Iemand zin in de (TR) 808 Challenge? Editie 2026

Mijne zal in de categorie ‘mosterd na de maaltijd’ vallen:

Over 1,5-2 weken pas weer tijd.. 🫣

Well, ik ging 100% buiten de comfy zone, nam de 808 op op 4 spoor tape, reversed, terug door de mixer, fx (oa de revox als pitch controlled tape delay) alles apart naar ableton. Wat geleuter er over en wat rusty wannabe turntablism (met linkse hand, ik ben rechts haha) en de MPC sample zonder manual wat gebruikt met eigen samples van plaat en wat stock sample soundz.
Samengevat: een heel beperkt (qua features) aantal spullen, niet midi getrigged chaos zero fucks given attitude, zonder diepgaande kennis, net zoals een 10er zou doen in de 80's (mocht ie een daw hebben, dat scheelt n bak ruis, die gate)

Ik ben het 4e kneusje dat nooit mee mocht doen met de 3 Beastie Boys

Ik had hier belachelijk veel lol mee.
Zet de loudness aan in je woonkamer en laat de woofers flapperen

Wie inzoomt op het A4 blad ziet de tekst.

Bekijk bijlage 3875486

Heel vet!

Hierbij mijn inzending :)

Napotronix - 80826

DAWfull livejam
  • Roland TR-1000
  • Teisco 60F
  • Moog Minitaur
  • Oberheim OB-X8
  • U-he Hive 2
  • Samples
  • En een hoop fx

Laatst gewijzigd:
Hey, hier istie van mij. Alle sound sources hebben een oorsprong in 808 sounds, met uitzondering van de vocal, en een crash sample, die kreeg ik anders niet zoals ik voor ogen had. Ik heb vooral Ableton stock 808 instruments gebruikt, daarnaast nog verschillende 808 kits en samples, en dan natuurlijk een shit load aan FX.

Als voorbeeld, die doorlopende puls stab is eigenlijk gewoon een BD sample, maar dan 36 semitones omhoog gepitch, ge-EQed en dan dan wat effecten erop (delay/reverb etc). En als ik ergens bv een bass sound nodig heb, heb ik bv een tom gepakt, die door Roar (distortion) gehaald, geresampeld en dan een lowpass filter erop.

Vette shit allemaal! Ik duik er nu weer in, maar durf niet te zeggen of er nog iets opgenomen gaan worden. Gezien de hitte. En de biertjes om die te bestrijden 8o)

Goed bezig, jullie weten, we zijn streng (nee hoor) , zondag is ook nog dikke prima

Dank alvast voor t enthousiasme! *D

ok. Ik had altijd alles van de 808 door de boss bx-800, maar vond het nu ook weer lastig om de kick echt te laten knallen. Nu de kick van de 808 direct ableton in en processen met mackity en console 1. BOOOMMMMMMM

Back