Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mijn conclusie is dat de Gigapod niet helemaal correct omgaat met het firewire protocol wat storingen in de chain veroorzaakt.

Maar goed, voor 40 euro had ik ook geen wonderen verwacht van een onbekend merk op het gebied van HD oplossingen.

Ben nou weleens benieuwd naar wat bevindingen van leden ivm. de minimac.(al dat gelul over firewire). Logic op een minimac moet probleemloos kunnen werken? Wat bevindingen zou wel leerzaam zijn.(welke hd schroef ik nou eens in mijn computer,zijn genoeg hdjes dus keuze zat zou ik zo zeggen,schroeven tot je een ons weegt.

Weet iemand zo of de minimac in combinatie met een digi002r + protools redelijk kan presteren? al is het alleen om midi te draaien en 1 audiospoor. Zou dan een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Of evt in combinatie met logic,ben benieuwd.

Cheers.

Nou Justin zo maak je je populair, deze thread heet: Mac specificatie thread + geluidskaarten en mijn Mac zal toch enige vlotte HD moeten hebben voor audio gebruik.

Check de protools site eens voor je vragen, daar staan alle sys.req voor PC en Mac op een rij.

Hopla, 60G 7200tpm en 8cache schijf nu in mijn PB-G4 12".
Eerste indruk is zeer goed.
Als beginner niet aan te raden, is wel wat bewerkelijk om te doen.
Testjes volgen voor wie interesse heeft.

Mijn Mac is een oudje... maar werkt perfect!

-G3 300 mhz - 256mb OS 9.2 40gb HD
-firewire en USB aangesloten op Midisport 4x4
-cubase

Moet alleen nog iets verzinnen om de MAC als sequencer te blijven gebruiken terwijl de PC alleen dient voor softsynths etc... Iemand een suggestie?

Origineel geplaatst door mikemix
Hopla, 60G 7200tpm en 8cache schijf nu in mijn PB-G4 12".
Eerste indruk is zeer goed.

Je kan nu ook steengrillen op de behuizing? :D

Ben benieuwd of je er veel beter mee presteerd dan met een outboard HD.

Origineel geplaatst door The Q
Je kan nu ook steengrillen op de behuizing? :D

Ben benieuwd of je er veel beter mee presteerd dan met een outboard HD.

Nee joh, vuurspuwen heeft een hoog entertainment gehalte voor een live act8o)

Ik zal je zeggen dat dit mij tot nu toe erg mee valt.
Ga hem morgen even het vuur aan de schenen leggen, vanavond heb ik feest met klanten.

Origineel geplaatst door shortwave
Mijn Mac is een oudje... maar werkt perfect!

-G3 300 mhz - 256mb OS 9.2 40gb HD
-firewire en USB aangesloten op Midisport 4x4
-cubase

Moet alleen nog iets verzinnen om de MAC als sequencer te blijven gebruiken terwijl de PC alleen dient voor softsynths etc... Iemand een suggestie?

V-stack op de pc, Logic Pro op de mac, werk ik al een tijdje mee en werkt perfect!

Origineel geplaatst door mikemix

Ga hem morgen even het vuur aan de schenen leggen, vanavond heb ik feest met klanten.

Alweer nuchter? ;)

Ben erg benieuwd met welke software je werkt en hoe de prestaties zich laten vergelijken met de oude HD in je Mac.
Kan je nu ook behoorlijk wat meer sporen opnemen/weergeven? Is het energieverbruik behoorlijk gestegen (ivm batterij gebruik)? Wordt het zwikkie niet te warm nu?

Hey Q, jij hebt je mini al binnen he. Heb je er ook 1 gig er in?
Gebruik jij ook logic 7.0? Want ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van dit kleine schatje.

Overigens is het wel irritant dat deze thread is samengevoegd, snapte er helemaal geen kont meer van.
Moest weer door een hoop gezever heen :)

tiet veur een bakie pleur

Origineel geplaatst door The Q
Alweer nuchter? ;)

Ben erg benieuwd met welke software je werkt en hoe de prestaties zich laten vergelijken met de oude HD in je Mac.
Kan je nu ook behoorlijk wat meer sporen opnemen/weergeven? Is het energieverbruik behoorlijk gestegen (ivm batterij gebruik)? Wordt het zwikkie niet te warm nu?

Pfoei, feest van mijn oude werkgever midden in A'dam op het dakterras met allemaal vuurkorven om
de kou te trotseren, kwam er als een gerookte makreel vandaan:D

enfin, tot nu toe kan ik je melden dat de warmte niet anders is dan de standaard schijf, echt ik merk geen verschil.
Qua geluid is de zoem iets harder, logisch hij draait bijna 2 keer sneller.
Energieverbruik is idd iets hoger, maar ook binnen de norm.
Ik heb de schijf uiteraard schoon geinstalleerd met 10.3.8
Werk met Logic 5.5, Peak en Aksys.
Ik ga vandaag weer de draad oppakken en weet het weekend meer.

die mini's zijn echt slick, benchmark test zijn ook erg goed.

Een leuke workaround voor de trage HD is een FW HD eraan ploppen.

Heeft iemand hier al eentje binnen?

Ik ben benieuwd of ie voor audio doeleinden toereikend is?

Origineel geplaatst door renehelmig
die mini's zijn echt slick, benchmark test zijn ook erg goed.

Een leuke workaround voor de trage HD is een FW HD eraan ploppen.

Heeft iemand hier al eentje binnen?

Ik ben benieuwd of ie voor audio doeleinden toereikend is?

als je de thread zou lezen zou je al iets meer weten...

Origineel geplaatst door Mostatic
Hey Q, jij hebt je mini al binnen he. Heb je er ook 1 gig er in?
Gebruik jij ook logic 7.0? Want ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van dit kleine schatje.

Overigens is het wel irritant dat deze thread is samengevoegd, snapte er helemaal geen kont meer van.
Moest weer door een hoop gezever heen :)

tiet veur een bakie pleur
Ik zal ff iets meer gebruik maken van de onderwerk bar, scheelt mss in zoeken :)

Ik heb idd alweer een week of 2 mijn Mac Mini in gebruik, daar heb ik een later FW audiophile bij besteld en gebruik het zwikkie icm Ableton Live. De Mac Mini heeft een 1.2 G4 processor, 40Gig HD en 512 MB geheugen

Met Ableton ben ik nog niet tegen de limieten van mijn Mac aangelopen, zelfs met 16 simultane audioloops gaat het allemaal nog goed. VSTi's gebruik ik (nog) niet veel maar het lijkt me dat het geen probleem mag geven om er een stuk of 4 te gebruiken naast een uitgebreid aantal audiotracks.

Het bevalt me allemaal zo goed dat ik waarschijnlijk op korte termijn er een PB of iBook bij aanschaf.

Foto van de schatjes, vlnr: Mac Mini, Syncmaster 17", M-audio firewire Audiophile, vooraan iPod, niet op de foto Steve Jobs

Attachments

• pict0029.jpg
    pict0029.jpg
    58,3 KB · Bekeken: 124
He, leuk een foto.
Klinkt goed en er is nog ruimte om m op te voeren (snellere schijf en ram).
Ideaal TFT, audiointerface en computer+monitors+ i-pod op 1 plank:D

Q, hoe heb je alles aangesloten? zou je dat even kort kunnen uitleggen? de audiophile is vast niet je enige interface?

Re: dilemma

Re: dilemma

Origineel geplaatst door dj_jochen
ik gebruik momenteel een AMD athlon 1300 met 1024mb geheugen, maar hij doet heel vreemd de laatste tijd en loopt alles behalve stabiel...
De processor is ook niet krachtig genoeg (sound hakkelt soms)
Nu wil ik me eindelijk eens iets heel degelijk kopen waar ik echt op kan steunen en die een tijdje zal meegaan en nu was ik aan het denken aan een mac G5 2*1.8GHz

Mijn redenering om een mac te kopen zou zijn dat deze heel krachtig zijn en tenminste iets meer waardevast.
Ok het zou wennen zijn in het begin, maar ben bereid om te leren...

Wat zouden jullie me aanraden? gewoon een nieuwe processor in mijn amd steken en zo maar doordoen of zou ik eindelijk de knoop doorhakken en voor mac gaan?

meningen zijn zeer welkom!!
ga voor de mac. ik ben een paar maanden geleden geswitcht en ik ga nooit meer terug...

Origineel geplaatst door Maks
Q, hoe heb je alles aangesloten? zou je dat even kort kunnen uitleggen? de audiophile is vast niet je enige interface?

De boel is als volgt ge-chained:

Mac Mini <--FW--> Audiophile <--FW--> iPod mini

Niets moeilijks dus :geslaagd:

Ik ga binnenkort een LaCie schijf in de chain hangen om meer performance te verkrijgen, deze zal dan voor de iPod worden ge-chained.

hehe, bedoelde in feite heel de opstelling.... zag daar nog een digitale soundcraft staan enzo dus wou wel eens weten hoe je alles had aangesloten... maar nevermind hoor:)

mss hier ook eens even menigen polsen:

ik zat te denken van pc naar mac (PB combo 12") te gaan...

nu heb je de nieuwe modellen: 1,5ghz, 512 standaard ram, etc, voor +- 1280 euro excl BTW en studentenkorting
maar, je hebt ook de vorige versie (1,33ghz, 256ram, etc...)in de uitverkoop voor ongeveer 950euro excl BTW en SK

ik zou zowiezo mijn powerbook opvullen met extra (goedkopere) ram, dus voor de ram moet ik het goedkopere model al niet laten
qua hdd heeft het vorige model dat 4200RPM draait, het nieuwe model 5400RPM, maar, ik plan ook nog een 7200RPM externe firewire HDD, dus misschien moet ik het daar ook niet voor laten?:confused:

Nu, de rede waarom ik geen mac zou kopen is onderandere de kostprijs, dus het zolang-de-vooraad-strekt goedkopere vorige model leek me ene leuke 'tussenoplossing'
maar mss is het het wel waard het extra geld te spenderen...

spread your thoughts...:)

Attachments

• pbstock.jpg
    pbstock.jpg
    34 KB · Bekeken: 113
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back