Wijze raad gevraagd: --> Quasimidi Rav'olution 309

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Wie is er bekend met een Quasimidi Rave O'lution 309??????

Iemand beidt um te ruil aan. Zelf ken ik het app. niet en heb alleen de spec's op het i-net gelezen. Volgens de eigenaar is ie volledig gemod.

Zou ut een toegevoegde waarde zijn voor hetgeen wat ik aan gear heb? De bedoeling is harde dance te maken gnegnegne :engel:

En wat zou ie moeten kosten alsk m zou willen kopen ipv ruilen?

Tnx!

:mega: SMS303 :mega:

Hey,

Ik bezat hem zelf ook : leuk maar in mijn ogen/oren een beetje speelgoed-achtig...en als ik zie wat je al in bezit hebt aan apparatuur, denk ik dat je alle geluiden die je eruit zou kunnen halen; veel beter uit je andere 'echte' modules haalt !
Drumklanken : drumstation klinkt veel beter; voordeel 309 : je kan sequencen en gelijk effecten opzetten.
Basklanken : superbasstation is ideaal en je hebt dan nog een 202,303, what else do you need ?
en voor eventueel leads heb je volgens mij ook wel beter materiaal al in je bezit dan ze uit een 309 te gaan halen.

Pas op hoor, heb er wel lol aan gehad maar met jouw gearlist heb je'm niet nodig en gaat hij weinig toevoegen...tenzij je de sequencer wil gebruiken of een 'all in one' oplossing wil om live te gaan.
Heb hem zelf trouwens ook weg gedaan...om een Yamaha RS7000 te kopen ...

Tiz voor de prijzen waarvoor ze tegenwoordig volledig expanded te koop zijn zeker een leuke doos.

Vriend van mij gebruikt hem erg vaak (daarom heb ik er ook geen) en is er zeer tevreden mee. Zit in een stevige behuizing en klinkt naar mijn mening best heel leuk. Zeker voor percussie vindt ik het een leuke bak.

Midi implementatie is wel een beetje fishy maar dat valt allemaal best mee verder.

Om de 309 geen "Echte" module te noemen vindt ik erg ver gaan. Het is in de goede handen wel degelijk een professioneel instrument.

Je kent de livesets van oozi vast wel (KX), en op iedere kx-starter record istie ook wel te horen. Maar ik denk ook dat ie voor jou niet echt iets toevoegt behalve dat je niet je kwetsbare analoogjes hoeft mee te sleuren naar vochtige kraakpanden ;)

gnegnegne het vervoeren naar vochtige gekraakte lokaties :confused: ben nog nie zover dak een leuke liveset van een half uur of meer neer kan zetten ;{

En Ja Oozie hebk vorige zaterdag nog in Den Bosch live gehoord... zover ik me kan herrineren :okdan:

Was een te gek v'sje ... zouden dr eigenlijk verplicht 13 van in een dozijn moeten zitten! :halleluja

Kstuur Oozie wel ff een berichtje om zijn visie te horen.

Cheers,
:mega: SMS303 :mega:

Die liveset in Zoete lieve Gerritje was van Dave aka Singularity :) (zie: KXstarter records website!)

nou hehe eindelijk 's tijd om 'n fatsoenlijke reaktie neer te typen...

Origineel geplaatst door Acidfever
Tiz voor de prijzen waarvoor ze tegenwoordig volledig expanded te koop zijn zeker een leuke doos.

Vriend van mij gebruikt hem erg vaak (daarom heb ik er ook geen) en is er zeer tevreden mee. Zit in een stevige behuizing en klinkt naar mijn mening best heel leuk. Zeker voor percussie vindt ik het een leuke bak.

Midi implementatie is wel een beetje fishy maar dat valt allemaal best mee verder.

Om de 309 geen "Echte" module te noemen vindt ik erg ver gaan. Het is in de goede handen wel degelijk een professioneel instrument.

met bovenstaande reaktie ben ik 't in grote lijnen wel eens. zoals Bas zegt gebruik ik 'm in bijna alles wat ik maak, voornamelijk omdat 'ie zo veelzijdig is. de mijne is volledig uitgebreid, dus met LFO's op alle partijen, meerdere basis waveforms en 4 uitgangen. vooral die uitgangen zijn wel haast essentieel; ik gooi m'n kick bv. nog door 'n compressor en 'n gate, met een vleugje reverb erover naar smaak, m'n snare door 'n compressor, reverb en gate enzovoorts.. ik gebruik de synthpartij eigenlijk niet, omdat die in mijn oren niet echt lekker klinkt en ik daar betere bakkies voor heb. ik sequence 'm vanuit m'n 2 P3's (midi-analoge sequencers) en heb er nog een drehbank tussenhangen om alle verborgen parameters direct toegankelijk te maken. in die opzet, dus echt als module met externe aansturing, is 'ie voor mij ideaal. ik kan er iig wel zo'n beetje al m'n eieren mee kwijt. vooral de drum geluiden & percussie zijn wel lekker en veelzijdig. percussie is in principe gewon een 2e drumset, met minder aanpassingsmogelijkheden per geluid. midi implementatie is best goed als je d'r eenmaal een beetje in thuis bent; zo'n beetje alles is wel extern aan te sturen. voor mij erg prettig want ik vindt 't wel zo fijn om min of meer alles van een centraal punt aan te kunnen sturen en dan is goeie midi-implementatie wel belangrijk.
maar als ik naar je huidige gearlist kijk denk ik, zoals hierboven ook al eerder is gezegd, dat 't voor jou niet echt veel toe zal voegen. 't is misschien wel weer 's wat anders maar ik denk dat 'n 2e 202 voor jou interessanter is om te houden.

o en die liveset was idd óf Dave/Singularity óf zenn&mark/tochnics&ddb..

succes iig...

Back