masteren op 2 track tape ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
wie heeft hier ervaring mee ?

me Dat recorder is jaren stuk en gebruik nu alleen 24 bit naar me pc .

Ik benbenieuwd over het hoe en waarom van tape en hoe wat voor apparatuur je daar nu voor op de kop kan tikken :L

txs iig

Zelf heb ik geen ervaring met tape maar ik weet wel dat je tegenwoordig DAT-recorders op de koop kan tikken voor heel weinig geld. Kijk maar eens op Marktplaats.

Wellicht wil je je DAT met je pc verbinden dus moet je zeker letten op de mogelijke interfaces die op de DAT zitten.

ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt.
DAT vind ik in vergelijling met 24 bit niet echt interesant.

het gaat me echt om de tape
met de bijbehoorende dynamisch aspect en de welkbekende 'foutjes'

txs iig voor replien

Stel je vraag eens duidelijker. Hier kan ik niets mee. :)

Bedoel je nou een 24 bits dat of wat zijn de voordelen/nadelen van dat?

ja ik zie het nu.
Ik bedoel natuurlijk analoge 1/4 inch tape

effe uit me wereldje stappen ;)

moggu

warm, vervorming, minder hoog......prima mastering medium als je het (vnl. onderhoud) kan bekostigen

Olaf

txs Olaf !

ik was al wel een beetje op de hoogte van de effecten van analoge Tape. Het gaat mij ook vooral om wat voor merken en soorten er zijn. Struder misschien ? Wat voor Tape Aphex ? en juist omdat nu digitale opname in opmars is ben ik benieuwd of dat effect heeft op de prijs van de machines.

txs !

oh cool txs !!

ik hoopte eigenlijk dat juist de prijs van studers zou afnemen maar misschien moet ik gewoon goed zoeken

en revox is dat wat ?

studer is wel top of the bill......je zou ook eens met die studer impulses uit het convolution topic op dit forum kunnen stoeien...ik was wel impressed....en er zijn wel meer goeie tape achtige plugins die je op je mix kan loslaten...ze komen denk ik nu op 80 a 90% van het geluid van echte analoge tape, maar zijn natuurlijk veel handzamer en goedkoper...die afweging moet je zelf dan maar maken...

plugs die me zo snel te binnen schieten: PSP Vintagewarmer, Steinberg Magneto, digitalfishphones THD

Olaf

deze staat of stond op de interfase gear voor € 450 (google)

PR99-101.jpg

mmm cool !!

ik zal thuis ook eens gaan zoeken !

enne olaf het gaat me ook om dynamisch bereik van de opname. En dat word bij plugins bepaald door de AD convertoren.

ik ben ervan overtuigd dat digitaal een groter dynamisch bereik heeft dan analoog....het klinkt alleen anders....

ik werk altijd met 32bits in mijn projecten, en bij het eindmixen dither ik naar 16bits met zo'n fijne Apogee UV22 dithering algo...als je genoeg CPU/HD hebt en een goeie soundcard kan je ook netjes 96KHz gebruiken tijdens het opnemen en bewerken....

Olaf

het probleem met 96 khz is dat me plugin kaart nog maar de helft kan doen dan bij 48 khz.

digitaal is zeker niet slecht maar zoals je al zei anders klinkt waar van ik dan weer anders dynamisch maak

Origineel geplaatst door olafmol
ik ben ervan overtuigd dat digitaal een groter dynamisch bereik heeft dan analoog....het klinkt alleen anders....

ik werk altijd met 32bits in mijn projecten, en bij het eindmixen dither ik naar 16bits met zo'n fijne Apogee UV22 dithering algo...als je genoeg CPU/HD hebt en een goeie soundcard kan je ook netjes 96KHz gebruiken tijdens het opnemen en bewerken....

Olaf

Olaf, Over wat voor minimale specificaties gaat het dan betreft CPU en HD?

Heeft er iemand ervaring met een Apogee Rosetta of RME Adi96 Pro?

Het is al weer een oud draadje maar vooruit.

Volgens mij wil je al die ellende die bij 2-tracks niet op je hals halen. Zeker niet als je bedenkt dat je software matige emulaties hebt die erg dicht in de buurt komen, goedkoper zijn en veel prettiger zijn om mee te werken.

Bedankt voor je reactie

Ik wil vanaf een analoge tafel de PC in gaan
De PC daarvoor wil ik nog configureren
De RME Digi96.8 PAD had ik als soundcard in gedachte.
Ik vraag me af hoe goed de kwaliteit van de AD-converters zijn van die kaart.

Ik had begrepen dat AD-conversie nogal wat van de CPU vraagt
Vandaar het idee van een losse AD converter.

Heb eigenlijk ook geen flauw idee hoe die softwarematige emulaties werken

Origineel geplaatst door fuse
Het is al weer een oud draadje maar vooruit.

Volgens mij wil je al die ellende die bij 2-tracks niet op je hals halen. Zeker niet als je bedenkt dat je software matige emulaties hebt die erg dicht in de buurt komen, goedkoper zijn en veel prettiger zijn om mee te werken.

Ik heb net een Revox netsnoer besteld. Dus dan kan ik eindelijk ook dat ding eens gaan gebruiken.
Ok Fuse, het werkt misschien wat minder makkelijk, maar het is gewoon leuk. Het hoeft niet altijd op de makkelijkste manier. Zo gauw dat ding het goed doet, neem ik m'n nummers rechtstreeks op naar band en dan naar m'n pc en dan naar cd :)

Back