Wie kan mij helpen aan EMU Keyboard OS Update Files

Klaas

Ouwe rot
Hallo Allemaal.

Ik heb een E-MU PK-6 keyboard vast is gelopen bij een poging het OS te upgraden.

Heeft iemand ergens nog onderstaande .dli bestanden voor Emu E-loader 1.1

kybd102.dli or kybd101.dli or kybd107.dli

Met bovenstaande .dli bestanden kan ik mijn PK-6 weer herstellen.

Ik zou jullie heel dankbaar zijn als dit lukt.

Mvg, Klaas.

Hoi Wavejockey,

Bedankt voor de tip en link.
Werkt deze link ook op een Windows 11 laptop met Google browser?

Zo, nee.

Welk type computer met welke software en browser heb jij gebruikt?

windows 10 desktop met opera

werkt ook op W11 met Google Chrome, Microsoft Edge, or Brave.

Super! Dankjewel.

Wilde de link gisteren avond gaan gebruiken, maar opeens startte het moederbord weer gewoon op.

Ik ga het vanavond nog wel even kijken of ik hiermee ook het OS naar versie 1.07 kan upgraden.

Even een korte update over de E-mu PK-6.

Ik had maandag avond geprobeerd de firmware van de PK-6 te updaten maar daar had ik niet de juiste .dli file voor.
Waarschijnlijk heb ik de PK-6 gewoon uitgezet zonder eerst opnieuw gewoon opstarten.
Hierdoor bleef de PK-6 dinsdag avond steeds opstarten op met de melding "Searching for OF....".

Ik heb toen dinsdag avond het moederbord van de PK-6 verwijderd en vervangen door het moederbord van mijn XK-6.
Hierdoor startte de PK-6 wel weer op maar dan wel met de tekst van "XK-6" in de display.
Het "defecte" moederbord van de PK-6 had ik niet meer ingebouwd en gewoon los laten liggen.

Toen heb ik gisteren avond het moederbord van de PK-6 ingebouwd in XK-6 omdat deze toch als reserve dienst doet.
Wat bleek toen ik de XK-6 aan deed; hij startte gewoon op maar wel met de tekst van "PK-6" in de display.
Waarschijnlijk heeft het spanningsloos laten liggen van het moederbord het flash geheugen gewist of gereset.

Dus heb ik gisteren avond de moederborden weer terug gewisseld van de PK-6 naar de PK-6 en de XK-6 naar de XK-6.
Beide starten nu weer op met de juiste tekst in de display behorende bij het juiste model keyboard.
Met behulp van de "diagnostic' mode 3 en 4 heb ik de alle potmeters en controllers getest en deze werkte nog volledig.

Omdat alles losgekoppeld is geweest moest ik de controllers wel weer even opnieuw kalibreren en dat werkte ook goed.
Dus heb ik nu weer 3 goed werkende EMU keyboards; een PK-6 en een VK-6 en de XK-6.
Omdat ik geen ruimte heb voor 3 keyboard hou ik de PK-6 en VK-6 in mijn studio(tje) en de XK-6 is voor reserve delen.
Maar omdat de XK-6 nu ook weer goed werkt gaat deze waarschijnlijk in de verkoop zonder ROM.

DE PK-6 is gevuld met de PROM1 en XROM en PHATT modules.
De VK-6 is gevuld met de VROM en CMPSR en XLEAD modules.

Vanavond ga ik met behulp van de link van @wavejockey aan de slag om te kijken of ik de XK-6 kan upgraden naar versie 1.07.
Als dit goed gaat kan ik ook de PK-6 en VK-6 upgraden naar versie 1.07.

Ik kan alleen niet terugvinden of deze upgrade veel toevoegt aan versie 1.01

a56823f2-869f-4b10-9f6a-4464acd6aed0.jpg

Top @wavejockey.

Als je het kybd107.dli hebt kan je deze ook gewoon per email als bijlage opsturen.
Dan kan ik hem met Emu E-Loader wel inladen en overzetten naar de keyboards.

Waarschijnlijk moet je wel even de file extension .dli wijzigen in .pdf.
Dit om te voorkomen dat de email met bijlage geweigerd wordt.
Dan verander ik op de PC de file extension weer van .pdf naar .dli om hem te gebruiken.

Ik heb in het verleden mijn MP-7 en een Proteus 2000 kunnen upgraden met die link. Dat werkt prima.

Even een vraagje:

Kan je van versie 1.01 gelijk updaten naar versie 1.07 of moet ik eerst van versie 1.01 naar 1.02 en daarna van 1.02 naar 1.07 update?

Of zitten in versie 1.07 ook alle tussentijdse updates verwerkt!

volgens mij alle tussentijdse update erin
maar kan nooit kwaad om in stapjes te gaan natuurlijk
take it easy

Het is gelukt met Emutools.

Alle keyboards hebben nu de firmware OS version 1.02 update gekregen.
Dit is voor de MK-6 / PK-6 / VK-6 / XK-6 de hoogst beschikbare versie.

Allemaal bedankt voor de hulp en de tips.

Back