Tow [Techno]

Vind deze al veel beter...
Ben er nog niet helemaal uit of ik de mix wel goed vind. Moet nog eens in de studio luisteren. Maar de "variatie layer" lijkt mij te luid. Op 2:50, dat geluidje dat erin valt staat te luid ten opzichte van de rest.

Leuk. Ik zou die borrelende synth riser side chainen. Dat zit die niet zo prominent in de mix.

Leuk. Ik zou die borrelende synth riser side chainen. Dat zit die niet zo prominent in de mix.
Hey, ik sidechain eigenlijk altijd in mijn tracks en ook best veel. Dat doe ik op 2 manieren:
  1. op de hele mixdown om de kick helemaal uit te carven, en dan met een volume shaper en dan 3-bands, bass 100%, mids rond de 50%, highs rond de 25%, en dan beetje op de track afstemmen
  2. en dan op individuele tracks voor extra pumping effect: met een compressor voor none techno of met een simpeler variant dan Shaperbox met een volume shaper (custom rack met Ableton shaper + utility). Maar als je op echt elke al dan niet prominente track sidechaining zet, dan wordt het wel een hele pumping zooi, keuzes maken dus, veel andere sporen hebben het wel deze niet....
Hier de mixdown variant:
1785346685802.png

Dus, ja mixing is gewoon keuzes maken, voor de ene werkt dat wel en voor de ander niet denk ik... Thnx voor je feedback!

Back