Midi 3,5 mm plugjes/snoertjes kopen....

robbie50

ferkeert lit
Ik heb een M-Vave FM1 (jij ook al??)Maar, deze heeft alleen een midi ingang met een 3,5mm plugje.....(ik kende alleen 5 (din) polig en USB, maar.....Waar koop ik een (goed) snoertje om 3,5 aan te sluiten...?
(en niet té duur...) (of kan ik zelf wat in elkaar solderen? (schema?) (ja, ik kan zelf solderen...:eureka:))))))
Graag tips

Toevoeging:
Hoe sluit ik een Nano pad 2 of Nanokey studio hierop aan???

rob

Laatst gewijzigd:
Via een midi kabel allebei niet, ze hebben geen midi in/output aansluiting.
De Nanokey studio kun je misschien via BT koppelen, maar dat is dan afhankelijk van
de BT opties die de M-Vave FM1 bied.
Of via een usb kabel, maar daar geldt ook of de opties van de M-Vave FM1 het toelaat/herkent.

Laatst gewijzigd:
Via een midi kabel allebei niet, ze hebben geen midi in/output aansluiting.
De Nanokey studio kun je misschien via BT koppelen, maar dat is dan afhankelijk van
de BT opties die de M-Vave FM1 bied.
Of via een usb kabel, maar daar geldt ook of de opties van de M-Vave FM1 het toelaat/herkent.
Dank voor je reactie.....Tja, BT instellen op de M-Vave? Geen idee HOE ik dat kan instellen, er zitten 2 kleine a-8'tjes bij waar helemaal niets in staat m.b.t. B-T.
(er zit helemaa geen normale gebruiksaanwijzing bij......)
Dus, ik weet het ook niet....

Rob
l

De FM-1 heeft 2-wegs MIDI, zowel via USB-C als via Bluetooth.

Voor usb midi naar "normaal" midi is er tegenwoordig ook de Behringer Go Midi Host.
https://www.thomann.nl/behringer_go_midi_host.htm
Voor € 25 valt de uitgave mee.

Verder kan ik altijd retrokits aanraden voor dit soort verloopjes.
Retrokits - Small, Smart Music Tools

Maarja, ik kan niet solderen :P
Dank!
Ik heb, in ieder geval, twee verloopjes besteld, prijs viel me eigenlijk wel erg mee.....

Zal wel een weekje of zo duren voordat ze er zijn, maar ik kan wachten.....
Ik laat t.z.t. hier horen wat de resultaten zijn.....in ieder geval....ik ben blij!

RoP

En moet je dat ergens activeren ???? (hoe?)

r.
Als je de M-vave fm1 aanzet is ook de BT automatisch actief.
Daarna kun je de Nanokey studio aanzetten en de blauwe (BT) led
knippert om aan te geven dat hij probeert contact te maken met
een ander device. Als dit niet lukt houd het op helaas.

Laatst gewijzigd:
Op de FM-1 kan je BT aan- en uitschakelen door lang op de “Home”-knop te drukken.
Dank voor de tip, op mijn PC zie ik bij BT FM1 wel staan, maar wat je er verder mee kan? Geen idee!
(moet toch ergens goed voor zijn?)(waarom is er geen algemene "manual"?

Robb

Dank voor de tip, op mijn PC zie ik bij BT FM1 wel staan, maar wat je er verder mee kan? Geen idee!
(moet toch ergens goed voor zijn?)(waarom is er geen algemene "manual"?

Robb
Je kan audio van je PC door de FM-1 laten spelen. Omgekeerd niet, dacht ik.

Je kan audio van je PC door de FM-1 laten spelen. Omgekeerd niet, dacht ik.
Ja, dat klopt.......dat gebeurt ook bij mij, maar wat het DOEL daarvan is? (geen idee!!)
r.o.b.

Ja, dat klopt.......dat gebeurt ook bij mij, maar wat het DOEL daarvan is? (geen idee!!)
r.o.b.
Ik stuur begeleiding vanop mijn iPhone naar de FM-1. Het geluid komt dan in stereo uit de FM-1, samen met het geluid van de FM-1 zelf.

@robbie50 Manual hier: https://manualf.oss-cn-hongkong.aliyuncs.com/manual/MIDI-KEYBOARD/FM-1-manual.pdf , Had je natuurlijk zelf ook wel kunnen vinden op de site van M-VAVE
Eraser,

Dit heb ik niet gezocht, dit heb ik ook in een boekje welke erbij zit.
Zeer slecht te lezen en een heleboel staat er volgens mij niet in, of kan ik eenvoudig niet vinden danwel lezen!
Maar wel bedankt voor je inspanning, ik hoop dat er ook iets komt op A4 formaat of zo.....
Of lezen jullie allemaal met een "vergrootglasbrilletje?

ro.B

Tip: als je een vrouwelijke 5-pin DIN gebruikt als het andere eind heb je vanaf dat moment een dongle/converter die van TRS gewoon 5-pins MIDI maakt.

Je hebt dan wel twee kabels nodig maar je zit nooit meer met lengteproblemen omdat je de 5-pins gewoon door een langer exemplaar kan vervangen.

Als je TRS naar mannelijk 5-pins doet zit je wel met dat probleem ;)

Zie ook A simplified guide to MIDI over TRS minijacks – minimidi.world . De MV-1 zit er niet bij maar de andere bakken van M-Vave zijn type A, dus verwacht ik dat deze dat ook is.

Tip: als je een vrouwelijke 5-pin DIN gebruikt als het andere eind heb je vanaf dat moment een dongle/converter die van TRS gewoon 5-pins MIDI maakt.

Je hebt dan wel twee kabels nodig maar je zit nooit meer met lengteproblemen omdat je de 5-pins gewoon door een langer exemplaar kan vervangen.

Als je TRS naar mannelijk 5-pins doet zit je wel met dat probleem ;)

Zie ook A simplified guide to MIDI over TRS minijacks – minimidi.world . De MV-1 zit er niet bij maar de andere bakken van M-Vave zijn type A, dus verwacht ik dat deze dat ook is.
Ik gebruik een Type A met mijn FM-1.

Back