[Jazz House] Win This Fight

Nightly Build

Go for what you know

Ben weer aan het knutselen geweest. Minder disco deze keer maar meer house met jazz, funk & soul invloeden. Ook wat meer in de melancholise hoek dan mijn afgelpen projecten.

Meerdere samplepacks door elkaar gebruikt maar niets zelf gespeeld in deze productie. Ik had nog zelf een 303 lijn gemaakt maar die heb ik er uit geknikkerd. Daarom zullen sommigen het geen echte productie vinden maar meer een micro-dj project oid maar dat vind ik ook een prima omschrijving.

Ik krijg ook wel eens als feedback dat mijn tracks een samenraapsel van samples zijn en daarom soms onsamenhangend. In dit geval heb ik alle samples in dezelfde swing setting gezet zodat ze beter op elkaar aansluiten. Hopelijk is daarmee het allegaartjes effect wat minder.

De lead vocal is van een betrekkelijk recente samplepack die al door meerdere producers gebruikt. Ik heb alle releases met deze vocal nagelopen en ik vind dat mijn versie nog onderscheidend genoeg is voor een release maar dat is verder aan de labels waar ik het ga aanbieden.

De harmony vocals komen uit een andere samplepack waar ook de bas drone, string en pad uit komen. De syncopated bas is uit een andere samplepack en die heb ik door een bass amp gehaald voor wat meer grit en zodat hij meer op die drone bas lijkt die ook door een bass amp lijkt te komen..

Hij is net af en ik zit nog in het proces van verfijnen wat bij mij weken lang kan duren. Heb wel één dag gewacht met posten want soms zie ik alles door een roze bril en blijkt het achteraf niets te zijn maar is dit geval lijkt me dat niet het geval.

Geen AI gebruikt. Ik hoor graag reacties!

Laatst gewijzigd:
Leuk micro-dj project, vind het super klinken, de koortjes zijn spot on! :yamaha:

Back