Sampletank 2 xl ervaringen gevraagd

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hallo synth liefhebbers

ik weet dat ik al een tijd loop te brullen dat ik wat anders wil maar ik zit te denken aan een software sampler

gigastudio is mooi maar alleen voor XP

nu zag ik sampletank en dat ziet er vet uit maar hoe zijn de klanken te vergelijken met gigastudio ????

wie kan me eventueel mp3 sturen met de gitaar sectie en de blazers sectie??

ohja ik kan me voorstellen dat jullie gek van me worden dus SORRY neem een :biertje: van me (wel uit je eigen koelkast trekken natuurlijk)

thanks

JD

waarom ik ben uitgerust met kritische oren weet ik niet maar er is niet veel wat ik echt "echt" vind klinken
behalve mijn p90:)

het is voor het eerst dat ik echt enthousiast ben over een plug-in sampler.
het geluid is zeer overtuigend. Het is wel te verklaren want IK Multiaedia (de makers van SampleTank) zijn tevens de makens van het awardwinning T-Racks. Soortgelijke compressie en pre-amps zijn ook in SampleTank ingebouwd.
Je kan horen dat de makers verstand hebben van algoritmen.
Laag klint diep en hoog klint crisp (in groot contrast met bijvoorbeeld Reason waarbij bijv. de hihats altijd dun en schel klinken). Filters zijn ook mooi.
Buiten dat vreet SampleTank niet zo gek veel geheugen als bijvoorbeeld NI Kontakt en is dus nog redelijk te gebruiken op mijn G4 450 DP. Met redelijk bedoel ik niet te veel effecten gebruiken en de rest van het nummer waarbij ik de plug-in gebruik regelatig tracks freezen en dubben. (met NI Kontakt kom ik al niet verder dan 1 minuut... daar valt dus echt niet mee te werken.)

Toch heb je wel minstens 800 mHz nodig om er lekker mee te kunnen werken.

ik ben zeer kritisch tov. van geluid. Gigastudio ken ik niet maar dit was mijn ervaring na een dagje stoeien.

retteketetke errug oud tretje...

heb inmiddels een PSR-3000....

laterz

Back