ultrasone koptelefoon

joriz

aieto
kent iemand deze koptelefoons? ik ben ze wezen luisteren en vond ze goed klinken en lekker zitten.
Maar ik ben geen kenner, had geen referentie aan mijn eigen gear en het was een beetje lawaaiig in de winkel.
Kent iemand ze?

4e7ad8d5356cc8b121f2.jpg

Ultrasone HFI-550 beatmaster
5a5874115fb0fd308562.jpg

Ultrasone HFI-650 trackmaster

139,- voor de 550 en 179,- voor de 650. Oftewel, in die prijsklasse heb je ook een AKG of een beyerdynamics of een mooie senheisser.

Ik ken Ultrasone niet. Voor dat geld zou ik een merk kiezen dat z'n naam (en kwaliteit en service) bewezen heeft.
Ga voor AKG, Beyer Dynamic of Sennheisser (in die volgorde ;) )

Ik hebbem :)

De beatmaster is meer geschikt voor DJ / Live achtige toepassingen. Als je em beluisterd dan hoor je ook dat het laag en hoog wat beinvloed (hoog is zelfs heel erg fel, niet geschikt om langere tijden naar te luisteren). Voor het studio werk moet je de Trackmaster nemen. Deze heb ik dan ook. Hij zit heel lekker om je oren en maakt gebruik van een bepaalde methode om met lagere volumes (-3db) toch dezelfde druk te creeren. Hierdoor worden je oren ontzien en is dit dus super voor lange studiosessies. Ik gebruik hem ook voor dj sets, maar eigenlijk moet je dan wel een voorversterkertje hebben oid want soms mis je dan wat power (maar daar is hij dan ook niet voor bedoelt).
Geluid is subliem, doet echt niet onder voor beyer e.d. Je moet hem gewoon gaan beluisteren om t te horen.

(ow: tip, ik heb hem bij meier-audio.de gekocht voor ca 150).

Back