Coole tune: Leren arrangeren? Wat denken jullie van deze?

retro fairytales

Ingeburgerd
Sinds ik electronische muziek probeer te maken blijf ik meestal hangen in 8bar en 16bar loops.
In bijgaande track heb ik vrij gedisciplineerd geprobeerd een 96 bar track te maken.
Drie keer 32 bars. Veel tricks toegepast. Per 8 en 16 bars een riser of een versneller.
Twee themas. Het eerste thema (32 bars) komt na de break vet terug na het tweede thema (64 bars).
Voor de melodische spanning snelle wisselingen van mineur en majeur.
Apeggioos en chords maken de sfeer.

Wat denken jullie?

Attachments

• Xoom187.mp3
    7,1 MB
Lekker! Zoiets als dit zet ik graag op tijdens werk, en het liefst een album, dus vooral doorgaan hiermee!

Waarom heb heb je ChatGPT gevraagd om een mening? Vind je de mening van AI waardevol? Als je jezelf serieus neemt in een creatief proces zou ik die afslag nooit nemen, maar dat is mijn mening.

Nieuw voor mij dat dit ook kan. Wat vind je zelf van het ai-commentaar (best cool lees ik maar klopt het volgens jou ook)?
Dit lijkt me, als het commentaar zinnig is, niet een heel slecht gebruik van ai omdat de ai jou volgt ipv dat jij de ai volgt.
Beetje te vergelijken met ai als spellingchecker, daar is natuurlijk niks mis mee.
Als je hier mee aan de slag gaat, terecht advies opvolgt, uitprobeert hoe dat uitpakt, blijft het jouw creatieve proces.
Ik ben benieuwd naar jouw opvolging van dit ai commentaar.

Dat laten keuren is vrij nutteloos. Je krijgt geen eerlijk antwoord. Anders spring je uit het raam ofzo, is de gedachte erachter. Positief blijven, ook al Is t shit ;) letterlijk in onderstaand geval.

Nieuw voor mij dat dit ook kan. Wat vind je zelf van het ai-commentaar (best cool lees ik maar klopt het volgens jou ook)?
Dit lijkt me, als het commentaar zinnig is, niet een heel slecht gebruik van ai omdat de ai jou volgt ipv dat jij de ai volgt.
Beetje te vergelijken met ai als spellingchecker, daar is natuurlijk niks mis mee.
Als je hier mee aan de slag gaat, terecht advies opvolgt, uitprobeert hoe dat uitpakt, blijft het jouw creatieve proces.
:stupid

Een LLM, wat toch een sjieke auto-complete is je creatieve keuzes laten bepalen is echt krankjorum. Een LLM heeft geen oren รณf emoties, laat staan gevoel voor muziek.

ChatGPT is goed in woorden in een logische, leesbare volgorde zetten die kwa context logisch voelen en gemiddeld gezien logische woordkeuzes zijn.

Het zou echt heel fijn zijn als mensen die LLMs gebruiken eens รฉcht leren hoe de technologie werkt, dan denk je geen seconde na om iets wat tekstueel op feedback lijkt serieus te nemen.

Er zijn heel veel gebruiken van LLM waar ik meningen zat over heb maar ik alsnog goed kan begrijpen waarom iemand er voor kiest.

Subjectieve meningen over kunst - nee, dat zal ik รฉcht nooit begrijpen.

Overigens zijn LLMs echt tergend slecht als spellingcheck, daar is de technologie niet voor gemaakt, maar die begrijp ik nog.

Precies dat!

Als je een creatief preces laat beoordelen door een computer en dat vervolgens ook nog eens serieus neemt kun je beter een andere hbby gaan zoeken want dan wordt het echt serieus nooit wat.

de ai jou volgt ipv dat jij de ai volgt.

Als je een LLM om advies vraagt en daar keuzes naar maakt volg je toch echt de LLM. Denk ook dat het moeilijk is om daar een goed balans in te vinden.

Een LLM, wat toch een sjieke auto-complete is je creatieve keuzes laten bepalen is echt krankjorum. Een LLM heeft geen oren รณf emoties, laat staan gevoel voor muziek.

ChatGPT is goed in woorden in een logische, leesbare volgorde zetten die kwa context logisch voelen en gemiddeld gezien logische woordkeuzes zijn.

Het zou echt heel fijn zijn als mensen die LLMs gebruiken eens รฉcht leren hoe de technologie werkt, dan denk je geen seconde na om iets wat tekstueel op feedback lijkt serieus te nemen.

Er zijn heel veel gebruiken van LLM waar ik meningen zat over heb maar ik alsnog goed kan begrijpen waarom iemand er voor kiest.

Subjectieve meningen over kunst - nee, dat zal ik รฉcht nooit begrijpen.

Overigens zijn LLMs echt tergend slecht als spellingcheck, daar is de technologie niet voor gemaakt, maar die begrijp ik nog.
Guys,

Voor de goede orde, het laten analyseren van een track door ai is weer iets heel anders dan het laten generen van een sloptrack door ai, daar vind ik ook helemaal niks aan.

Ik heb een creatief beroep op hoog niveau en hanteer hele hoge standaarden voor intellectuele en creatieve diepgang en artistieke directie (in mijn werk) waar AI agents steeds meer aanwezig zijn).

Dat AI artistieke en creative strategie overneemt, dat gaat helemaal niet gebeuren in serieuze omgevingen.

Wat wel aan het gebeuren is,
is dat Ai agents als gereedschap uit de kist, hele handige ontwerp, lschrijf en verbeeldings hulpjes (en sparringspartners) aan het worden zijn die diepgang en snelheid opvoeren.

Ik vond de de aandachtspunten uit de Chatgpt analyse heel erg to the point. Verbazingwekkend goed zelfs.

Dat heeft met artisticiteit helemaal niks te maken meer met een soort van coaching; waar moet je op letten om een mooiere en betere tune te maken.

Ga ik nu de creatieve directie hiermee uit handen geven aan AI? Zeker niet!

Ga ik de aandachtpunten die aangegeven zijn gebruiken om op basis van mijn eigen (beperkte) smaak en creativiteit een betere en mooiere track te maken? Dat ga ik zeker proberen (als ik tijd en zin kan vinden).

Eens, zie chatGPT als een curator, hij heeft al miljoenen genre kenmerken in zijn data zitten en benchmarked jouw track tegen die data, dat is een โ€œwhat does good look likeโ€ benchmark. Hij zegt dus de snare roll op iedere 64 maten mist, dan is dat omdat 99.9% van de โ€œme tooโ€ producties dat hebben. Maar dat betekent niet dat jij dat ook MOET doen. Maar het is wel handig dat iemand je verteld dat dat gebruikelijk is en je ook nog uitlegt hoe het te maken als je daar behoefte aan hebt.

ik heb chatgpt om feedback gevraagd. best cool lees maar.
Wat haal je hier nou eigenlijk uit? Is het doel van je muziek precies zo klinken als alle anderen en vooral geen verrassingen dan zou ik deze tips volgen.
Persoonlijk vind ik het ook wel een aardig deuntje maar de aanhoudende noot in het intro net iets te lang duren en de drums op 1:00 vrij onverwacht invallen.

Daarnaast zou ik deze discussie willen aanbevelen: Aanpassing forumrichtlijnen m.b.t. gebruik generatieve technieken

Wat haal je hier nou eigenlijk uit? Is het doel van je muziek precies zo klinken als alle anderen en vooral geen verrassingen dan zou ik deze tips volgen.
Persoonlijk vind ik het ook wel een aardig deuntje maar de aanhoudende noot in het intro net iets te lang duren en de drums op 1:00 vrij onverwacht invallen.

Daarnaast zou ik deze discussie willen aanbevelen: Aanpassing forumrichtlijnen m.b.t. gebruik generatieve technieken
Nou doe jij exact wat chatGPT ook doet ๐Ÿ˜‚

Ik vind het wel een leuk trackje, hoor. Beetje een 70/80's vibe. Ik zelf zou 'm iets meer opvullen en af en toe een break erin verwerken. Misschien nog een leuke gekke solo erin.

Helemaal niet. Ik heb een persoonlijke mening, ChatGPT niet.
De discussie ontspoort ook ogenblikkelijk naar gebruik van AI voor beoordeling in plaats van inhoudelijk op de muziek te zitten.

@retro fairytales: bedoel je nog iets met die 100% copypaste van mijn bericht of ben je iets vergeten?
Jij geeft hem toch ook feedback?

Back