William Orbit overleden

Harry S.

Dolende Dodo
William Orbit is 23 juli al overleden, is net bekend geworden.
(Nieuwe thread om te voorkomen dat deJerny Kaagmanthread wordt vervuild).

Absolute meester, zeker in de 90s.

Heb juist deze week weer veel geluisterd vanwege Madonna in Amsterdam. Ray of Light is wmb echt een meesterwerk, ondanks Madonna dan. Strange Cargo III is mijn favoriet, met Water from a vine leaf, maar zelfs z'n album met klassike stukken vind ik te pruimen, zeker die remix van Ferry Corsten.

Orbit was net weer een beetje aan het opkrabbelen, na een wat verlate pubertijd met alle drugs en psychische problemen. Had nog n opvolger voor Ray of Light klaarliggen, las ik onlangs.

Ik vind Ray of Light ook een goed album (met Frozen als beste track denk ik), het is ook het enige album van Madonna dat ik heb.

Ray of Light is wmb echt een meesterwerk, ondanks Madonna dan.

Exact dit!
Bij dit album had de muziek de overhand op mijn weerzijn tegen de figuur.

Verder ben ik niet heel erg bekend met het werk van Orbit.

Ja, dat was een verrassend goed album. Inderdaad een beetje ondanks Madonna.
Je kan van Madonna zeggen wat je wilt, maar ze heeft/had(?) wel een neusje voor de sound en mensen die ze nodig had om al die jaren aan de top en relevant te blijven.

Je kan van Madonna zeggen wat je wilt, maar ze heeft/had(?) wel een neusje voor de sound en mensen die ze nodig had om al die jaren aan de top en relevant te blijven.

Ja, daar zit wat in. Maar ben niet zo kapot van haar stemgeluid an sich.

Ja ze draaide met alle winden mee zolang ze maar in de picture blijft.

In een blauw pak?
1786182011723.jpeg

En zo heeft ze het voor elkaar om zelfs in een overlijdensbericht van iemand anders te domineren… wauw..

Beetje zuur misschien, maar zonder Madonna had ik waarschijnlijk nooit van die gast gehoord denk ik.

En ik beloof dat als Madonna doodgaat, ik William zal noemen in de 'Madonna overleden' draad dan.

Laatst gewijzigd:
Ik zie op zijn Wiki dat hij 13 van Blur heeft geproduceerd, de enige die hier in de kast staat, op de een of andere manier irriteert die plaat mij lichtelijk, maar dat ligt meer aan de luie liedjes. Die Ray of Light is ook de enige Madonna LP die ik kan verdragen.

Gaat het hier ook vooral om een "zangeresje", zal topic-starter waarschijnlijk denken. :D
Zeker! Tot de mods het weghalen :-)

Circuleert op de interwebs overigens ook een Madonnaloze bootlegversie van Ray of Light voor de echte mysantropen onder ons.

Laatst gewijzigd:
Beetje zuur misschien, maar zonder Madonna had ik waarschijnlijk nooit van die gast gehoord denk ik.

En ik beloof dat als Madonna doodgaat, ik William zal noemen in de 'Madonna overleden' draad dan.
😆 prima hoor

Vergeet ‘Pure Shores’ van All Saints ook niet 😉

Back