Iemand zin in de (TR) 808 Challenge? Editie 2026

Ik zou sowieso geen 808 hoeven. Historisch natuurlijk leuk en iconisch, maar anno nu geen enkele meerwaarde ten opzichte van moderne alternatieven wat mij betreft. Meer voor verzamelaars en musea.

een tr-808 kost meestal rond de 4500euro op dit moment. Het is echt appels met peren vergelijken vindt ik.
De een is een classic die al meer dan 40 jaar niet meer wordt gemaakt en is verantwoordelijk voor het ontstaan van complete genres etc
en de ander is een nieuwe drumdoos waarin kanalen zitten die zijn geïnspireerd erd op de 808 en 909

Als je een 808 wilt is er maar 1 optie en dat is de originele, als je iets wilt wat er op lijkt kan je alle kanten op

Ik krijg vooral hier brandend maagzuur van bij het origineel
1790341469754.png

Ik krijg vooral hier brandend maagzuur van bij het origineel
Wat zie jij wat ik niet zie? Elke functie een eigen knop? Tijdloos design? Geen poespas? haha

Niet iedereen is hetzelfde en nieuw is nog steeds niet per definitie beter. Het is een beetje een oude klassieke auto vergelijken met een nieuwe uit de zelfde serie.
Als je dan maar blijft roepen dat je het schakelen kut vindt in de auto en liever een automaatje rijdt is dat toch prima, maar ik snap dat bashen niet zo goed?

De vraag werd gesteld een originele of een TR-1000, en ik onderbouw mijn keuze. Verder zal het mij een worst wezen wat een ander gebruikt of welke zijn voorkeur heeft hoor, het is geen aanval.

Back