StroomKabel roland JX8P

dextah

Ouwe rot
Ik wil zo voor de JX8P een stroomKabel gaan halen bij de computerBoer of de Muziek boer .
Het is zo een aansluiting met 2 pinnen . Dus net zo een die in je Computer monitor etc gaat maar dan met 2 gaatjes :)
Ja .. ik ben heel technisch .
Kan ik zo een 3pins kabel verknippen en modificeren tot een 2 of moet ik een nieuwe gaan kopen ???

Als je zo'n aansluiting vindt, kan je zo'n kabel zelf maken ... maar heb je er ook zo één??

In een drie-aderige kabel heb je twee spannings pinnen en de derde is een aardingspin. In een twee-aderige heb je die aardingspin niet. Da's het enige verschil.

Ik denk echter dat je even moeilijk aan zo'n twee-polige connector geraakt dan wel aan zo'n kabel. Hier in het Antwerpse kan je wel eens naar kringloopwinkels. Die hebben soms wel eens reservemateriaal voor audiofielen (Revox, B&O, enz). Als je naar een stekker van een Revox A77 vraagt, krijg je de goeie kabel ... misschien een tip die je eens kan uitproberen :eureka:

Succes!

:doei:

In een drie-aderige kabel heb je twee spannings pinnen en de derde is een aardingspin. In een twee-aderige heb je die aardingspin niet. Da's het enige verschil.

Niet helemaal. Die twee overeenkomende pennen zitten ook nog 's niet op dezelfde afstand. Dus ook een stuk van de 3-pins afknippen helpt niet. Zie hieronder het verschil tussen de gewone euro-stekker en die van mijn Korg DSS-1:

stekkers.jpg

Overigens zit in mijn Korg de bus waar die stekker in gaat gewoon los erin geschroeft. Als de JX8P dat ook heeft is het misschien makkelijker daar een 3-pins in te zetten dan een 2-pins kabel te vinden...

Wel ja ... euhm ... ik had het eigenlijk over het enige electrische verschil. Ik neem aan dat je de bedoeling had om aan een gewone kabel zo'n speciale plug te zetten ;)

Hoedanook de gaatje zitten dus blijkbaar inderdaad verder uit mekaar bij de normale stekker.

:doei:

Back