STEIM Crackle Pack Kit

2206

www.florisvanhoof.com
Heeft er hier iemand een STEIM Crackle Pack Kit of info, bouwinstructies hierover?
Ben wel benieuwd naar andere Steim kits ook.

Dus de crackle pack diy kit zoals in deze afbeelding, niet de crackle box.
5d11708646a25e8f0b2274abcb48eff230cd2566.jpg

Attachments

• 1784904351934.png
    1784904351934.png
    92,8 KB · Bekeken: 31
Laatst gewijzigd:
bedankt, maar ik zoek juist het verschil tussen de crackle pack kit en de crackle box.

Een verschil is waarschijnlijk de gebruikte opamp. Het origineel had een 709, maar die zijn moeilijk te vinden (hoewel ik niet eens zo heel lang geleden een aantal heb gekocht, in de fraaie metal-can uitvoering). Kijk even hier:

Met een plaatje van de Crackle Pack Kit:

cpk.png

Duidelijk is te zien dat het geen 8 pins IC bevat, dus geen 709. Het document noemt verder de 14 pins NTE909D voor het bouwproject dat daarin is beschreven, mogelijk dat de Crackle Pack Kit die ook gebruikte.

Bedankt voor de foto, die brengt goeie herinneringen terug.
In de PDF gebruiken ze inderdaad een 14 pins ic NTE909D.
Maar wat was de functie van die middenste pcb alweer?

Laatst gewijzigd:
Maar wat was de functie van die middenste pcb alweer?

Volgens mij was dat niet zozeer om het te laten werken als de originele Kraakdoos, maar om het te kunnen uitbreiden met andere dingen. Als ik me het goed herinner, valt weinig meer over te vinden online.

Dit nog gevonden:

Inderdaad geen componenten op het bordje in het midden, dus alleen om verbindingen te maken naar buiten.

Om het even af te maken, ken je deze? Is wellicht een alternatief als je 'ns iets anders wil proberen dan de originele Kraakdoos. Uit Elektuur, 1977.

Kraakdoos-HG1977-1.png

Kraakdoos-HG1977-2.png

Back