Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Gezien het prijsverschil zou ik gaan voor het nieuwe model, met meer geheugen en een snellere harde schijf heb je een betere perfomance dan de oude types.

Wat interessante links:
PB12 12" test (Frans)
Gaat op de HD kwestie in(Engels)

In de laatste link is het testmodel een 15" maar er wordt dan gekeken naar de performance winst bij 5400 tpm op de PB, het viel me op dat naar 7200 tpm gaan minder oplevert dan ik vewacht had in de benchmarks.

ik ook

ik ook

Mac powebook 12 inch met MBox
Nou dan zet ik de mijn eer ook maar bij ;-)

powerboek 12 inch met Mbox,

maar nog steeds die ouwe pc 1,9 mhz ernaast voor de edits van synts en scsi met recycle 1.7. ivm scsi , want ik vertrouw die usb scsi converters niet zo.
ze zijn denk te langzaam.

He Q, ziet er superstrak uit.

Zat vanochtend nog eens na te denken (van die zeldzame momenten). Maar je geeft zelf al aan dat je supertevreden met die minimac bent. Da's heel erg mooi. Maar dat je 4 VST's kan draaien vind ik meer dan ik gedacht had maar nog steeds niet zo bijzonder veel. Eerder aan de krappe kant. Denk dat je in de praktijk eerder een 2tal VST's gebruikt met wat FX erbij. Desnoods nog wat audiosporen als je bepaalde hardware dubbel wilt gebruiken. Maar dan heb je al een externe HD nodig omdat het anders te krap zou worden? Dan vraag ik me sterk af of je die pobo erg hard nodig gaat hebben als 2e systeem ernaast en via die giga netwerk connector je Logic aan kan vullen met meer cpu powah.
En als ik kijk naar wat een gemiddelde trance bakker met tig VST's maakt dan weet ik wel dat dit beestje dat niet aan kan.

Mischien moet Q is aangeven bij hoeveel plugs de MAC moelijk gaat doen.
Tot nu toe zijn het alleen maar vermoedens en 16 audio channels is wel ok zeg!
Voor mij zou het wel wat zijn daar ik niks met plugs doe.

Q is dit trouwens met de interne hd?

Trouwens ze hebben het over 6 outputs van de kaart.
Maar ik zie er maar 4 achter.
Kan je dan nog 2 channels naar de headphone routen?

Laatst gewijzigd:
Wat die outs van de Audiophile betreffen: voor het gemak heeft M-audio de digitale kanalen er bij genomen zodat je op "6 out" zit.

De interne HD van mijn Mac Mini is een 5200 tpm, heb via fora vernomen dat sommige Mini's een 4200 tpm schijf hebben, of dat idd waar is weet ik niet. Qua performance ben ik er content mee. Een externe heb ik (nog) niet gebruikt icm audio toepassingen, ik kan me voorstellen dat het met een dikke LaCie het alleen maar beter zal zijn.

Ik zal deze week eens kijken of ik tijd heb de Mini eens met VST's en audio aan z'n nok te drukken. Zelf gebruik ik nooit zoveel binnen Ableton in mijn sessies, met het testje op audio zat ik me al af te vragen welke pipo nou echt zoveel loops tegelijk laat lopen (dúh).

BTW: 512 MB geheugen is een must voor de Mac Mini, eigenlijk geldt dat voor alle Macs die OSX draaien.

edit: let wel dat audio tracks in Ableton iets anders zijn dan in Logic (!)

Laatst gewijzigd:
Nou nou ik zit er meteen aan te denken om een minimac te halen he.
16 audiosporen is wel ok voor mij en mischien wel 1 gig ram er in.
Heb je nu een USB muis en toetsenbord er op geknald?

Ik gebruik nog steeds mijn ouwe trackball van Logitech, een Apple keyboard heb ik wel meebesteld omdat ik te lui ben keys te gaan mappen :)

Als je voor een GB aan geheugen gaat kan je het beter zelf (of door een Apple store, die hebben meestal goedkoper geheugen dan af fabriek) laten doen. Dat schijn wel te schelen, 512MB is qua prijs niet concurerend genoeg om zelf te gaan sleutelen met alle risicos van dien.

Idd ik heb hier 1 GB simm liggen, die schuif ik er meteen in. Ik ga hem niet bij de apple store kopen dat is ruim 200 euro duurder. En ik mag dan wel gek wezen, ik heb geen gat in mijn hand :P

/OT @ the Q: Ik gebruik trouwens precies dezelfde muis, en ik kan er niet van parten. Ik heb er zelfs 1 extra gekocht op voorraad... Ver weg de beste trackball ooit. :okdan:

Origineel geplaatst door mOkBor
Idd ik heb hier 1 GB simm liggen, die schuif ik er meteen in. Ik ga hem niet bij de apple store kopen dat is ruim 200 euro duurder. En ik mag dan wel gek wezen, ik heb geen gat in mijn hand :P

/OT @ the Q: Ik gebruik trouwens precies dezelfde muis, en ik kan er niet van parten. Ik heb er zelfs 1 extra gekocht op voorraad... Ver weg de beste trackball ooit. :okdan:
<OT>ik zit aan m'n 2e logitech trackball (de huidige draadloze versie, daarvoor de vorige versie), maar dat ze bij logitech geen bluetooth spul voor mac willen maken :stupid </OT>

Origineel geplaatst door The Q
Gezien het prijsverschil zou ik gaan voor het nieuwe model, met meer geheugen en een snellere harde schijf heb je een betere perfomance dan de oude types.

Wat interessante links:
PB12 12" test (Frans)
Gaat op de HD kwestie in(Engels)

In de laatste link is het testmodel een 15" maar er wordt dan gekeken naar de performance winst bij 5400 tpm op de PB, het viel me op dat naar 7200 tpm gaan minder oplevert dan ik vewacht had in de benchmarks.

kan idd mss beter voor latere model gaan..... of een iBook?:erm:

Ff grappig om te plaatsten:
DSC00985.jpg

Sasha had blijkbaar geen zin om nog op een PB G5 te wachten :)

Even OT maar wat voor mixer is dat daar waar Sasha aan staat te sjorren?

Maar een G5 uitvoering van de minimac een Big Mac noemen is nooit grappig. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Even OT maar wat voor mixer is dat daar waar Sasha aan staat te sjorren?

Maar een G5 uitvoering van de minimac een Big Mac noemen is nooit grappig. ;)

Da's een controller voor ableton... ben ff kwijt wie 'm maakt.

Origineel geplaatst door Bas
Da's een controller voor ableton... ben ff kwijt wie 'm maakt.

er stond een leuk interview met Sasha in de Future Music van Oktober 04...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back