Ozone geeft problemen

Schumusica

Nieuwkomer
Beste mensen,

Toen ik pakweg 3 weken geleden nog geluid had hoorde ik zelfs bij de lichtere plugins al na 2 noten gekraak. Het wel bekende bufferprobleem zou je denken. Elke setting uit proberen mocht echter niet baten. Wat zou het dan kunnen zijn?
Er is geen virusscanner of een ander zuigend proces actief.

Mijn systeem:

P4 3Ghz
1Gb DDR-RAM, 333Mhz
M-audio Ozone
Win XP Pro SP2

SX3, Reason etc.

Inmiddels zijn we wat verder en nu hoor ik HELEMAAL NIETS meer, al sla je me dood, geen idee waarom. Probleem is zowel met Cubase SX3 als Reason etc. aanwezig

Input: M-audio Ozone ASIO
Output: in geval van cubase een VSTi en bij Reason bijv. De Substractor

De meters geven in Cubase noch input nog output weer. Reasonhetzelfde verhaal.

Wat zou hier loos kunnen zijn?

Bedankt voor de hulp,

Niels

Pffff... lastig :confused: Ik neem aan dat je overal je ASIO drivers hebt geselecteerd (ook als output). Probeer eens alles (cubase en reason) opnieuw te installeren en alle drivers te updaten. Ik zag ook dat je SP2 hebt geinstaleerd. :frons: Was daarvoor alles wel ok?

Komt er wel geluid uit bijv. je mediaplayer?

Suc6

:okdan:

als je asio gebruikt dan heeft het instellen van buffers niet zoveel zin, buffers aanpassen is alleen zinvol als je geen asio gebruikt. ik denk dat je het volgende moet doen:

check bij je devices in cubase of je wel de asio driver geselecteerd hebt van de maudio.

- Als dit niet zo is dan moet je die gebruiken i.p.v. de multimedia driver.
- Als dit wel zo is, dan heb je waarschijnlijk je asio driver staan op een hele lage latency van rond de 2 ms of zo.
Zet de driver maar eens op 10 ms of hoger. Waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

Met een 3 gig machine mag je absoluut geen kraakjes hebben bij een cpu belasting van onder de 95 procent. dus ik gok duidelijk op je asiodrivers.

Laatst gewijzigd:
Back