Bring Your Own Synth in Café Nieuwe Nor Heerlen

GentleG

Virtueel lid
Tijdens Cultura Nova verandert Café Nieuwe Nor voor de eerste keer in een speelplaats voor elektronische muziek. Geen podium, geen regels, geen stress om te presteren. Je neemt je eigen analoge of modulaire synth mee en gaat samen met anderen muziek maken. Soms een beetje rommelig, soms magisch maar altijd verrassend.

Bring Your Own Synth - 29 augustus 2026 - Poppodium Nieuwe Nor

ik probeer ook te gaan, leuk initiatief

Dag allemaal, ik ben Frans, organisator van het event van gisteren. Ik ben al heel lanng Synthforum lid maar door inactiviteit is mijn account lang geschorst geweest. De laatste jaren 3 zonen opgevoed, huis verbouwd, van banen gewisseld, muziek gemaakt en uitgegeven. Maar Bring Your Own Synth is voor mij een manier om toch met synths bezig te zijn en via een project tijd te maken. Wie van de mensen van gister zitten hier? Leo? Jeroen? Raf? Simon? Danny? Roel en Mark zie ik hier al staan. (En wat zijn jullie forumnamen) Voor mensen uit de regio Limburg die dit project willen volgen Instagram of als je niet op insta zit Bring Your Own Synth De eerste meeting gister was wat mij betreft een groot succes!

en de moog grandmother meldt zich

Zou tof zijn om zoiets eens in het midden van het land te organiseren...

Forumlid Bombario had plannen om eens iets in Zwolle te organiseren, maar als ik het me goed herinner is dit in het 'Wie heeft interesse, en wie wil er dan ook echt energie in steken' stadium blijven hangen. 'k Zal die draad eens gaan opzoeken.

Het event wilde ik al heel lang. Maar het organiseren kost wel tijd en moeite. Ik heb contact gezocht met lokale popzaal. Maar tussen de eerste mail en eerste gesprek zaten maaaaanden en tussen eerste gesprek en eerste sessie nog een half jaar. Maar nu gaan we het wel structureel doen. Nog los van alle moeite die ik heb gedaan om mensen via Insta op de hoogte te brengen.
Mijn doel is ook om nieuwe mensen enthousiast te maken, hier op dit forum zitten de redelijke die hards ,op een enkeling na vermoed ik. En Roel heeft gelijk. We organiseren het in het centrum van de Benelux. Ik zag op Insta dat er in Eindhoven ook een soortgelijk initiatief is.
Want willen jullie beweren dat dit soort avonden nergens in Nederland worden georganiseerd?? Dat kan ik me bijna niet voorstellen..

Overigens moet ik wel de credits aan RastStätte Aken geven want die doen dit ook 1 x per maand en toen ik eind 2018 daar voor de eerste keer kwam dacht ik meteen: 'dit wil ik ook in Zuid Limburg organiseren'. [SYNC] Synthesizer Jam – Raststätte

Maar ik sta er helemaal niet negatief tegenover om de opzet van Heerlen in andere steden te doen. Regel maar een plek, wat consumptiebonnen een goede reisvergoeding, wat te eten en breng het onder de aandacht in je lokale netwerk. Misschien komen dan ook 1 of meerdere van de 12 apostelen (hahahaha) van afgelopen zaterdag mee.

Back