Opname 303, 808 etc.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
geen van allen, daar was ik dus al bang voor, maar welke systeem komt wel dichtbij het origineel???
Anders ken je net zo goed gaan samplen.

Even wat anders, wat is uiteindelijk het doel?
Als alles uiteindelijk op cd wordt gezet, dat snap je wel waar ik heen wil gaan.
Dan volstaat een bovengemiddelde geluidskaart zeker.

geen van allen, daar was ik dus al bang voor, maar welke systeem komt wel dichtbij het origineel???
Anders ken je net zo goed gaan samplen.

jeetje mina, wat maakt het toch uit. Denk je dat de 909/808 of 303 vroeger na opname helemaal exact hetzelfde klonk?
Er is echt geen hond die zal zeggen, van hee dat klinkt niet als een 303. Neem eens een stukje op om te testen en speel het dan gelijk met het orgineel af en switch dan steeds even tussen beide.

Nou het is de bedoeling dat het op LP word uitgebracht. Ik vind persoonlijk dat het allemaal zo clean word op PC, of zijn daar ook truukjes voor. Ik hou van ranzigheid8~ . 't moet allemaal een beetje ruig over komen op de mensen die naar de platen luisteren.

Het is dat m'n site plat lijkt te liggen, anders had ik je een direct bewijs kunnen tonen.
Check anders later even die meest rechtse link onder elke post van mij en luister naar de samples
van m'n laatste 2 platen onder discography.

Origineel geplaatst door sander
jeetje mina, wat maakt het toch uit. Denk je dat de 909/808 of 303 vroeger na opname helemaal exact hetzelfde klonk?
Er is echt geen hond die zal zeggen, van hee dat klinkt niet als een 303. Neem eens een stukje op om te testen en speel het dan gelijk met het orgineel af en switch dan steeds even tussen beide.

Dat is het zelfde te beweren dat de huidige producties perfect zijn.
Neem nou Coldplay, muziek vindt ik geniaal (is natuurlijk persoonlijk)
maar produktie is echt, maar ook echt zwaar kut!

Nu wil ik niet beweren dat dit door de huidige digitale techniek komt,
maar ik vind het zeker prettig om te lezen dat er nog mensen idealistisch
lees kritisch met geluid bezig zijn.

Ranzig, dan zou ik zeker voor analoog gaan, no doubt.

Gewoon opnemen met een reel to reel recorder dat deed Armando ook !!! toch klonken die platen zo broerd nog niet.

Citaat:
Of wat Smackos al zij in een andere tread;Phochos is gewoon ghetto. Sooow, in de ghetto hebben ze soms niet eens mixers, daar nemen ze gewoon alles direct op van een machine
naar een cassette deck.

Eigelijk wil hij volgens mij niet dat het zo perfect mogelijk klinkt, maar dat het zo goed mogelijk op de opnames van vroeger lijkt. En dan mot je dus ook rekening houden met bepaalde effecten.

Origineel geplaatst door mikemix
...

Ranzig, dan zou ik zeker voor analoog gaan, no doubt.

als het de bedoeling is dat het op vinyl komt dan zal het toch digitaal aangelevert moeten worden.
Een bepaalde 'sound' moet je toch echt met FX generen, (of met je mixer als je van echt ranzig houdt).
Als je met je opname een bepaalde sound creeert dan weet je uiteindelijk nog niet wat je opneemt.

Ik zou het met DAT opnemen en later digitaal naar CD of je PC kopieeren.

Origineel geplaatst door FRE2K
als het de bedoeling is dat het op vinyl komt dan zal het toch digitaal aangelevert moeten worden.
Een bepaalde 'sound' moet je toch echt met FX generen, (of met je mixer als je van echt ranzig houdt).
Als je met je opname een bepaalde sound creeert dan weet je uiteindelijk nog niet wat je opneemt.

Ik zou het met DAT opnemen en later digitaal naar CD of je PC kopieeren.

Is het echt zo dat je niet meer met een mastertape aan kan komen kakken bij een masteraar?

Origineel geplaatst door bikkel
Is het echt zo dat je niet meer met een mastertape aan kan komen kakken bij een masteraar?

vast wel, maar ik heb de indruk dat 'masteraars' de voorkeur geven aan CD. Dan hoeven ze de tape niet meer te digitaliseren en het verkleint de kans op drop-outs en dergelijke.
Ik zou ook nooit mijn mastertape zomaar uitleveren, altijd een kopie en er zijn denk ik niet veel mensen met 2 DAT recorders.
Ik vind het zelf ook altijd wel prettig om te checken ofdat alle tracks even hard op de opname staat zodat ze op een computer nog naar wens genormalized kunnen worden.

Nou het is de bedoeling dat het op LP word uitgebracht. Ik vind persoonlijk dat het allemaal zo clean word op PC, of zijn daar ook truukjes voor. Ik hou van ranzigheid8~ . 't moet allemaal een beetje ruig over komen op de mensen die naar de platen luisteren.

Gewoon via een tape deck,reel to reel,oude revox of teac,of pak een nakamishi cassete deck,werkt ook goed.
En dan naar cd branden,normalizen,.niet maximizen!!!!, of 1 of andere duffe plugin gebruiken, en afleveren bij de master,die kan dan de puntjes op de i zetten voor vinyl,en klaar.

tja ik blijf t toch lastig vinden, een Bandrecorder is wel heel ruig, maar dan moet wel alles in 1 keer op de band gezet worden neem ik aan. Ben ondertussen alvast wel een zoektocht begonnnen naar een goedwerkende 8=track.

tja ik blijf t toch lastig vinden, een Bandrecorder is wel heel ruig, maar dan moet wel alles in 1 keer op de band gezet worden neem ik aan. Ben ondertussen alvast wel een zoektocht begonnnen naar een goedwerkende 8=track.

Oefenen baart kunst. Ik neem ook ales live op 1 spoor op. Maar je moet je wel bedenken dat je na de aanschaf van zo'n bandrecorder er ook wel wat van af moet weten. Zo'n ding heeft ook onderhoud enzo nodig.
En wat doe je met de opname???? Juist ja, die zet je weer over op een digitale bron.
Je kan ook ales rechstreeks digitaal opnemen en dan het eindresultaat weer op tape zetten en dan weer terug je pc in.
Das toch beter dan die plugins die tapecompressie nabootsen.

Ik heb hier een Revox en Philips staan, maar kies toch voor de makkelijke weg, rechstreeks naar de pc dus. En als je nu die reviews op m'n site heb gelezen, dan zul je zien dat het ook echt authentiek kan klinken op de manier zoals ik het doe.

Back