Dozart - The Place Beneath the Canopy

Dozart

Ouwe rot
Weer een nieuwe uit mijn inmiddels enigszins ontsporende uitstapje richting de donkere kant van psytrance. Hoewel de sfeer hier wellicht eerder 'mysterieus' is?

Deze keer wilde ik vooral een heel specifieke omgeving neerzetten: diep het bos in, afgesloten van de buitenwereld, mysterieus, intiem en een tikje onheilspellend. Minder nadruk op melodie of grote muzikale gebeurtenissen, meer op groove, textuur en het gevoel dat er overal om je heen iets beweegt.

Tijdens het afmixen ben ik vooral bezig geweest met ruimte en balans. Niet alles helemaal volproppen, maar juist genoeg lucht laten tussen de geluiden zodat die geΓ―soleerde, mysterieuze forestsfeer overeind blijft. Rainsticks, verre galmen en allerlei kleine geluidjes duiken door de hele track heen op.

Uiteindelijk behoorlijk tevreden met waar hij terechtgekomen is. 🌿
Benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback welcome as always, of course.

Tempo = 164 BPM.

Bijzondere track en soundscape zeg! Erg interessant om naar te luisteren (met koptelefoon). Goede mix en master. :okdan:
Thanks! Heb er sinds het begin van de upload behoorlijk veel aan veranderd eigenlijk :D Deze versie (die jij geluisterd hebt) is denk ik idd veel beter dan waar die mee begon...

De flow en groove verder verfijnd vandaag. Ik merk dat het een track is die zich niet snel laat auf machen, haha. Maar ik begin er te komen naar m'n eigen gevoel. Voor vandaag issie iig echt helemaal af!
Hoe vinden jullie 'm nu klinken zo?

De nieuwe upload bewust gedaan. Denk dat de track echt wel even opnieuw 'voor het eerst gehoord' mocht worden @ soundcloud. En ik zie het ook terug in het like gedrag van de mensen vanavond (eerdere versie had na 6 dagen nog helemaal niks) :D En ja, ik weet het, daar moet je het niet voor doen. Maar toch, het zegt me altijd wel iets als het helemaal stil blijft ;p
Veel aan deze track gedaan nog vandaag! Waaronder ook echt wel een paar creatieve flow dingen met een vette impact. Volgens mij swingt de boel nu een stuk flowender en levendiger door...

Nu issie wel af denk ik, wellicht nog op minuscule dingen na. :)

Benieuwd wat u ervan vindt!

Back