Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door divi
behalve dat is de standaard uitrusting flink uitgebreid (80GB 5400rpm HD, 512 RAM, schok beveiligde HD, superdrive 8x ipv. 4x, om een paar te noemen), en ze zijn flink goedkoper geworden. 't gaat niet enkel om GHz'en in 't leven hé...

Een moderne laptop heeft hd´s van 72000rpm.. Enfin, weet jij ook waarom Apple zo pietlullig upgrade? Is dit en verkoop truuk?
Ze kunnen beter de omhulzing van die PB´s wat upgraden! Een beetje steverige laptop kan geen kwaad. ;)

Origineel geplaatst door The Q
Je zit er ook niet een béétje naast :)

USB1 = 12 Mbps
USB2 = 480 Mbps
Firewire 400 = 400 Mbps
Firewire 800 = 800 Mbps (dúh)

In de regel is het beter om firewire voor AV en harde schijven te gebruiken, dat protocol leent zich er nu eenmaal beter voor.

Dat dacht/wist ik dus ook al, maar vond de vergelijking tussen USB2 en firewire(4oo) niet zo terecht.
Dat was alles eigenlijk:)

=)

Origineel geplaatst door ikke
Een moderne laptop heeft hd´s van 72000rpm.. Enfin, weet jij ook waarom Apple zo pietlullig upgrade? Is dit en verkoop truuk?
Ze kunnen beter de omhulzing van die PB´s wat upgraden! Een beetje steverige laptop kan geen kwaad. ;)

Voor de zoveelste keer: 7200tpm!!!!
Dit is een Apple draadje, ik ruik typische PC azijnpisserij.
Dit is een thread om opbouwende tips and tricks met elkaar te delen.
Waarop bazeer jij jouw mening op?
Ik werk al jaren met een PB 12" en ben zeeeer tevreden, dit voegt ook niets toe voor een ander.
Hou het objektief, kom met zinnige opmerkingen waar we allemaal wat aan hebben.
Dit zijn "blauw is beter dan geel" discussies.

Ga mijn PB volgende week van een 7200tpm schijf voorzien,
ga wel even een verslagje posten.

Als je via FW een 7200 toeren schijf gebruikt, kan je prima audio streamen.
Ik wil alleen een FW audio interface gaan kopen en met een snellere schijf
lijkt het me handig om op lokatie opnames te kunnen maken, zonder losse
schijven.

Hey Mike (heh amazing disco!) had je al op www.xlr8yourmac.com gekeken? Daar houden ze ook wel van sleutelen ;)

hier staat nog een ouder artikel over een 7200 Hitachi in een PB

Hey Mike (heh amazing disco!) had je al op www.xlr8yourmac.com gekeken? Daar houden ze ook wel van sleutelen ;)

hier staat nog een ouder artikel over een 7200 Hitachi in een PB

Dank je Q.

Hier hebben we wat aan.
Ga mijn PB G4 van zo'n Hitachi Travelstar schijf voorzien.
7200tpm en 8mb cach en 60 ipv 40 gieg die ik nu heb.
In de praktijk moet ie bijna 2x sneller zijn met alle gebruikelijke taken.

Manual vond ik hier

Met een snelle schijf wordt je energieverbruik ook een stuk hoger dus gaat je accu ook veel sneller leeg. Bovendien moet je opletten dat de schijf niet te warm wordt en je pb deze niet kan afvoeren via de bodemplaat (die nl als koeling wordt gebrujikt). Bovendien verwacht ik dat je ventilator steeds draait wat weer geluid maakt :) Ikzelf kies voor een externe lacie 7200rpm met fw800 connector.

Origineel geplaatst door Bas
Met een snelle schijf wordt je energieverbruik ook een stuk hoger dus gaat je accu ook veel sneller leeg. Bovendien moet je opletten dat de schijf niet te warm wordt en je pb deze niet kan afvoeren via de bodemplaat (die nl als koeling wordt gebrujikt). Bovendien verwacht ik dat je ventilator steeds draait wat weer geluid maakt :) Ikzelf kies voor een externe lacie 7200rpm met fw800 connector.

Toch weerhoudt het me niet er 1 in te bouwen.
Heb deze punten ook eerst allemaal afgewogen:)
Sterker nog, ik verwacht hem maandag of dinsdag 8/1.

ik denk erover -soon or later- mss ook een firewire extene hdd te kopen... ik heb maar 1 firewire poort (fw400), en heb ook nog een poort nodig voor mijn firewire-interface... hoe los ik dit op? schijf met interne hub? een PCMCIA-slot heb ik niet...

Origineel geplaatst door Maks
ik denk erover -soon or later- mss ook een firewire extene hdd te kopen... ik heb maar 1 firewire poort (fw400), en heb ook nog een poort nodig voor mijn firewire-interface... hoe los ik dit op? schijf met interne hub? een PCMCIA-slot heb ik niet, usb-poorten moeten vrijblijven...

ik denk erover -soon or later- mss ook een firewire extene hdd te kopen... ik heb maar 1 firewire poort (fw400), en heb ook nog een poort nodig voor mijn firewire-interface... hoe los ik dit op? schijf met interne hub? een PCMCIA-slot heb ik niet...
firewire hub. is waarschijnlijk niet optimaal kwa prestaties, maar goed.
misschien kan je beter een USB2 HD nemen, of audio-interface, die zijn er ook.

Kan jij de firewire niet doorlussen?

MAC <--> audio unit <--> HD unit

Kan jij de firewire niet doorlussen?

MAC <--> audio unit <--> HD unit

hehe, offcourse:stupid

cheers;)

klopt, ik heb de 410 aan m'n powerbook, en m'n iPod weer aan de 410.

=)

Nou ik heb die Spire binnen ... en hij gaat morgen direct terug. :(

Het duurt eeuwig voordat de HD-unit gemount is, snap niks van die lovende kritieken op internot, zowel mijn wintendo laptop als de Mac vreet 'm niet. Als klap op de vuurpijl wordt de firewire Audiophile ook nog eens onbruikbaar.

Q gaat maar met de staart tussen de benen op zouk naar een LaCie unit

Nou ik heb die Spire binnen ... en hij gaat morgen direct terug. :(

Het duurt eeuwig voordat de HD-unit gemount is, snap niks van die lovende kritieken op internot, zowel mijn wintendo laptop als de Mac vreet 'm niet. Als klap op de vuurpijl wordt de firewire Audiophile ook nog eens onbruikbaar.

Q gaat maar met de staart tussen de benen op zouk naar een LaCie unit

Bedoel je deze?

Attachments

• spire_gigapod_hdd.jpg
    spire_gigapod_hdd.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 125
Lijkt er behoorlijk op maar niet helemaal, het is een Gigapod uit de CF103-NEB serie.

Heeft 1x voeding 2x firewire 400 poort en 1x USB2.0.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back