Where the Fields Burn and the Money Freezes (originele compositie)

Where the Fields Burn and the Money Freezes

Klimaatverandering is al gaande en heeft grote effecten op de landbouw wereldwijd, wat invloed heeft op de gewasproductie, veeteelt en voedselzekerheid. Boeren staan voor enorme uitdagingen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden nu de temperaturen stijgen en het weer onvoorspelbaarder wordt. Van droogtes en overstromingen tot plaaguitbraken en bodemerosie, de effecten van klimaatverandering op de landbouw zijn divers en verstrekkend. Verminderingen van gewasopbrengsten door klimaatverandering kunnen leiden tot aanzienlijke economische verliezen en geopolitieke instabiliteit. De Wereldbank schat dat zonder aanpassing klimaatverandering de landbouwopbrengsten tegen 2050 met 30 tot 50% kan verminderen, wat jaarlijks economische schade van 120 miljard dollar kan veroorzaken. De economische impact van klimaatverandering op de landbouw is enorm en gevarieerd, met invloed op voedselprijzen, inkomsten van boeren en de wereldwijde financiΓ«le stabiliteit.

Tegen deze achtergrond zijn er zelfs belangrijke wereldleiders die niets doen aan klimaatverandering en deze zelfs durven te ontkennen

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC Force
* Emu E5000 Ultra
* Omnisphere 3
* Moog Sirin

Opname:
*Akai Force & Bitwig Studio

Hopelijk vind je het leuk :-)

Iedere keer als ik op SF ben en ik zie dat jij iets hebt gemaakt, dan luister ik direct. En jawel, zoals altijd weer een top productie! Een volle atmosferisch overall sound. Goed ook dat je een lijstje instrumenten erbij zet; zo’n totaal andere opzet dan waar ik mee werk. Uit nieuwsgierigheid de gear online opgezocht. Mijn enige bezwaar is de vocal. 't Zal wel persoonlijk zijn, maar die is me te intens geaffecteerd en gaat tegenstaan na een minuut of twee. Wellicht spaarzamer erin zetten, of op zoek naar een zanger(es) want ik neem aan dat die er met ai in is gezet? Hm, hierbij, mocht je een keer iets willen produceren waarbij je mijn stem voor je ziet, dan roep je maar :)

De groetsels, Dorian

Iedere keer als ik op SF ben en ik zie dat jij iets hebt gemaakt, dan luister ik direct. En jawel, zoals altijd weer een top productie! Een volle atmosferisch overall sound. Goed ook dat je een lijstje instrumenten erbij zet; zo’n totaal andere opzet dan waar ik mee werk. Uit nieuwsgierigheid de gear online opgezocht. Mijn enige bezwaar is de vocal. 't Zal wel persoonlijk zijn, maar die is me te intens geaffecteerd en gaat tegenstaan na een minuut of twee. Wellicht spaarzamer erin zetten, of op zoek naar een zanger(es) want ik neem aan dat die er met ai in is gezet? Hm, hierbij, mocht je een keer iets willen produceren waarbij je mijn stem voor je ziet, dan roep je maar :)

Super dat je 'm leuk vind Dorian. Ook hartelijk dank voor je aanbod πŸ‘πŸ‘πŸ‘. Voor deze song had ik een vrouwenstem nodig (klinkt kwetsbaarder). Daarom mijn lyrics ingetikt in ai en de stem weer geript. Het moest een protestlied worden (geinspireerd door de erg warme zomer in ons eigen land en de impact daarvan op van boeren). Daarom ook wat langere teksten. Mijn eigen stem is erg ongeschikt voor dit soort songs. Schreeuwen lukt nog wel maar dat past weer niet bij het genre :D.

Back