Roli voor de 2e keer in financiële problemen

LupkeII

Ouwe rot
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen. Blijkbaar is Roli wederom in de financiële problemen. Daar kwam ik achter toen ik iets van hun website wilde downloaden. Hier krijg ik de melding 'This deployment is temporarily paused'.

In 2021 waren ze ook al in de problemen. Lees hier het artikel op Synthanatomy: ROLI is facing serious financial difficulties for the second time

Hoop niet dat mensen op SF nog veel geld in bestelling hebben staan. Iedereen weer even serieus zijn Roli spullen back-uppen en fingers crossed dat de soft- en hardware verificatieservers online blijven.

Het zal niet geholpen hebben dat je alleen nog maar via hun site kon bestellen, en de prijzen waren ook best fors. Een tijdens BF gekochte Seaboard Block die me niet bevalt raak ik ook aan de straatstenen niet kwijt.

Ik hoop wel dat Equator 2 op een of andere manier behouden en onderhouden blijft, want dat is wel een toffe MPE synth.

Laatst gewijzigd:
Een tijdens BF gekochte Seaboard Block die me niet bevalt raak ik ook aan de straatstenen niet kwijt.

Ik hoop wel dat Equator 2 op een of andere manier behouden en onderhouden blijft, want dat is wel een toffe MPE synth.
Ik heb een rise en een block. Heerlijk spul. Je houdt ervan of niet, maar het is wel wennen. De hardware zal wel blijven werken verwacht ik, die belt geloof ik niet naar huis, alleen voor upgrades. De software wel, dus Equator 2 zou een grote domper zijn. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel hard- en software synths die met de roli hardware communiceren. We wachten het af.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik moet sowieso het eerste dedicated MPE device nog vinden waar ik me op thuis voel, dus in die zin ben ik niet per se negatief over Roli specifiek. Bouwkwaliteit is goed en het werkt goed, maar ik heb er geen klik mee.

Geen paniek mensen, komt helemaal goed. Misschien kan Native Instruments ze overnemen... oh wacht...

Het zijn kennelijk barre tijden in music-tech? Of zou het toch wanbeheer zijn?

Back