[Jazz House] Win This Fight

Nightly Build

Go for what you know

Ben weer aan het knutselen geweest. Minder disco deze keer maar meer house met jazz, funk & soul invloeden. Ook wat meer in de melancholise hoek dan mijn afgelpen projecten.

Meerdere samplepacks door elkaar gebruikt maar niets zelf gespeeld in deze productie. Ik had nog zelf een 303 lijn gemaakt maar die heb ik er uit geknikkerd. Daarom zullen sommigen het geen echte productie vinden maar meer een micro-dj project oid maar dat vind ik ook een prima omschrijving.

Ik krijg ook wel eens als feedback dat mijn tracks een samenraapsel van samples zijn en daarom soms onsamenhangend. In dit geval heb ik alle samples in dezelfde swing setting gezet zodat ze beter op elkaar aansluiten. Hopelijk is daarmee het allegaartjes effect wat minder.

De lead vocal is van een betrekkelijk recente samplepack die al door meerdere producers gebruikt. Ik heb alle releases met deze vocal nagelopen en ik vind dat mijn versie nog onderscheidend genoeg is voor een release maar dat is verder aan de labels waar ik het ga aanbieden.

De harmony vocals komen uit een andere samplepack waar ook de bas drone, string en pad uit komen. De syncopated bas is uit een andere samplepack en die heb ik door een bass amp gehaald voor wat meer grit en zodat hij meer op die drone bas lijkt die ook door een bass amp lijkt te komen..

Hij is net af en ik zit nog in het proces van verfijnen wat bij mij weken lang kan duren. Heb wel ÊÊn dag gewacht met posten want soms zie ik alles door een roze bril en blijkt het achteraf niets te zijn maar is dit geval lijkt me dat niet het geval.

Geen AI gebruikt. Ik hoor graag reacties!

Laatst gewijzigd:
Leuk micro-dj project, vind het super klinken, de koortjes zijn spot on! :yamaha:

Fijn dat tenminste nog iemand enthousiast is 🙂

Heb inmiddels veel vesleuteld:
- Intro is verlengd
- Laatste blokje vocalen gewijzigd.. dat loopen vond ik toch niet zo mooi.
- leadvocals in 1e en 3e blikje beginnen nu later.. past beter bij de harmonies vind ik
- verder veel schoonheidsfoutjes eruit gehaald

Laatst gewijzigd:
Heel vet gedaan! En ja wat is er om niet enthousiast over te zijn, niks klinkt zo fijn als samples!

@Dilago Zekers.. Wat zou Hip Hop zijn zonder samples.. en House for that matters.
Anyways.. verder geen reacties betekent misschien ook dat er gewoon niets op aan te merken valt.

Ik vind hem zelf ook erg vet deze. Ga hem gewoon zo uitbrengen.. klaar, hup naar de volgende!

@Dilago Zekers.. Wat zou Hip Hop zijn zonder samples.. en House for that matters.
Anyways.. verder geen reacties betekent misschien ook dat er gewoon niets op aan te merken valt.

Ik vind hem zelf erg vet deze. Ga hem gewoon zo uitbrengen.. klaar, hup naar de volgende!
Ja dat kan ook, wat er uit een Synth komt zijn ook samples. Toen ik in de jaren negentig begon met samples werd ook al gezegd 'dat is de boel besodemieteren, het is geen echte muziek'. Lekker boeiend. That's the white man's blues.

Heb vanaf begin jaren 90 tot 2020 muziek gemaakt met samples van platen maar die kan je niet uitbrengen vanwege copyright.
Ga als onbekende artiest maar eens proberen samples te clearen.
Pas in 2020 de stap gemaakt naar royalty free samples en nu release ik tracks als warme broodjes 🙂

Heb vanaf begin jaren 90 tot 2020 muziek gemaakt met samples van platen maar die kan je niet uitbrengen vanwege copyright.
Ga als onbekende artiest maar eens proberen samples te clearen.
Pas in 2020 de stap gemaakt naar royalty free samples en nu release ik tracks als warme broodjes 🙂
Klopt, ik liep daar ook altijd tegenaan dat je niks kon releasen maar daar moet je je eigenlijk niet eens druk over maken.

Nice!
Bij de drum intro moest ik gelijk aan deze denken...

Cheers,
Exo. :mega:

Wow.. grappig. Dat is echt een knaller met een bak energie.
Zou ook wel eens zo iets willen maken.
Is heel raar met muziek maken.. bij mij vormt een track zich ook een beetje vanzelf en gaat het vaak een kant op die ik in eerste instantie niet voor ogen had.

Klopt, ik liep daar ook altijd tegenaan dat je niks kon releasen maar daar moet je je eigenlijk niet eens druk over maken.

Ik maakte me er ook niet druk over maar het resulteerde er in dat ik op een gegeven moment stopte met produceren.
Dat is nu het tegenovergestelde.

Back