CS6 phraseclips in Cakewalk. HELP!!!

MSXUser

Stamgast
Zoals bekend heb ik sinds enige tijd een Yamaha CS6r. Prima geluid enzo, maar nu wil ik er ook eens wat mee gaan doen. Idee was om ook eens de phrase sampler in te zetten. Welnu, handleiding erbij, na wat moeite de samples tot een clipkit kunnen samenvoegen en spelen maar.
Het werkt prima, zolang ik maar eerst de Phrase Clip knop indruk.

Weer de handleiding erbij en volgens Yamaha moet de phraseclip ook gevoorschijn komen met bankchange 8168 (MSB=63, LSB=104). Er gebeurt echter NIETS als ik dit in Cakewalk, Ztracker of welk programma dan ook probeer. De clipkit is echter wel geladen, want ik kan 'm rustig afspelen indien ik de bekende knop op de CS6 weer indruk.

Wat vergeet ik hier?

Programchanges staan aan. Bankselect op All. Ook indien ik Bankselect verander (part, perform, off), heeft dat geen resultaat. :(

Misschien is het je midi controller die niet netjes met Midi sysex data omgaat?

Controller data

Controller data

Volgens mij is het geen probleem om program changes te versturen want hij laadt het wel, alleen wil die knop niet mee.

Moet je daarvoor geen apart commando voor doorsturen?

Dus program change voor het geluid en control change voor de knop?

Laatst gewijzigd:
beetje vaag dat je met een bank change met de waarde 8168 de boel moet oproepen. het lijkt me eerder dat een program change in combinatie met een bank (1 of 2 of 3).

het is al weer een tijd geleden dat ik cakewalk heb gebruikt maar je kon van die filetje krijgen met daarin alle mogelijk heden van een apparaat grafisch op het scherm. ik weet alleen niet meer hoe dat heette. maar misschien moet je het met zo'n filetje proberen. defenitions of instrument definitions heette die dingen geloof ik

Bedankt voor het meedenken, maar intussen heb ik het voor elkaar. Via een of ander vaag forum over de CS6 kwam ik er achter dat je eerst een performancegeluid van je clip moet maken.

Goto Performance Edit. Move the Knob A to select PartCL, them move the Page Knob to get to the LYRMode page, then move knob D to select a midi channel.

Als eerste heb ik een external performance gekozen en ben die gaan editen. Nadat ik de phraseclip hoorde, zat er nog steeds een piano doorheen. Door het volume van dat betreffende part in de performance terug te draaien (0 dus), hield ik alleen m'n clip over. Nu kan ik 'm keurig in CW selecteren als EXT Perf1.

Heel erg wazig in ieder geval, maar het werkt :)

Back