik nu weer 3 goed werkende EMU keyboards; een PK-6 en een VK-6 en de XK-6.
Omdat ik geen ruimte heb voor 3 keyboard hou ik de PK-6 en VK-6 in mijn studio(tje) en de XK-6 is voor reserve delen.
Maar omdat de XK-6 nu ook weer goed werkt gaat deze waarschijnlijk in de verkoop zonder ROM.
DE PK-6 is gevuld met de PROM1 en XROM en PHATT modules.
De VK-6 is gevuld met de VROM en CMPSR en XLEAD modules.
Vanavond ga ik met behulp van de link van
@wavejockey aan de slag om te kijken of ik de XK-6 kan upgraden naar versie 1.07.
Als dit goed gaat kan ik ook de PK-6 en VK-6 upgraden naar versie 1.07.
Ik kan alleen niet terugvinden of deze upgrade veel toevoegt aan versie 1.01