Korte track

Anton3110

Nieuwkomer
Vanmorgen in een paar uurtjes deze track gemaakt.

Ik heb wat Youtube videos gekeken hoe je begint met 8 bar loops en dan een arrangement maakt, door wat clips heen en weer te schuiven.
Vandaar dat ie niet zo lang is, 56 bars.

De arpeggio is gemaakt met de arpeggiator van Ableton.

Gebruik gemaakt van o.a. Shaperbox 3, Roland Juno 106 vst, Arturia Analog Pro, UVI Beat Anthology 2 DMX drums.

Attachments

• Synthwave 4.mp3
    4,3 MB
Synthpop is mijn ding niet... Lekker traditioneel die toms
Wel leuk nummer. Wat tekst zou niet misstaan.
Wel knap om dat in een paar uur ineen te steken.

Leuk hoor! De pads blijven in de track in de loop van de mix wel wat hard naar mijn smaak. Die zou je met wat automation wat zachter kunnen zetten na het intro.

Ja, nu je het zegt, hoor ik het ook. Ik had wat meer met automation kunnen werken.

Ik verwachte op een gegeven moment de stem van Giorgio Moroder :-)

Trackje heeft potentie om er echt leuks van te maken. De synth pads zou ik inderdaad wat zachter zetten, beetje cutten met de eq om de onderlaag wat weg te halen zodat de bass meer gaat leven. De hihats mogen van mij meer shizzle hebben. Dus in de hoge fequenties een klein beetje boosten.

Verder de track wat langer maken, beetje variëren met de percussie. Eigenlijk moet je de instrumenten die je er nu in hebt zitten op verschillende manieren gebruiken.

Succes!

Ik ben bezig om de track aan te passen. Hij is inmiddels 3 minuten lang, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Als hij af is post ik hier de nieuwe versie.

Hier is dan de laatste versie. Ik heb wat meer EQ en automation toegepast. Hoop dat de bas nu wel beter klinkt. Er zat ook een 'brom' in, die is nu weg. Verder nog een nieuwe arpeggio gemaakt met een andere akkoorden, waaronder een secondary dominant chord, zodat dat wat beter klinkt. Ook nog wat stuttereffecten met TimeShaper van de Shaperbox gedaan.

Attachments

• Synthwave 4_1.mp3
    6,8 MB
Leuk gedaan, klinkt lekker hoor. Met iets meer aandacht voor je overgangen wordt het denk ik nog beter. De synth op 1.35 bijvoorbeeld komt voor mij te abrupt binnen. Dat pluckie geluid vanaf ongeveer 1.50 vind ik heel leuk. Misschien nog iets meer subtiele variatie in je beatloops kan ook helpen. En vergeet niet het einde, deze lijk te vroeg te zijn afgeknipt.

Dank je, die synth op 1:35...klopt...mijn arrangement was teveel als LEGO blokjes, zonder veel in te faden. Heb nu wat meer youtube videos gezien over arrangeren.

Back